Schimbare Toba Esapament

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schimbare Toba Esapament

    Dupa 7 ani a venit timpul sa schimb tobele la masina. Motivele au fost mai multe, masina nu prea mai avea zvac (desi are 47.000 km), a devenit mai zgomotoasa pentru habitaclu, tremura in relanti, la finala are acel pocnit pentru ca ies altfel gazele evacuate cu sitele duse.

    Am fost la reprezentanta si mi s-a recomandat sa le schimb toate, de la motor si pana la final, 3 bucati, in total 2300 lei prima, 1200 lei intermediara si finala, 150 manopera si accesorii. Mi se pare prea mult pentru niste tevi, de ce nu as schimba doar intermediara si finala? N-am problema cu catalizatorul, cand se loveste in el nu se aud zanganituri in interior.

    Pretul vi se pare corect? Ce ati schimbat la masina ca intretinere?

  • #2
    O parte din problemele descrise de tine n-au nicio treaba cu linia de evacuare.
    [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

    Comment


    • #3
      Ai aprins in bord martorul antipoluare? Ai facut vreo diagnoza in acest sens? Un catalizator nu il schimbi doar in urma unei recomandari.
      Last edited by IancuMIC; 5 April 2015, 20:59.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • #4
        Gasesti la pilot Borla dedicata logan la vreo 400 lei.
        Nu-i bai...

        Comment


        • #5
          S-au dus sitele in toba intermediara, dar mai ales in cea finala. Cand se bate cu pumnul in ele se aude clar metalul cum zornaie.

          N-am sa schimb catalizatorul, ci doar celelalte doua tobe care sunt ruginite bine de tot.

          Tremuratul il rezolv ca este din reglajul culbutorilor.

          Comment


          • #6
            Un pret aberant!
            Toata masina face 2500 euro, iar astia cer 1000 euro doar pe tobe. Incredibil.
            Ia-le din alta parte!

            Comment


            • #7
              Ai dreptate Cezar. Din ce am cautat pe site-uri, pana acum pretul pentru cele doua tobe ar fi undeva la 400 lei. De ce reprezentanta cere 1200 lei si 150 accesorii/montaj? Este o jecmaneala pe fata fata de clientul care doreste sa-si pastreze masina si sa o intretina.

              O recomandare pentru service tobe cu baieti "salon" pentru Bucuresti?
              Last edited by Winnie; 6 April 2015, 10:24. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • #8
                Originally posted by Cezar View Post
                Un pret aberant!
                Toata masina face 2500 euro, iar astia cer 1000 euro doar pe tobe. Incredibil.
                Ia-le din alta parte!
                Catalizatorul e cel mai scump; ala nu e...toba.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • #9
                  Am schimbat si eu toba intermediara pentru ca era gaurita, s-a taiat si imbinat cu coliere doar ca...acele coliere nu etanseaza perfect si astfel am un zgomot , un zornait cand depasesc 2500 rpm, apare doar in accelerare zornaitul, daca mentin apoi turatia constanta, dispare. E posibil sa fie toba cu probleme? Sau e din cauza faptului ca acele coliere nu etanseaza bine?

                  Comment


                  • #10
                    Ai nevoie de un amortizor de vibratii pentru esapament.
                    E un paralelipiped negru de cauciuc prins pe esapament pe la mijloc
                    Logan GPL 1.4

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by anto84 View Post
                      Am schimbat si eu toba intermediara pentru ca era gaurita, s-a taiat si imbinat cu coliere doar ca...acele coliere nu etanseaza perfect si astfel am un zgomot , un zornait cand depasesc 2500 rpm, apare doar in accelerare zornaitul, daca mentin apoi turatia constanta, dispare. E posibil sa fie toba cu probleme? Sau e din cauza faptului ca acele coliere nu etanseaza bine?
                      Dupa schimbarea intermediarei, aveam si eu un zgomot dar era gros ca de toba sport, am revenit la meserias care a etansat imbinarile cu o solutie speciala si a fost ok. Poate si la tine e aceeasi problema.
                      Oricum, am senzatia ca, chiar daca pare ok lucrarea, sunetul esapamentului nu mai e ca inainte, parca tot e ceva acolo diferit.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by anto84 View Post
                        Am schimbat si eu toba intermediara pentru ca era gaurita, s-a taiat si imbinat cu coliere doar ca...acele coliere nu etanseaza perfect si astfel am un zgomot , un zornait cand depasesc 2500 rpm, apare doar in accelerare zornaitul, daca mentin apoi turatia constanta, dispare. E posibil sa fie toba cu probleme? Sau e din cauza faptului ca acele coliere nu etanseaza bine?
                        Daca s-a folosit pasta de etansare, dupa ce s-a cimentat, e posibil sa fi scapat in finala. S-a solidificat sub forma unei sau unor pietricele...si voila, de acolo ai zgomote doar la anumite turatii. Stiu, pt. ca am patit-o! Remedierea: se desface toba si se scutura temeinic pana iese. Daca n-o desfaci, nu iese. Am incercat s-o turez in ultimul hal, sperand s-o scuipe afara...nimic!
                        La desfacere, poate sa iasa usor sau greu, fc. de noroc. La mine a iesit greu, am zguduit-o de a luat-o dracu, putorile din service se lasasera pagubasi. . In final a iesit o bucata de ciment de-ala pasta, sub form unei pietricele (nu de-aia de rinichi ). Mecanicul a curatat TOATA pasta aia cimentata din zona imbinarii si a remontat tot ansamblul. No problem, s-a facut liniste.
                        Recunosc ca io am insistat sa foloseasca pasta de etansare, mecanicul mi-a spus de la inceput ca nu e nevoie. In final, a ascultat de client.
                        Probabil depinde si de mana, daca pune in prostie ca nesimtitu', normal ca scapa pe traseu si se solidifica ulterior.

