distributie logan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Luati de cititi un citat alunui coleg coforumist de pe forum RENO:

    Pentru cei interesati, inca o tema de gandire. Renault acum cativa ani, la fel ca Dacia prin 2008, dintr-o data, din pix, a schimbat intervalele de revizii. De la 15k la 20k pentru ulei, de la 60k la 90k pentru distributie. Din pix. Adica masura a intrat in vigoare inclusiv pentru masinile pe stoc vechi de un an. Deci nu poti spune ca au schimbat piesele si au pus unele mai rezistente. Nu. Pur si simplu au hotarat sa mareasca intervalul de revizii. Si acum intrebarea de gandire: cat de mult credeti voi ca intervalele astea de revizii sunt determinate de rezistenta efectiva a consumabilelor si cat de mult de un compromis intre "oferim revizii rare ca sa ne cumpere masina sau revizii mai dese si il jefuim mai des?"

    De fapt eu sunt curios de o explicatie din partea fanilor orbi ai intervalelor initiale de la Renault care veneau cu argumente penibile de genul: vai, conditii nasoale in Romania, la 60.001 km deja ai de 10 ori mai mare riscul sa ti se rupa curele, e praf mult, uleiul e prost, benzina e proasta, motorina e proasta, traficul e nasol. Sa inteleg ca dintr-o data toate astea s-au ameliorat cu 30%. Chiar in ziua in care a decretat Renault din pix ca se modifica intervalul de service.

    Haideti oameni buni, nu vedeti cat de mult variaza intervalele de serviceare intre marci si modele si tari. Desi mai toate motoarele merg in acelasi conditii? Si cu aceleasi consumabile? Chiar nu e evident ca intervalul de service nu are legatura deloc cu durabilitatea consumabilelor, ci doar cu politica de service a fiecarui importator gandita sa-i maximizeze lui profiturile?

    Chiar trebuie sa fim niste oi si sa lucrem spre profitul unor multinationale in loc sa ne punem mintea la contributie si sa gandim spre profitul nostru? Sunt destule posturi pe acest forum cu persoane care au schimbat distributia mult peste intervalul recomandat de Renault. Si nu au avut probleme. Cine pune mana si citeste poate si singur sa-si dea seama cu adevarat la ce riscuri se expune daca extinde intervalul de service.

    In fine, fiecare face ce vrea. Ca doar sunt banii lui. Eu prefer sa nu-i cheltuiesc aiurea bazandu-ma pe niste recomandari din partea unei firme interesata de profitul propriu in primul rand.

    Eu cred ca are mare dreptate!!

    Comment


    • faci cum vrei.nu-ti doresc sa patesti ca mine sa faca poc .dar ai noroc totusi si scapi cu vre-o 2000 lei ca e benzinar

      Comment


      • @sergiu2010
        dacia s-a gandit doar la buzunarul propriu; pe masura ce a aparut concurenta in domeniul service-ului si dupa ce s-a mai desteptat lumea au crescut si intervalele de schimb. 90k la distributie e mai aproape de realitate, 20k la ulei sau filtre e prea mult.

        off topic
        dupa recomandarile producatorului trebuia sa schimb bateria din cheie acum 5 ani si-a dracu merge si acum.
        [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

        Comment


        • Originally posted by andreyi View Post
          Un mecanic mi-a dat o idee, sa schimb doar cureaua de accesorii preventiv fiind cea mai expusa(actuala face un scartz scurt la pornire cateodata, sper sa fie de la ea). Oricum am aproape 80.000 km(termen de schimb distributie la 1.6_16v) dar ma gandeam ca poate o mai lungesc macar un an si vreo 20.000 km(toti spuneti ca e cel mai longeviv kitul distributie de fabrica si as vrea sa profit). E ceva rau in asta?
          Cureaua de accesorii cum se prezinta? e uzata rau sau ar mai merge, daca nu e foarte uzata mai tine si distributia, deoarece e mult mai protejata de praf si alte cele daunatoare... Daca tine si nu se rupe nu e nimic rau, daca plesneste... e nasol. Daca nu ii dai talpa si nu o fortezi la viteze mari si cu incarcatura/remorca, poate ca ar mai tine. Eventual o poti inspecta, dar nu iti poate garanta nimeni ca o sa mai tina un anumit nr de km. Si eu am de gand sa o tin peste limita data in carte, la mine e 60k (am alt motor) si mi se pare putin in conditiile in care la un Reno cu acelasi motor, in Autodata imi da interval pt distributie 120k... Un 80k mi se parea un interval mai de bun simt, dar am de gand sa o tin pana pe la 70k minim.

          LE: in autodata pt logan 1,6 16v apare interval de schmb pt distributie si accesorii 120.000km sau 60 de luni - in conditii normale de utilizare. pt conditii mai grele se mai scade, exact ce spuneam.

          Originally posted by gaboneygg View Post
          faci cum vrei.nu-ti doresc sa patesti ca mine sa faca poc .dar ai noroc totusi si scapi cu vre-o 2000 lei ca e benzinar
          Dar ia spune ti s-a rupt cureaua montata in fabrica?? N-am auzit caz de curea din fabrica rupta, chiar si rulata peste limita, dar bine intr-o limita de bun simt, nu 150-200k....
          Last edited by piroman22; 27 March 2014, 22:06.

