Corect, pe LoganI L90 avem motorizarile 1.6 MPI K7M si 1.6 16V K4M, iar colegul a scris ” la loganul meu 1.6 mpi din 2008”, atasez procedura Dacia de schimbare a distributiei pentru un motor K7M710 plus ultima captura doar ca info pentru un motor K4M690.
distributie logan
Collapse
X
-
Iar pentru colegii cu K4M690 (1.6 16V) atasez si o arhiva cu un fisier pdf (nu pot altfel iar procedura fiind mai mare nu doresc sa ”abuzez” cu aceste capturi) cu schimbarea distributiei pentru acest motor.
- Likes 1
Comment
-
Mersi de informatii.
NU am folosit cale, dar sunt sigur ca am pus-o la punctul corect.
Surprinderea mea era ca dupa ce am rotit distributia la mana, dupa o rotatie completa semnul de pe curea nu mai batea pe semnul rotii dintate.
Ma gandesc ca dupa un numar de rotatii complete egal cu numarul de dinti ai curelei revine din nou pe semn.
Si la cureaua veche data jos am observat lucrul asta.
Masina functioneaza perfect, doar ca uneori cu motorul cald apare un zornait la 1500 rot/min, sunet ce apare din ce vad la multe loganuri, chiar si de noi.
Comment
-
Da, acest lucru asa cum bine si corect s-a scris anterior depinde si de "schita distributiei", iar la alte modele Dacia\Renault distributia se ”pune la punct” incepand cu marcajele de pe arborele cotit cel cu came si roata de curea a pompei de inalta presiune (ex K9K) trebuie sa fie un numar fix de dinti (spatii libere), in cazul tau trebuie avut grija si la tensionarea curelei (vezi procedura atasata, plus alte posturi din acest topic, tutorialele de pe forum si internet, etc.)...
- Likes 1
Comment
-
OK, am extras paginile din manualul vechi.
Un motor care "se respecta" are cel putin o cala de blocaj al arborelui motor (cotit). Si acest 1.6 MPI il are (intr-adevar, nu are pentru zona distributiei, precum la 1.6 mpi 16V si 1.5 dCi).
Pentru precizia executiei, linistea mecanicului, eu prefer verificarea tuturor punctelor cheie.
Daca unii canta fara partitura este o alta poveste...
Gil, inclusiv in manualul tau se observa locasul unde se pozitioneaza aceasta calaLogan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
- Likes 2
Comment
-
Nu numai ca se observa dar pentru motorul K4M(690) am si facut cele doua sublinieri cu rosu referitor la cala (ulterior am atasat tot manualul) iar pentru K7M(710) sper ca sunt destul de clare capturile din manualul de reparatii.
Legat de precizia executiei, linistea mecanicului, verificari, etc. total de acord, tocmai de aceea am si dat like postului #6224, dar totusi sunt diferente intre motoarele 1.6 MPI K7M si 1.6 16V K4M sau 1.5 dCi , etc., iar de multe ori detaliile pot face ”diferenta” si asa cum am scris multe informatii utile se gasesc destul de usor in posturi, topice, tutoriale de pe acest forum, ex:
- topicul acesta
- https://www.loganclub.ro/forum/forum...ia#post3668209
- https://www.loganclub.ro/forum/lucru...ence#post21688
- https://www.loganclub.ro/forum/lucru...a-ac#post55475
- etc....
- Likes 2
Comment
-
Salut, am intampinat o problema la schimbarea distributiei
Am inlocuit pompa de apa, rola intinzatoare si cureaua de distributie. Cureaua era la semne si era tensionata la frecventa din manual (162 Hz), asa ca am pornit motorul cateva secunde ca sa vad daca e totul in regula. In momentul acela am observat cum cureaua pleaca spre exteremitatea fuliilor ca si cum ar vrea sa iasa afara (aveti poza atasata, cureaua din poza nu e de logan, dar se observa cum sta pe marginea fuliei).
Mentionez urmatorul lucru: Nu am remontat carterul inferior/superior al distributiei si nici suportul motorului. Am remontat doar fulia de accesorii a arborelui cotit. Intrebarea mea este urmatoarea:
De ce sta cureaua pe marginea fuliilor? E normal? Ar trebui sa imi fac griji? Am oprit motorul repede, deci nu stiu daca ar fi sarit de pe fulii, nu am vrut sa testez.
1. Este cumva din cazua ca nu am remontat carterele distributiei? Are vreo relevanta? Stabilizau acestea in vreun fel fulia axului cu came sauansamblul pompa de apa + rola intinzatoare?
2. Este cumva din cauza vreunei piese noi schimbate de mine? Inainte sa le montez pe cele noi le-am comparat cu cele vechi si le-am verificat sa nu aiba joc (nu aveau). Am pus la loc rola veche si cureaua veche, dar prezinta acelasi comportament, asa ca raman cu 2 posibilitati: pompa de apa, pe care chiar nu as vrea sa o demontez sau carterele distributiei. Eu zic ca tensiunea curelei iese din ecuatie, pentru ca era tensionata corespunzator, dupa cum am mentionat mai sus (In plus am incercat o tensiune mai slaba si una mai inalta, fara vreo diferenta).
Piesele noi sunt de origine, tot ce am strans am strans la cuplul specificat in manualul de service.
Attached Files
Comment
-
Atasat cateva capturi referitoare la distributia Logan L90 1.4 (K7J710) si 1.5 dCi (K9K790).
