Am decis sa fac acest topic deoarece nu am gasit ceva concret si centralizat despre acest subiect aici pe forum
Am incercat multe tipuri de fise de-a lungul timpului, am urmarit performante cat mai bune si bineinteles fiabilitate
Printre firmele care le-am folosit se numara : Beru ( standard si power cable), Magnetti Marelli, Bosch, NGK, Tesla, Valeo
Dpdv al performantelor as spune asa ( de la cel mai bun):
- Valeo : fisele care m-au multumit cel mai mult, raspuns la acceleratie cel putin la fel de sensibil ca Beru OEM(power cable) daca nu chiar mai bun, materiale mult mai bune ( nu se rigidizeaza la cald/rece) si de calitate mult superioara Beru (nu ramai cu..conectorul fisei in bujie dupa schimbari repetate)
- Beru power cable (albastru) /OEM negre : raspuns la acceleratie foarte bun ( GPL si benzina), materiale insa de calitate medie- in timp se rigidizeaza dupa 10 000 km si daca schimbi frecvent bujiile poti sa ramai cu conectorul de metal al fisei smuls si infipt in bujie....adica reparatii sau inlocuire
- Magnetti Marelli : raspuns la acceleratie bun/mediu insa calitatea fiselor mult mai buna....nu se rigidizeaza, nu se intaresc nici dupa 50 000 km si nici nu ramai cu conectorii smulsi
- Bosch & NGK : raspuns la acceleratie initial bun insa dupa un timp 15000-20000 km incep sa dea mici rateuri - se simt ca strapung la turatii mari si ulterior la rece; materialele bune nu se rigidizeaza si nici nu se smulg conectorii insa m-au dezamagit ca dau rateuri si fura curent
- tesla : am folosit foarte putin, mai mult din curiozitate.....au inceput sa fure curent chiar neprovocat - noaptea observam cum strapunge capusonul de cauciuc ( trebuia sa fie silicon) al bujiei si facea arc cu blocul motor
Dupa toate aceste patanii am cautat ceva mai performant- initial am vrut MSD sau Magnecor insa din comoditate am renuntat .....MSD trebuia sa comand din state si mi-a fost efectiv lene iar la Magnecor nu am gasit un raspuns serios din partea firmelor locale din romania ( nu dau nume in mod expres insa la cererea audientei o pot face)
Tot cautand pe internet si citind pe la straini dar si aici ( mai sunt care folosesc asa ceva - nu la motor logan) am ajuns la fisele FORMULA POWER, facute in Anglia
Avantajele acestora sunt enumerate foarte bine la ei pe site, o sa citez doar cateva : grosime 10 mm ( magnecor doar 8.5 mm), rezistenta scazuta pt o scanteie mai buna etc etc.....asta pt fisele racing, deoarece au si standard de 7mm
Cel mai important avantaj as zice ca este pretul, intrucat Magnecor ( anglia ) sunt 360 lei in Romania si cam 400 lei daca le aduci din Anglia iar acestea Formula Power m-au costat 300 lei cu tot cu adus din Anglia, facute la comanda ( dupa dimensiunile date de mine si conectorii ceruti de mine)
Comparativ cu cele OEM, pe langa grosime ( 10 mm vs 7 mm) rezistenta acestora este mai scazuta - cea mai lunga fisa are 1.06 Kohm, celelalte variaza pana in 0.8 kohm......eu am cerut dimensiuni mai mai lungi tocmai pt a nu sta in tensiune si chiar daca sunt ceva mai lungi ca oem tot au rezistenta mai mica
Ramane de vazut in timp cum o sa se comporte
Mai jos aveti cateva foto cu fisele actuale formula power comparativ cu NGK si Beru oem
Am incercat multe tipuri de fise de-a lungul timpului, am urmarit performante cat mai bune si bineinteles fiabilitate
Printre firmele care le-am folosit se numara : Beru ( standard si power cable), Magnetti Marelli, Bosch, NGK, Tesla, Valeo
Dpdv al performantelor as spune asa ( de la cel mai bun):
- Valeo : fisele care m-au multumit cel mai mult, raspuns la acceleratie cel putin la fel de sensibil ca Beru OEM(power cable) daca nu chiar mai bun, materiale mult mai bune ( nu se rigidizeaza la cald/rece) si de calitate mult superioara Beru (nu ramai cu..conectorul fisei in bujie dupa schimbari repetate)
- Beru power cable (albastru) /OEM negre : raspuns la acceleratie foarte bun ( GPL si benzina), materiale insa de calitate medie- in timp se rigidizeaza dupa 10 000 km si daca schimbi frecvent bujiile poti sa ramai cu conectorul de metal al fisei smuls si infipt in bujie....adica reparatii sau inlocuire
- Magnetti Marelli : raspuns la acceleratie bun/mediu insa calitatea fiselor mult mai buna....nu se rigidizeaza, nu se intaresc nici dupa 50 000 km si nici nu ramai cu conectorii smulsi
- Bosch & NGK : raspuns la acceleratie initial bun insa dupa un timp 15000-20000 km incep sa dea mici rateuri - se simt ca strapung la turatii mari si ulterior la rece; materialele bune nu se rigidizeaza si nici nu se smulg conectorii insa m-au dezamagit ca dau rateuri si fura curent
- tesla : am folosit foarte putin, mai mult din curiozitate.....au inceput sa fure curent chiar neprovocat - noaptea observam cum strapunge capusonul de cauciuc ( trebuia sa fie silicon) al bujiei si facea arc cu blocul motor
Dupa toate aceste patanii am cautat ceva mai performant- initial am vrut MSD sau Magnecor insa din comoditate am renuntat .....MSD trebuia sa comand din state si mi-a fost efectiv lene iar la Magnecor nu am gasit un raspuns serios din partea firmelor locale din romania ( nu dau nume in mod expres insa la cererea audientei o pot face)
Tot cautand pe internet si citind pe la straini dar si aici ( mai sunt care folosesc asa ceva - nu la motor logan) am ajuns la fisele FORMULA POWER, facute in Anglia
Avantajele acestora sunt enumerate foarte bine la ei pe site, o sa citez doar cateva : grosime 10 mm ( magnecor doar 8.5 mm), rezistenta scazuta pt o scanteie mai buna etc etc.....asta pt fisele racing, deoarece au si standard de 7mm
Cel mai important avantaj as zice ca este pretul, intrucat Magnecor ( anglia ) sunt 360 lei in Romania si cam 400 lei daca le aduci din Anglia iar acestea Formula Power m-au costat 300 lei cu tot cu adus din Anglia, facute la comanda ( dupa dimensiunile date de mine si conectorii ceruti de mine)
Comparativ cu cele OEM, pe langa grosime ( 10 mm vs 7 mm) rezistenta acestora este mai scazuta - cea mai lunga fisa are 1.06 Kohm, celelalte variaza pana in 0.8 kohm......eu am cerut dimensiuni mai mai lungi tocmai pt a nu sta in tensiune si chiar daca sunt ceva mai lungi ca oem tot au rezistenta mai mica
Ramane de vazut in timp cum o sa se comporte
Mai jos aveti cateva foto cu fisele actuale formula power comparativ cu NGK si Beru oem
Comment