If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Cand o face scanteie la voi intre 8mm sau 11mm sa ma anuntati si pe mine. 0,8 mm si 1,1mm era defapt valoarea.
@ Bone Mihai - din ce oras esti ca sa stiu daca te pot ajuta cu cheia de bujii.
O intrebare de incepator
Loganul meu are 25000 (nu sunt primul proprietar, a stat pe pauza aprox 1 an jumatate, in fine) si nu cred ca au fost schimbate vreodata. De unde imi dau cu seama ca nu mai sunt bune? Ma gandesc (doar ca nu o sa ma sune si sa imi zica ) ) Nu prea m-am bagat pe la motor, doar citesc pe aici prin topicuri sa vad ce mai face lumea la masinile lor.
Daca nu cunosti istoricul masinii sa nu iei de buni km de la bordul unui benzinar. Daca porneste bine, nu tremura la relanti, are vlaga si nu afuma evacuarea poti sa le mai tii ceva vreme.
La revizia de 15000 ar fi trebuit schimbate dacă nu mă înșeală memoria. După aceea, se schimbă la cca. 30000 km afară de cazul în care sunt din gama Iridium & Co. Dacă nu au fost schimbate deloc totuși și știi sigur asta, ar fi de dorit să le schimbi. Iar ca să-ți răspund strict la întrebare, dacă bujiile nu mai sunt bune, aprinderea este mai greoaie, consumul de combustibil crește, la relanti motorul nu merge rotund etc. Toate astea fiind simptome. Dacă vrei să verifici fizic starea bujiilor, nu îți rămâne decât să le demontezi și să verifici starea electrozilor și cu ajutorul unei lere*, gapul (distanța) dintre electrodul de masă și cel central al fiecărei bujii care este specific fiecărui tip și model.
*leră plată pentru bujiile cu un electrod de masă, respectiv cilindrică pentru bujiile cu doi sau mai mulți eelctrozi de masă.
Cand o face scanteie la voi intre 8mm sau 11mm sa ma anuntati si pe mine. 0,8 mm si 1,1mm era defapt valoarea.
@ Bone Mihai - din ce oras esti ca sa stiu daca te pot ajuta cu cheia de bujii.
Din Bucuresti (osa mai editez eu pe la profil) le-am luat azi dar nu am mai avut rabdare si mi-am luat toata agenda la rand pana am gasit o cheie, Merci Mult
Pana la urma am luat BKR5EIX gap 0.8 ,le-am luat mai calde am vazut pe mai peste tot ca asta ar fii modelu pentru 1.6 8v
Hai sa va spun de schimbari , una din bujile mele vechi avea spart "portelanu" sau acel material (nush daca afecta), bun ... problema ar fii ca am schimbat si benzina am ales un 98 in loc de 95 si nuprea am putut sa mai imi dau seama de schimbari iar motorul tot nu merge rotund (posibil clapeta de acceleratie ar trebui curatata sau injectoare habar nu am) doar ca nu mai imi da in nas masina si are un sunet mai frumos (posibil benzina) osa mai revin cu ideei
Ai uns conectorii bujiilor cu unsoare fluorata? Fisele in ce stare sunt? Ceramica sparta poate cauza rateuri, mers neregulat, lipsa de putere...
Nu a mai fost nevoie de unsoare fluorata .. ramasese foarte multa pe fise,fisele sincer nu stiu ce as putea verifica ..... ele pareau ok dar acum nu stiu cum ar trebui sa arate una defecta
Ceea ce trebuie să verifici tu mai întâi, asta ca să o luăm metodic, este dacă fişele dau scânteie la bujii. Cu motorul pornit, scoţi rând pe rând câte o fişă de pe o bujie şi vezi dacă există descărcare electrică între conectorul fişei şi electrodul bujiei respective (apropii conectorul de electrod şi trebuie să ai arc electric); dacă e lumină şi nu e vizibilă descărcarea, cel puţin trebuie să auzi pliciul caracteristic arcului electric. Dacă ai scânteie la toate fişele, fişele sunt în regulă.
Ceea ce trebuie să verifici tu mai întâi, asta ca să o luăm metodic, este dacă fişele dau scânteie la bujii. Cu motorul pornit, scoţi rând pe rând câte o fişă de pe o bujie şi vezi dacă există descărcare electrică între conectorul fişei şi electrodul bujiei respective (apropii conectorul de electrod şi trebuie să ai arc electric); dacă e lumină şi nu e vizibilă descărcarea, cel puţin trebuie să auzi pliciul caracteristic arcului electric. Dacă ai scânteie la toate fişele, fişele sunt în regulă.
Zilele astea osa le fac o proba ... sa vad cum sta treaba
Am făcut și eu o tură mai sănătoasă, preponderent afară (m-am fâțâit nițel prin Focșani) cu nou-montatele Denso K20TT. Cca. 400 km total, Brăila - Soveja - Lepșa - Brăila. Pe drumul Soveja-Lepșa se merge cu a-ntâia și-a doua (rar), e un soi de grohotiș acolo, că drum nu mai e demult. Cu toate acestea, consumul mediu a fost de 5,9 l/100 km (pe CB, resetat special la acest drum). Am încercat să merg relativ constant (pe cât posibil), iar detectorul m-a salvat în două situații (atenție la Garoafa și Nănești, VN). Mers în jurul a 3000 rpm +/- 200-300 rpm, rar ajuns la 3500-4000 rpm, în câte o depășire. Mă declar mai mult decât mulțumit de consum și, mai ales, de mersul motorului. Recomand aceste Denso K20TT tuturor.
Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!
De care vrei tu. De exemplu, eu iti recomand ngk iar ursamajor, denso Masina trage mult mai bine peste 4500 rpm in treptele 2 si 3, a 4-a e moarta cu orice bujii, daca ai deja 120km/h poti sa depasesti in a 4-a dar nu cred ca vei face depasiri pe autostrada cu treapta 4-a
Pana la urma si la bujii este o loterie ca si la ulei Cine vrea sa-i mearga masina pune acelasi model cu care a fost echipata de fabrica, cine vrea sa experimenteze cumpara altceva si poate fi multumit sau nu de mersul masinii.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment