distributie logan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • La dci si 16 valve au separat rola intinzatoare care intinde automat cureaua cat trebuie.

    1.4 MPI si 1.6 MPI au rola de ghidaj care are rol de rola intinzatoare, intradevar se tensioneaza la mana sau se fac semne cu carioca in cateva puncte in care vine rola pe bloc si se monteaza in functie de acele puncte. E aceiasi chestie cu infiletatul capului de bara in functie de filetele celui dinainte, vs facut geometrie la ceva ce vine exact in pozitia in care venea piesa veche.

    Nici la reprezentanta nu se acorda prea mare importanta la diapaz, pentru ca nu e chiar atat de important. Valorile din manual inseamna curea prea stransa care in timp strica rulmentul pompei de apa, cureaua fiind prea intinsa e singurul punct unde incepe se cedeze ( ori cureaua, ori rulmentul), de asemenea se aude un "marait" al motorului cand e cureaua prea stransa.

    Eu unul parere proprie si personala nu as face un asa caz din utilizarea diapazului. La mine nu s-a utilizat si am folosit masina aprox 27000 de km pana am vandut-o si merge si acum...
    Last edited by Drogas; 12 March 2014, 10:38.

    Comment


    • Din uzina imi inchipui ca vine cureaua stransa conform manualului, si uite ca pompa de apa tine destul. Tensiunile alea sunt rezultatul unor testari ale producatorului. Prefer cureaua sa fie tensionata ca la carte si tensiunea masurata cu frecventmetru.

      Comment


      • S-ar putea ca nea Gica care face 20-30 de intinderi de curele in uzina/ pe zi , sa se plictiseasca la un moment dat de atata diapaz la fiecare curea, se prea poate sa faca o tensionare corecta cu ochii inchisi, o valoare imediat sub pragul scris in manual la diapaz nu inseamna o curea netensionata si nu inseamna automat ca sare distributia in mod obligatoriu de pe role.

        Comment


        • S-ar putea ca nea Gica care face 20-30 de intinderi de curele in uzina/ pe zi ,
          Daca el are program de 8 ore, nu face mai mult de 2-3 schimbari de distributie.
          Daca si cu parca...

          Comment


          • Originally posted by Drogas View Post
            Nici la reprezentanta nu se acorda prea mare importanta la diapaz, pentru ca nu e chiar atat de important. Valorile din manual inseamna curea prea stransa care in timp strica rulmentul pompei de apa, cureaua fiind prea intinsa e singurul punct unde incepe se cedeze ( ori cureaua, ori rulmentul), de asemenea se aude un "marait" al motorului cand e cureaua prea stransa.
            Ma vad nevoit sa-i dau dreptate colegului, patita pe propria-mi piele!

            Curea montata in reprezentnta - inclusiv verif. cu diapaz - (dacoserv militari) + pompa de apa noua.
            La cateva zeci de mii km, nu mai tin minte exact, pana in 20-25 mii, pompa de apa fwtwta din cauza intinderii excesive a curelei de distributie. Nu mai aveam garantie la lucrare, trecusera peste 12 luni
            Din nou schimbat pompa de apa + curea de distib = 10mil toata distractia.

            Am relatat pe undeva p-aici sau pe topicu' cu distributia povestea in detaliu.

            La momentu' de fata cureaua a fost montata si verificata cu ajt. diapazului si lasata doar o idee mai larga decat prevede "STASu".
            Nu un singur mecanic mi-a spus treaba asta ci mai multi...zic io competenti, nu "nea gica".
            "nea gica" ala a intins-o atunci cand mi-a distrus pompa de apa.
            Last edited by Kojak; 12 March 2014, 11:02.

            Comment


            • Pe nea gica il verifica altii daca i-a fost lene. Bine, daca unii schimba piese la directioe si nu fac geaometria sau o fac cu scfoara, de ce ar tensiona corect o distributie? Curea tensionata cu diapaz corect, ca la mana era slaba, pompa de apa de origine dupa 40 000 km nu am probeme cu pompa de apa. Motor produs 20 de ani, ai crede ca au gasit valoarea corecta pentru tensiunea curelei....
              Dar asa e romanul, manualul e pentru fraieri, stiu ei mai bine.
              77sky, la MPiuri, si alea mai vechi doar, ca am impresia ca alea mai noi au trecut la rola tensoare automata parca.
              Last edited by einstein1984; 12 March 2014, 10:59.
              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

              Comment


              • Acel fecvmetru din reprezentante are destula toleranta, nu e mama omida pe pamant. La 5 masuratori consecutive au iesit 5 valori diverite ale frecventei cuprinse intre 145 Hz -190 Hz. De aia exista curele tensionate in reprezentante care au distrus pompa de apa prematur.