                        Cele 2 coliere folosite au fost OEM dacia-reno? Sunt in jur de 90-100lei/buc. La reprezentanta, probabil dublu.
                        S-a folosit pasta de etansare cu proprietati de cimentare la imbinarea tevilor de toba cu ajt. colierelor.

                        Te intreb pt. ca si eu am schimbat inetrmediara in urma cu cca. 1 luna.
                        Toba OEM
                        Coliere OEM


                        Originally posted by stolniceanulucian View Post
                        Ai nevoie de un amortizor de vibratii pentru esapament.
                        E un paralelipiped negru de cauciuc prins pe esapament pe la mijloc
                        Ala e fix o frectie la chicior da lemn...la fel ca si "colectie masa acustica" montata pe conducta de AC.
                        Ca dovada, ca io nu am niciun fel de vibratie, nici la ralanti si nici pe plaja de turatii 1000-6000rpm, la toba ma refer.

                        Colierele OEM etanseaza PERFECT, nu e nevoie de nicio pasta de etansare sau altceva.
                        Daca colierele sunt in schimb AM, sau toba, sau ambele...
                        Last edited by Kojak; 28 May 2017, 21:37.

                        Comment


                        • #13
                          Nu, sunt aftermarket toate. Mecanicul nu a pus nicio pasta de etansare, de fapt dupa el cica nici nu exista, desi eu stiu ca exista.
                          100 lei bucata de colier? dublu la reprezentanta? Totusi e masina de 11 ani, da-o dreq, colierele au fost 20 lei bucata ) Cat te "duce" la reprezentanta toata toba? Un sfert din valoarea masinii?
                          In fine, nu e un zgomot extrem de deranjant, ce e bine e ca nu face decat in accelerare, adica la mers constant pe autostrada nu zornaie nimic. Ma mai invat si eu sa merg mai domol, fara accelerari bruste, asta-i partea buna.
                          De asemena la turarea pe loc, in gol, nu se aude nimic nici la 4000 rpm.
                          Ciudat este ca in primele 5 minute de mers, nici atunci nu se aude, indiferent de turatia motorului.

                          Comment


                          • #14
                            Daca nu facea asa si inainte, iti zic ca aproape sigur ai "un corp strain" in finala.
                            Mai e o mica sansa, ca in momentul demontarii finalei, mecanicul s-o fi "scapat" de sus sau de la semiinaltime pe ciment...ca deh unora le e greu sa se aplece, ca doar nu e masina lor, caz in care e posibil sa se fi rupt vreo bucata din sita.
                            Daca te poti obisnui cu zgomotul, e ok. Eu n-am putut, imi statea rau pe creier si pana n-am scapat de el, nu m-am lasat.

                            Originally posted by anto84 View Post
                            nu face decat in accelerare, adica la mers constant pe autostrada nu zornaie nimic.
                            De asemena la turarea pe loc, in gol, nu se aude nimic nici la 4000 rpm.
                            Ciudat este ca in primele 5 minute de mers, nici atunci nu se aude, indiferent de turatia motorului.
                            Exact aceleasi "simptome" erau si la mine.
                            Last edited by Kojak; 31 May 2017, 08:55. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • #15
                              Va rog sa ma ajutati si pe mine cu o informatie. La loganul meu 1.6 mpi as vrea sa-i inlocuiesc intermediara si nu stiu ce tipuri de mufe/colier trebuiesc, am inteles ca diametrul celei dinspre catalizator sa fie de 45 mm si cea spre toba finala de 40 mm, gresesc? Multumesc ptr sfaturi.
                              KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google