distributie logan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E posibil ca un macanic sa lucreze mai atent la el acasa decat intr-un servis autorizat. Si ca mai pleaca cu o scula, doua de la munca asta e mai mult ca sigur. Doar traim in romania...
    [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

    Comment


    • Originally posted by 77sky View Post
      Atunci sa conchidem: la fiecare surub de la motor, trebuie folosita cheia aia speciala, mecanicul sa stea cu manualul in fata (pentru a cunoaste cuplurile), caci iti garantez ca nici un mecanic nu are cum sa cunoasca zecile de cupluri ale masinii.
      Caci, daca strange cum vrea muschiul lui, se rup in timp suruburile.
      E bine asa?
      Am folosit cheie dinamometrica in urma cu vreo zece ani, cand aveam tangenta directa cu mecanica.
      Si acum pot sa iti strang un surub cu cheie simpla cum vrei tu: strangere ferma, ori sa ti-l rup, fara sa pun cine stie ce parghie.
      Sa fim realisti: cate suruburi importante ai vazut tu rupte din vina service-urilor?
      A...dam vina pe cheile pneumatice asta e alta poveste...
      Si o nelamurire legata de decalibrare si verificare metro.
      Intr-un audit trebuie verificata calitatea inregistrarilor aparatelor.
      Ce nu inteleg eu, vis-a-vis de de teoria naftalinei pe cheia asta: asadar unul e ciclul de folosinta a ei (cand se decalibreaza, cum sustii) si cu totul altceva verificarea metro.
      Bun: si atunci cine imi garanteaza mie ca ea inregistreaza corect? De unde stiu ca am folosit-o de prea multe ori? Nu cumva chiar acel certificat metrologic aplicat cu intervalul respectiv?
      Te sfatuiesc sa te documentezi in detaliu despre acest domeniu, o sa vezi ca e cu totul altceva decat niste definitii din dex...
      Cand se face o reparatie/interventie in general se face pe un anumit segment, nu pe toate suruburile din motor si masina.
      Da, cf procedurilor pt fiecare operatiune suruburile trebuie stranse la cuplu prescris, cu manualul deschis la pagina respectiva daca este nevoie, cum am vazut in service care respecta munca facuta.

      Sa-ti raspund la intrebare: importante sau nu, pana acum (termen de vreo doi ani cat am dat prin service) doua suruburi mi-au rupt: unul la baia de ulei (important spun eu) si unul la scut (nu asa de important, ideea e ca le-au rupt.

      Si cu nelamurierea ta, aici vad ca insisti: verificarea se face cu un etalon, daca corespunde OK, se pune stanta pt perioada urmatoare. E posibil fc de gradul de folosire, ca la urmatoarea verificare cheia sa aibe o anumita abatare (se permit ceva tolerante, nu cunosc valorile, daca vrei le aflu si pe astea).
      Daca e asa, atunci trebuie recalibrata, alta operatie care aduce dupa sine costuri suplimentare pt langa metrologarea in sine.

      Mecanicosii cum tin cheia la naftalina, evita pe cat posibil recalibrarea.
      Cred ca e dstul de limpede acum.

      Nu-ti contest cunostintele care le ai, eu vorbesc din relatarile si confirmarile unui inspector TUV, care asta face printre altele si care imi raspunde la intrebari... si ar fi ultima persoana care sa-mi vanda baliverne (intamplarea face sa fie frate-meu).

      PS: asta ca sa vezi ca nu ma dau destept )))
      Last edited by Octavian; 18 May 2012, 19:31.