                Pe un forum strain se folosea o alta metoda pentru tensionare: se apasa cu o forta de 30N (3Kgf) pe curea intre pinionul axei cu came si pompa de apa , iar deflexia curelei trebuie sa fie de 6 mm.
                Attached Files

                Comment


                • Tensiunea este o forta (exprimata in Newton) suportata de catre curea.

                  Aceasta forta nu poate fi masurata direct, trebuie deci efectuata masurarea tensiunii prin:
                  - deflexie(indoirea curelei)
                  - vibrare.
                  Eu la Dacia n-am auzit sa masoare tensiune prin deflexie, ci doar cu frecventmetru ala.


                  Masurarea tensiunii prin vibrare

                  Frecventa este o marime fizica care in acest caz reflecta nivelul de tensionare a curelei cu o mare precizie.

                  Astfel, la fel ca si coarda unei chitare, sunetul emis de catre vibratiile unei curele este variabil in functie de tensiunea sa.

                  Exista astfel o relatie directa intre frecventa de vibratie a curelei, lungimea libera si tensiunea in curea.

                  Aceasta frecventa de vibratie este masurata cu un frecventmetru.
                  Pe un forum strain
                  La ce marca de masina?

                  Comment


                  • A avut si Renault masuratori din astea, prin 95....
                    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                    Comment


                    • Originally posted by Kojak View Post
                      Curea montata in reprezentnta - inclusiv verif. cu diapaz - (dacoserv militari) + pompa de apa noua.
                      La cateva zeci de mii km, nu mai tin minte exact, pana in 20-25 mii, pompa de apa fwtwta din cauza intinderii excesive a curelei de distributie. Nu mai aveam garantie la lucrare, trecusera peste 12 luni
                      Din nou schimbat pompa de apa + curea de distib = 10mil toata distractia.

                      Am relatat pe undeva p-aici sau pe topicu' cu distributia povestea in detaliu.
                      ia baga te rog un link cu postu unde ai relatat, e interesant
                      ​​​​​​

                      Comment


                      • Originally posted by mr.K View Post
                        Eu la Dacia n-am auzit sa masoare tensiune prin deflexie, ci doar cu frecventmetru ala.

                        La ce marca de masina?
                        La k7j indiferent pe ce masina se afla. Acea forta de 30 N (3 Kgf) si deflexie de 6 mm sunt valabile doar pentru motorul k7j. Din pacate am memorat doar informatia nu si linkul direct catre ea, dar cum gasesc am sa postez.
                        Last edited by crull; 12 March 2014, 21:29.

                        Comment


                        • Originally posted by stelco adi View Post
                          ce face intinzatoru? mai zi odata ca sa nu murim prosti
                          Nene, daca nu ai logan, mai bine schimba forumu si duteee tata pe forumu de 2.1 16v si lasaneeeee
                          Bai nene, daca n-ai vazut niciodata un intinzator automat mai bine te-ai abtine atat de la discutii cat si de la a ataca pe altii. Ai facut vre-o distributie vreodata? sau macar ai vazut cum se face? Daca nu, atunci mai bine te-ai abtine in a scrie aberatii pe aici(ca sunt si asa destui care posteaza o sumedenie de aberatii) doar de dragul de a mai aduna o postare.
                          Nu vreau sa ma laud dar am studii de inginerie mecanica stiu cam cu ce se mananca masinile si am lucrat si in service unde am schimbat distributii chiar si la 1,5 dci, recunosc la mpi-uri de reno n-am facut, dar la cate masini am schimbat distributia, intinzatorul avea semne si indicator pentru tensionarea curelei. Acu daca pe faimoasele proplusoare reno 1,4 si 1,6 8v nu s-a facut intinzator automat, nasol...
                          Iti doresc ce imi doresti tu mie si sa ti se intample tie! asa ca lasa-neeee!!!(cu cratima!) si du-te (tot cu cratima) unde vrei dar nu macar nu mai claxona!
                          Si ca sa vezi ca sunt baiat finut, mai citeste odata sa vezi ce face intinzatoru ca io am spus clar.

