Luati de cititi un citat alunui coleg coforumist de pe forum RENO:
Pentru cei interesati, inca o tema de gandire. Renault acum cativa ani, la fel ca Dacia prin 2008, dintr-o data, din pix, a schimbat intervalele de revizii. De la 15k la 20k pentru ulei, de la 60k la 90k pentru distributie. Din pix. Adica masura a intrat in vigoare inclusiv pentru masinile pe stoc vechi de un an. Deci nu poti spune ca au schimbat piesele si au pus unele mai rezistente. Nu. Pur si simplu au hotarat sa mareasca intervalul de revizii. Si acum intrebarea de gandire: cat de mult credeti voi ca intervalele astea de revizii sunt determinate de rezistenta efectiva a consumabilelor si cat de mult de un compromis intre "oferim revizii rare ca sa ne cumpere masina sau revizii mai dese si il jefuim mai des?"
De fapt eu sunt curios de o explicatie din partea fanilor orbi ai intervalelor initiale de la Renault care veneau cu argumente penibile de genul: vai, conditii nasoale in Romania, la 60.001 km deja ai de 10 ori mai mare riscul sa ti se rupa curele, e praf mult, uleiul e prost, benzina e proasta, motorina e proasta, traficul e nasol. Sa inteleg ca dintr-o data toate astea s-au ameliorat cu 30%. Chiar in ziua in care a decretat Renault din pix ca se modifica intervalul de service.
Haideti oameni buni, nu vedeti cat de mult variaza intervalele de serviceare intre marci si modele si tari. Desi mai toate motoarele merg in acelasi conditii? Si cu aceleasi consumabile? Chiar nu e evident ca intervalul de service nu are legatura deloc cu durabilitatea consumabilelor, ci doar cu politica de service a fiecarui importator gandita sa-i maximizeze lui profiturile?
Chiar trebuie sa fim niste oi si sa lucrem spre profitul unor multinationale in loc sa ne punem mintea la contributie si sa gandim spre profitul nostru? Sunt destule posturi pe acest forum cu persoane care au schimbat distributia mult peste intervalul recomandat de Renault. Si nu au avut probleme. Cine pune mana si citeste poate si singur sa-si dea seama cu adevarat la ce riscuri se expune daca extinde intervalul de service.
In fine, fiecare face ce vrea. Ca doar sunt banii lui. Eu prefer sa nu-i cheltuiesc aiurea bazandu-ma pe niste recomandari din partea unei firme interesata de profitul propriu in primul rand.
Eu cred ca are mare dreptate!!
Pentru cei interesati, inca o tema de gandire. Renault acum cativa ani, la fel ca Dacia prin 2008, dintr-o data, din pix, a schimbat intervalele de revizii. De la 15k la 20k pentru ulei, de la 60k la 90k pentru distributie. Din pix. Adica masura a intrat in vigoare inclusiv pentru masinile pe stoc vechi de un an. Deci nu poti spune ca au schimbat piesele si au pus unele mai rezistente. Nu. Pur si simplu au hotarat sa mareasca intervalul de revizii. Si acum intrebarea de gandire: cat de mult credeti voi ca intervalele astea de revizii sunt determinate de rezistenta efectiva a consumabilelor si cat de mult de un compromis intre "oferim revizii rare ca sa ne cumpere masina sau revizii mai dese si il jefuim mai des?"
De fapt eu sunt curios de o explicatie din partea fanilor orbi ai intervalelor initiale de la Renault care veneau cu argumente penibile de genul: vai, conditii nasoale in Romania, la 60.001 km deja ai de 10 ori mai mare riscul sa ti se rupa curele, e praf mult, uleiul e prost, benzina e proasta, motorina e proasta, traficul e nasol. Sa inteleg ca dintr-o data toate astea s-au ameliorat cu 30%. Chiar in ziua in care a decretat Renault din pix ca se modifica intervalul de service.
Haideti oameni buni, nu vedeti cat de mult variaza intervalele de serviceare intre marci si modele si tari. Desi mai toate motoarele merg in acelasi conditii? Si cu aceleasi consumabile? Chiar nu e evident ca intervalul de service nu are legatura deloc cu durabilitatea consumabilelor, ci doar cu politica de service a fiecarui importator gandita sa-i maximizeze lui profiturile?
Chiar trebuie sa fim niste oi si sa lucrem spre profitul unor multinationale in loc sa ne punem mintea la contributie si sa gandim spre profitul nostru? Sunt destule posturi pe acest forum cu persoane care au schimbat distributia mult peste intervalul recomandat de Renault. Si nu au avut probleme. Cine pune mana si citeste poate si singur sa-si dea seama cu adevarat la ce riscuri se expune daca extinde intervalul de service.
In fine, fiecare face ce vrea. Ca doar sunt banii lui. Eu prefer sa nu-i cheltuiesc aiurea bazandu-ma pe niste recomandari din partea unei firme interesata de profitul propriu in primul rand.
Eu cred ca are mare dreptate!!
Comment