      Comment


      • Eu iti repet: ceea ce tu iti imaginezi, adica strangerea suruburilor, inclusiv la roata, cu cheia aia, este sefeistic!
        Sau sa strangi surub M6 (cat cred ca e la baia de ulei) cu cheia D. este hilar. De ce nu le-o ceri in service? Cred ca ar face o fatza...
        In fine, nu prea ai lucrat in mecanica si de aceea ai dilemele si pretentiile respective.
        Cat priveste ceea ce sustin cei din service cu privire la nefolosirea cheii D. iti repet:
        Motivul il reprezinta comoditatea! Nu are nici o legatura cu calibrare, verificare metro si alte bulshit-uri.
        Gandeste-te ca lucrez intr-un domeniu cu reguli de lucru procedurate AQ, unde am un asemenea dispozitiv de masurare.
        Periodic el este verificat si recalibrat, daca este nevoie (este treaba lor, nu ma intereseaza). Are in permanenta acel stiker cu acele date de valabilitate
        Colegii mei, in functie de domeniu, lucreaza cu diverse dispozitive de masurat de precizie (cantare de mare precizie, multimetre profesionale et etc)
        Nu se discuta decat de acea verificare metro. Aceea iti atesta calitatea datelor inregistrate-afisate.
        O cheie D. este un r..t (scuzati exprimarea) de instrument de masura fatza de alte instrumente de precizie.
        Pe an ni se albeste parul de auditurile care ne calca. Iar atunci cand vin, ne intreaba de plaja de valori admise de procedura de lucru (de aceea sunt inscrise in cartea de service a oricarui producator! N.B.!) si de existenta verificarii metrologice pe aparatul de masura. Nici un cuvant de acea recalibrare! Caci atat timp cat avizarea metro are un interval logic de garantie a datelor inregistrate, altceva nu mai este necesar.
        Repet: singurul motiv de nefolosire a acelei chei in service, il reprezinta comoditatea! Sa stai cu cartea in fatza, pentru a cunoaste fiecare cuplu si sa ajustezi cheia pentru acel cuplu, pentru suruburi de M6, M8, sau la cele de roata...e o mare pierdere de timp.
        Ca sa schimbi o distributie, cu respectarea tutoror pasilor din manual, in mod cert iti ia cel putin 5-6 ore, daca nu mai mult (pe mine m-au tinut de la 8 pana la 12:30, cu clatire instalatie racire).
        Un service este o afacere, asadar, timpi cat mai scurti, iar strangerea tutoror suruburilor cu acea cheie, este o pierdere de timp, aberant. In fine, orice client cu pretentiile sale.
        Aici ma opresc cu divagatia pe tema
        Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

        Comment


        • O tii pe a ta ori din necunostinta (tind sa cred, defapt chiar cred de data asta) ori din dorinta de a avea ultimul cuvant.

          Hai s-ti dau niste articole din lege, poate asa punem capat discutiei:

          Art. 3. -
          (1) Trasabilitatea rezultatelor masurarilor efectuate cu mijloace de masurare supuse controlului metrologic legal, se realizeaza prin verificari metrologice si/sau etalonari.

          Cap II
          Art. 5. - In functie de cerintele de exactitate si stabilitate impuse in utilizare, un mijloc de masurare supus controlului metrologic legal poate fi prezentat si la etalonare. Cu exceptia cazurilor speciale prevazute in reglementarile de metrologie legala aplicabile, prezentarea la etalonare este o decizie care apartine in exclusivitate detinatorului mijlocului de masurare.

          Poate acum intelegi ca sunt doua treburi distincte prevazute si prin lege, metrologare vs etalonare.
          Nu-ti dau toata legea sa nu te plictisesc(i).


          Lasa tu ce fata ar face aia in service, lasa tu comoditate, eu iti spun legal si procedural ca trebuie sa foloseasca cheia dinamometrica, atata timp cat valorile sunt prescrise in procedura.
          Ma gandesc ca la un scut procedura nu impune folosirea cheii dinamometrice, dar sunt parti unde clar se impune folosirea cheii dinamometrice.

          PS: daca doresti, puteam afla si care sunt operatiile unde este obligativittae folosirea cheii dinamometrice.

          Fie vorba intre noi, pune mana si mai citeste, cred ca daca primesti un audit peste noapte esti terminat.
          Degeaba ai AQ in firma daca nu ai procedurile integrate in creier si e numai pe hartie (ma rog...are firma...)
          Last edited by Octavian; 18 May 2012, 23:51.

          Comment


          • tare as vrea sa fii cu masina in service si sa ceri mecanicului sa foloseasca cheia dinamometrica,cand ai de facut revizia,sa vezi ce ti se umple stii tu ce,
            cum sunt ,,,impinsi de la spate,,,sa faca multe ore(plan zilnic)pe cheia dinamometrica se pune prafu din atelier

            Comment


            • Originally posted by Octavian View Post
              Cu dinamometrica e istorie mai lunga, m-am interesat in mod special sa zic asa de ce drac' multe service-uri au in dotare, dar nu le folosesc

