La dci si 16 valve au separat rola intinzatoare care intinde automat cureaua cat trebuie.
1.4 MPI si 1.6 MPI au rola de ghidaj care are rol de rola intinzatoare, intradevar se tensioneaza la mana sau se fac semne cu carioca in cateva puncte in care vine rola pe bloc si se monteaza in functie de acele puncte. E aceiasi chestie cu infiletatul capului de bara in functie de filetele celui dinainte, vs facut geometrie la ceva ce vine exact in pozitia in care venea piesa veche.
Nici la reprezentanta nu se acorda prea mare importanta la diapaz, pentru ca nu e chiar atat de important. Valorile din manual inseamna curea prea stransa care in timp strica rulmentul pompei de apa, cureaua fiind prea intinsa e singurul punct unde incepe se cedeze ( ori cureaua, ori rulmentul), de asemenea se aude un "marait" al motorului cand e cureaua prea stransa.
Eu unul parere proprie si personala nu as face un asa caz din utilizarea diapazului. La mine nu s-a utilizat si am folosit masina aprox 27000 de km pana am vandut-o si merge si acum...
1.4 MPI si 1.6 MPI au rola de ghidaj care are rol de rola intinzatoare, intradevar se tensioneaza la mana sau se fac semne cu carioca in cateva puncte in care vine rola pe bloc si se monteaza in functie de acele puncte. E aceiasi chestie cu infiletatul capului de bara in functie de filetele celui dinainte, vs facut geometrie la ceva ce vine exact in pozitia in care venea piesa veche.
Nici la reprezentanta nu se acorda prea mare importanta la diapaz, pentru ca nu e chiar atat de important. Valorile din manual inseamna curea prea stransa care in timp strica rulmentul pompei de apa, cureaua fiind prea intinsa e singurul punct unde incepe se cedeze ( ori cureaua, ori rulmentul), de asemenea se aude un "marait" al motorului cand e cureaua prea stransa.
Eu unul parere proprie si personala nu as face un asa caz din utilizarea diapazului. La mine nu s-a utilizat si am folosit masina aprox 27000 de km pana am vandut-o si merge si acum...
Comment