                          Comment


                          • Originally posted by Kojak View Post
                            Sincer, personal, NU prea as zice de bine despre Dacoserv Militari...sa va povestesc de ce.
                            O singura interventie am avut la ei, respectiv revizia de 60k km...care dupa cum stiti a implicat si schimbul kitului de distributie si al accesoriilor, insa FARA schimbul pompei de apa, deoarece dupa spusele lor, nu era nevoie.
                            Toate bune si frumoase...dar desi cureaua de distributie a fost intinsa si a fost masurata frecventa cu ajt. diapazului, dispozitivu' a fost folosit la misto...ptr. ca zgomotul in sarcina la motor, mai ales la turatii inalte s-a schimbat semnificativ dupa interventie.
                            In rest, tragea la fel...doar zgomotul era sesizabil diferit. Am zis...aia e, poate mi se pare, poate asa tre' sa fie...masina trage ok, plm, ma stresez degeaba.
                            DAR, dupa mai putin de 5000km, surpriza! A cedat pompa de apa! Pompa de apa care era "perfecta" dupa spusele Dacoserv Militari si m-ar fi tinut pana la urmatoru' schimb al distributiei.
                            De ce a cedat? Pai sa fie din cauza faptului ca, cureaua de distributie a fost montata supratensionat si a fortat pompa de apa care a cedat destul de repede. De unde si zgomotu' ala suspect de care ziceam.
                            Lucru' asta nu l-am constatat eu ca n-am cunostinte de specialitate, au constatat mecanicii de la Serus care mi-au schimbat pompa de apa...si bineinteles si cureaua de distributie inca o data...deci alti bani, alta distractie. Basca, cica am avut noroc ca putea sa se rupa cureaua de distributie oricand, atat de tare era tensionata...mecanicu' s-a crucit cand a desfacut, initial a fost tentat sa zica ca cineva mi-a tensionat-o inadins asa de tare...desi nici vb. de asa ceva, l-am mai si "uns" pe idiotu' ala de mecanic

                            In concluzie, ca sa n-o mai lungesc, NU RECOMAND DACOSERV MILITARI ptr. schimbul distributiei.

                            Cu toate ca nici astia nu sunt perfecti, in schimb pot zice ca recomand Serus de pe Timisoara ptr. interventii mecanice medii si grele, desi au preturi mai mari...pe partea de mecanica, oamenii sunt buni si chiar se pricep. Eu am avut mai multe interventii ptr. diverse la ei si in afara faptului ca te ard rau la buzunar, n-am ce le reprosa. Treaba cu pompa de apa a fost prima mea vizita la ei.
                            moama mia ce poveste, ce uameni domne, n-ai cu cine !
                            Posibil ghinion cu mecanicu ala(sau prostu ala de la garantii care se da inginer, desi pariez ca facuse la seral si fara practica studiile !!!! Din info ulterioare am inteles ca e bara bara cu directoru dacoserv treburi socoteli si de aceea este el sefu la garantii, in final zici ca e un incompetent care habar n-are de el !), eu am mers anu trecut in primavara, ptr distributie la mecanicul recomandat de userul Ampt si am cunoscut acolo un alt mecanic mult mai ok, dar din pacate a iesit la pensie in septembrie anu trecut !
                            Serus Timisoara la indemnurile userului de mai sus, am fost la ei si mi-a inlocuit si mie fulia de la alternator cu fulia cumparata de mine de DCI de la un magazin de la autogara. Oameni de nota 20, dar l-am uns pe omu de la receptie sa-mi zica un mecanic ok si m-a primit cu piesa mea.
                            Pariez ca si la alte lucrari cu piesele tale, ei se baga, desi se lauda ca te ard cu preturi mai mari la manopera(daca mergi ca necunoscut si suni sau mergi ptr prima oara inauntru ) ) , s-a rezolvat si mi-a dat la final pret ok Deci ii recomand
                            Last edited by Leo0608; 13 March 2014, 01:26.
                            ​​​​​​

                            Comment


                            • Foarte util ce postati pe aici.

                              Am si eu o intrebare asa mai de necunoscator, dar chiar vreau sa inteleg: am vazut mai sus ca se facea referire si la aerul conditionat. Are vreo legatura in povestea asta (epopee ) cu schimbarea kit-urilor de distributie /+ transmisie si a pompei de apa? Orice explicatii sunt binevenite. Merci!

                              Comment


                              • Pompa de apa este antrenata de cureaua de distributie iar compresorul de AC este antrenat de cureaua de accesorii. Pentru buna functionare a pompei de apa conteaza foarte mult intinderea curelei de distributie iar pentru AC (cureaua de accesorii are intinzator automat) (si celelalte) conteaza foarte mult cum se pozitioneaza cureaua in raport cu primul si ultimul dinte de pe fuliile de angrenare. Pentru cele cu AC se lasa dintele interior liber iar la masinile fara AC se lasa dintele exterior liber - atentie!!!- trebuie urmarit ca toate fuliile sa respecte "dintele liber".
                                Last edited by Cromatic; 13 March 2014, 14:29.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google