Comment
-
Originally posted by bebeadi3560 View PostAm și eu o întrebare, as dorii sa schimb distribuția la Logan 1.4 și doream a știu dacă kitul blocaj distribuție de la 1.5 se potrivește și la 1.4, ma interesează în special cel de la blocare vibrochen (unde se desface acel șurub cu tubulara de E14).
Poti linistit sa nu faci distributia fara kit de blocare, daca ai grijaLast edited by Hetzer2023; 28 April 2024, 11:14.
Comment
-
Da, se poate schimba distributia si fara cale de blocare, dar pentru conformitatea si precizia executiei este bine \recomandat sa se foloseasca, altfel pot sa apara si "incertitudini" daca a fost bine "pusa la punct" sau chiar intrebari de genul celor din postul nr. 6232 de mai sus, etc., plus ca aceste cale de blocare se gasesc sau pot sa se confectioneze (chiar improziveze) destul de usor.
Un tutorial interesant si util (inclusiv o buna parte din cele 11 pagini) despre schimbarea distributiei la Logan 1.4 poate sa se citeasca si aici:
Comment
-
Salut, Gil26 In primul rand, multumim ca te implici in a-i indruma pe incepatori cu privire la operatiuni de mentenanta/reparatie.
Totusi, ce am patit eu atunci cand am pus intrebarea din Cumpar MCV n-are nicio legatura cu blocarea pinioanelor; pur si simplu pompa de apa avea o abatere de unghi la axul pinionului si determina cureaua sa se mute catre exteriorul pinioanelor. Pe moment ma alarmasem si credeam ca o sa imi arunce cureaua afara; fiind la prima schimbare de distributie, nu stiam cu ce se mananca, dar te asigur ca totul era perfect la semne.
Fiecare face cum crede de cuviinta. Nu e rau ca il sfatuiesti sa respecte procedura din manual, dar eu ii asigur pe toti care citesc asta ca pot efectua operatiunea in conditii de siguranta fara nicio cala. Eu ma consider tipicar cand vine vorba de mesterit la masina mea, dar la treaba asta chiar nu m-am mai obosit cu calarea pinioanelor; am considerat acest pas ca fiind o pierdere totala de vreme.
Pana la calare, avem pe lista alte prioritati zic eu. CEA MAI IMPORTANTA: Ar trebui sa inceteze oamenii din a verifica tensiunea curelei "la mana" IN 2024!!! Luati fratilor o aplicatie de masurare a frecventei sau o aplicatie cu care se acordeaza chitara (sau alte instrumente muzicale) si verificati acolo frecventa curelei (162HZ PENTRU 1.4 K7J / 1.6 K7M)! NU MAI SUCITI CUREAUA AIUREA SA VEDETI DACA "SE INDOAIE LA 90 DE GRADE"!
Seara buna si spor la reparatii
Comment
-
Ma refeream la postarea nr. 6232 din acest thread, nu la postarea Cumpar MCV de pe forum, am pus eu # aiurea, scuze, nu mai pot edita
Comment
-
Cred ca am scris destul de clar “…sau chiar intrebari de genul celor din postul nr. 6232 de mai sus” si chiar in topicul la care am facut trimitere unde ai intrebat acelasi lucru (copy-paste) aveai raspunsul putin mai sus in postul nr. 157 ca nu este o greseala de montaj.
Apoi la fel de clar am scris ca “se poate schimba distributia si fara cale de blocare, dar pentru conformitatea si precizia executiei este bine \recomandat sa se foloseasca, altfel pot sa apara si "incertitudini" daca a fost bine "pusa la punct" …” sunt multi colegi care au schimbat-o fara kit de blocare inclusiv initiatorul acelui tutorial sau colegul florian care a blocat volantul cu “un torx mai lung prin gaura de langa senzorul pozitie volanta” dar este bine sa se folosesca aceste cale \pini de blocare si sa se respecte instructiunile de montaj.
Doar ca exemplu cu ceva timp in urma am ajutat un coleg de forum (cu un alt model 1.5 dCi) care avea tot felul de probleme \anomalii in injectie ce se vedeau si in monitorizarile via diagnoza, dar in cele din urma cauza a fost faptul ca la schimbarea distributiei nu a respectat “layout-ul” curelei iar distributia era decalata.
Tocmai de aceea manualele de reparatii (asa cum sunt ele si cu unele omisiuni, inadvertente, unele lucruri care se pot elimina, etc.) sunt totusi utile, ex si la masina din semnatura se mentioneaza acesti pini \cale de blocare care repet nu sunt asa greu de procurat sau confectionat si se precizeaza ca trebuie sa existe 20 de dinti intre semnele de pe fulia arborelui cu came si cea a pompei de inalta preiune si 45 de dinti intre pinionul arborelui cotit si fulia pompei, atasat si cateva capturi doar ca ex:
Comment
-
"pentru conformitatea si precizia executiei este bine \recomandat sa se foloseasca, altfel pot sa apara si "incertitudini" daca a fost bine "pusa la punct" sau chiar intrebari de genul celor din postul nr. 6232 de mai sus"
Din ce ai scris tu se intelege ca simpla neutilizare a calelor duce la intrebari de "genul" (adica intrebari care nu au nicio legatura cu calarea motorului).
Cred ca te refereai probabil la faptul ca daca efectuezi o lucrare neconforma cu manualul, pot aparea intrebari de genul; atunci da, are 100% sens ce zici si iti dau dreptate.
Comment
Comment