          Comment


          • O sa incerc sa fac o poza cu cureaua de accesorii pe cat se poate, chiar nu stiu ce inseamna uzata(crapaturi nu prea se vad pe ea). Ideea e ca nu scartaie absolut deloc in mers sau la rece/cald, doar in momentul in care porneste motorul la o cheie mai lunga(asta am observat-o cand o pornesc alte persoane in afara de mine, eu dau cheie foarte scurta si scartaie foarte rar).
            Masina are aproape 80.000 km si face 4 ani in iulie anul acesta, iar mersul este unul cat se poate de domol, fara incarcatura/remorca.

            Comment


            • ....

              apropo de curea de accesorii.
              daca se rupe cureaua de accesoorii in special la 1,5 si 1,6 16v se poate rupe si cureaua de distributie sau cel putin sare de la punct.deci este la fel de importat sa se schimbe si cureaua de accesorii si cel putin rolele accesorii.

              Comment


              • Intervalele respective au fost schimbate dupa analiza datelor, incidentologie se cheama. Au tras concluzia ca se poate merge la 90.000 km in garantie, fara riscuri semnificativ mai mari pentru Dacia.

                O curea de 60k are sanse mai mici sa dea rateu fata de una de 90k, lucru cat se poate de limpede.

                Cu uleiurile idem. 120.000 km n-are sa crape motorul, cat se afla in garantie. La fel si fara schimbarea uleiului din cutia de viteze. Ca nu mai ajungi la 4-500k, problema clientului.
                sigpic

                Comment


                • piroman22,la 1.216v curelele se schimba la 80000km. sau 4ani,nu cred ca la tine e altfel,adica 60000km.
                  eu am optat pt.schimbare la 4ani si cateva luni,desi aveam numai 29000km.
                  atentie la cureaua de alternator sa fie tensionata corect ca mie mi-au lasat cam slaba si scartia putin la accelerare cu toti consumatorii cuplati.acum au mai reglat-o e ok(sper sa nu fie prea tare intinsa,desi se mai putea rasuci cu mana).sistemul la curea e ca la dacia 1300, invechit.
                  la distributie si accesorii are rola cu tensionare automata,dar si acolo are o chichita respectiv un semn.

                  Comment


                  • Originally posted by piroman22 View Post
                    Cureaua de accesorii cum se prezinta?
                    ... Daca nu ii dai talpa si nu o fortezi la viteze mari si cu incarcatura/remorca, poate ca ar mai tine. ....
                    de ce crezi tu ca este mai solicitata cureaua de acesorii "la viteze mari si cu incarcatura/renorca" decat la viteze mici cu masina goala dar la aceeasi turatie a motorului?
                    [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

                    Comment


                    • Pentru ca dupa el, sarcina pe axa cu came creste cand masina este incarcata.
                      sigpic

                      Comment


                      • mici macar, era vorba de cureaua de accesorii....
                        [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

                        Comment


                        • Originally posted by Costi-bc View Post
                          Sa nu uiti de ulei cutie de viteze si ulei servo , daca nu cumva le-ai schimbat deja.
                          Mie mi-au spus cei de la reprezentanta ca nu se schimba. Ciudat...Normal ar trebui sa spuna "Schimbati-le domle", mai fac si ei niste bani nu ?

                          Comment


                          • Problemele care pot apare la cutia de viteze şi servo prin neschimbarea fluidelor, duc de regulă la reparaţii mult mai costisitoare decât întreţinerea lor!
                            Este mai uşor să previi, decât să remediezi!

                            P.S Cei din service stau liniştiţi, pentru că sigur cât este maşina în garanţie cele două repere mai sus menţionate, clar nu pică!

                            Comment


                            • Originally posted by COS.T View Post
                              piroman22,la 1.216v curelele se schimba la 80000km. sau 4ani,nu cred ca la tine e altfel,adica 60000km....
                              La mine in carnetul de intretinere (masina din 2012), scrie 60.000km sau 4 ani (doresti o fotografie?).
                              Pana la urma vad ca timpul de 4 ani a ramas stabil, doar nr de km oscileaza dupa nus' ce criteriu.
                              Personal nu as trece de 6 ani si acei 60.000km.
                              ex:
                              Logan Laureat 1,2 16V mpi E5N-2012-->2022(112.100km)
                              Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->2012(76.100km)

                              Comment


                              • Curios lucru..la a mea, la 1.216v scrie 4 ani sau 80000 km. Si e Euro4, din iulie 2010.
                                Oare odata cu trecerea la Euro 5 sa fie motorul mai solicitat?? Mira-m-as..

                                De curand am luat pentru nevasta un twingo tot cu motorul de 1.216v, este euro 3, din 2002 si cureaua din fabrica s-a schimbat la 120.000 (desigur, in Germania), cand masina avea 8 ani, cu recomandare de utilizare 100.000 km.
                                E pe bune, am carnetul de intretinere, iar la acea operatiune este stampila service-ului cu un abtibild cu sigla Renault si garantie 24 de luni (alta viata). Acum masina are 160.000 km si va mai merge o perioada buna cu acea curea.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google