              Ei le tin bine la cutiuta pana in momentul in care vine un control peste ei (se fac controale) un nenea inspector (vezi TUV, ISCIR) care verifica daca cheile dinamometrice (pe langa multe altele) exista cf procedurilor si sunt calibrate.
              Sa-ti reamintesc primul post pe aceasta tema.
              Ai debitat o ineptie, scuzabila pentru un profan, dar ai ales sa pedalezi pe ea.
              Iti repet: orice aparat de masura se verifica periodic si ii este aplicat un stiker pe ea cu acele intervale de monitorizare. Organismul care il aplica raspunde pentru calitatea inregistrarilor sale. Asadar, in interiorul acelui interval, aparatul masoara, indica corect - procedural vorbind.
              A spune ca tii la naftalina un asemenea aparat, sa nu se decalibreze, este o ineptie. Gandeste-te la un mediu de productie, unde sunt folosite intens asemenea dispozitive cu adevarat de precizie unele, ce ar insemna acea decalibrare de care vorbesti. Consecinte incalculabile!
              Dar exista acea verificare periodica (certificata prin avizare metrologica), cu datele de valabilitate afisate la vedere.
              Astfel, utilizatorul stie ca ii sunt indicate valori corecte.
              Un auditor nu are nici o competenta de a verifica acel aparat, ca si indicator de valori, ci doar a datelor valabilitate (este, un fel de certificat de garantie)
              Asadar verificarea este efectuata in laboratoare, cu dispozitive speciale, dedicate.
              Explicatia pe care ai primit-o este pentru cei care nu stiu ce inseamna un asemenea dispozitiv de masura, pentru a scapa de gura ta.
              Te-ai gandit vreodata ca, prin folosirea unei chei D., in anumite cazuri, risti sa rupi mult mai usor unele suruburi? Cei care lucreaza cu ea, stiu si de ce!
              Cheia este conceputa a fi folosita la anumite operatiuni, nu la toate cele din manual, ca sunt date valori de cuplu, pentru toate suruburile masinii, este o alta poveste. Ar trebui sa rasfoiesti manualul si sa vezi, ca exemplu, pentru distributie, cate cupluri sunt de respectat...
              Originally posted by Octavian View Post
              Fie vorba intre noi, pune mana si mai citeste, cred ca daca primesti un audit peste noapte esti terminat.
              Degeaba ai AQ in firma daca nu ai procedurile integrate in creier si e numai pe hartie (ma rog...are firma...)
              In incheiere, ma abtineam sa-ti raspund, daca nu scriai cele de mai sus, unei afirmatii tip insulta. Ai grija la ton!
              Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

              Comment


              • Originally posted by mr.K View Post

                Koyo e made in Japan si probabil echipeaza si masinile japoneze, recunoscute pentru fiabilitate.
                Koyo poate fi si "Made in Romania", mai exact in Alexandria, fosta fabrica Rulmentul.
                If it ain't broke, don't fix it!

                Comment


                • sal! ce sa aleg intre kit gates cu rola gates ori kit contitech cu rola inna ?? multi mi-au recomandat contitech!! v-am pupat !

                  Comment


                  • In toamna voi schimba si eu distributia; momentan sunt plecat pe...Contitech;
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • Contitech as pune si eu. ideea este ca nu stiu ce role vin la kit ul acesta.

                      Comment


                      • pe dci contitech vine cu rola gates
                        http://www.auplod.com/u/poudal5a95e.png

                        Comment


                        • si in kit ul OEM pentru 16v cureaua Gates vine cu rola KOYO de ce nu o avea tot Gates

                          cela mai bune role ar fi SKF, INA si KOYO

                          Comment


                          • salut, urmare a rasfoirii forumului am ajuns la parerea ca trebuie sa ai bulan frate si mecanic bun, contitech vine si cu ina, unu de pe forum spunea ca contitech au o calitate indoielnica se referea la cele fabricate in ro, made in ro, gates am vazut rupte fiind contrafacute si astea, plina piata de '' parciuri '', pe net am gasit kit gates la 175 lei magazin cu site din B si prin alta parte 365 lei cum se justifica o asa mare diferenta , am sa merg pe mana mecanicului zicea ceva de dayco ca ar fi cu teflon si o tehnologie noua de fabricatie, el stie eu nu i-mi mai bat capu ,v-am pupat ,hai ciao, RESPECT

                            Comment


                            • si eu va trebui sa schimb distributia.cred ca o sa merg pe curea contitech+rola INA.pareri?mentionez ca am motor DCI.
                              http://www.loganclub.ro/forum/flr_ul_meu-t22090p6.html

                              Comment


                              • Originally posted by yotataee View Post
                                salut, urmare a rasfoirii forumului am ajuns la parerea ca trebuie sa ai bulan frate si mecanic bun, contitech vine si cu ina, unu de pe forum spunea ca contitech au o calitate indoielnica se referea la cele fabricate in ro, made in ro, gates am vazut rupte fiind contrafacute si astea, plina piata de '' parciuri '', pe net am gasit kit gates la 175 lei magazin cu site din B si prin alta parte 365 lei cum se justifica o asa mare diferenta , am sa merg pe mana mecanicului zicea ceva de dayco ca ar fi cu teflon si o tehnologie noua de fabricatie, el stie eu nu i-mi mai bat capu ,v-am pupat ,hai ciao, RESPECT
                                "Parciurile" care se rup sunt achizitionate in special de pe net, de la baietii care vand piese de "origine", de zici ca furnizorii oficiali lasa marfa initial la baieti apoi descarca ce ramane la fabrica din Mioveni.
                                Asa de multe piese "DA origine" sunt de vanzare pe netul asta, ca te-ntrebi unde dracu mai au loc si falsurile.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google