profesoru: indiferent de bujie calda/rece iarna trebuie sa porneasca al prima cheie daca masina functioneaza normal si nuai probleme cu injectoarele, bateria, mpp, senzor turatie, pompa benzina...etc.
loganul meu cu bujii de fabrica la 90.000 de km la minus 30 de grade<la padina> a pornit la prima cheie.
bujiile mai reci se recomanda in special cand ai umblat la harta de injectie si ai un avans mai mare< banuiesc ca nu ai alezat chiuloasa.
"Un motor stock (OEM) va rula în intervalul optim de operare direct de la producator, dar daca ii veti aduce modificari (turbo, supercharger, cresteri de compresie, modificari avans (timpi), utilizarea alternativa a combustibililor de curse sau utilizarea NOS, acestea pot modifica temperatura la varful bujiei, de aceea va deveni necesara adoptarea unei bujii mai reci. O regula de baza este modificarea cu o gama de temperatura pentru fiecare modificare cu o clasa de caldura inspre rece pentru fiecare 75-100CP de crestere. Pentru aceeasi marca de bujie, diferenta de la o gama de caldura la alta este abilitatea de a elimina intre 70°C si 100°C din camera de ardere."
din pacate nu pot sa pun link-ul cu topicul in cauza...dar daca sunteti interesati puteti sa-l solicitati pe messenger.
eu recomand dac amotorul e stock bujii de origine cu 2 electrozi, schimbate la cca 50.000 de km sunt ideale.
daca vrei performanta cauta bujii cu o clasa de temperatura mai jos decat recomanda producatorul masinii si cu varful/anod-ul din cupru sau argint.
loganul meu cu bujii de fabrica la 90.000 de km la minus 30 de grade<la padina> a pornit la prima cheie.
bujiile mai reci se recomanda in special cand ai umblat la harta de injectie si ai un avans mai mare< banuiesc ca nu ai alezat chiuloasa.
"Un motor stock (OEM) va rula în intervalul optim de operare direct de la producator, dar daca ii veti aduce modificari (turbo, supercharger, cresteri de compresie, modificari avans (timpi), utilizarea alternativa a combustibililor de curse sau utilizarea NOS, acestea pot modifica temperatura la varful bujiei, de aceea va deveni necesara adoptarea unei bujii mai reci. O regula de baza este modificarea cu o gama de temperatura pentru fiecare modificare cu o clasa de caldura inspre rece pentru fiecare 75-100CP de crestere. Pentru aceeasi marca de bujie, diferenta de la o gama de caldura la alta este abilitatea de a elimina intre 70°C si 100°C din camera de ardere."
din pacate nu pot sa pun link-ul cu topicul in cauza...dar daca sunteti interesati puteti sa-l solicitati pe messenger.
eu recomand dac amotorul e stock bujii de origine cu 2 electrozi, schimbate la cca 50.000 de km sunt ideale.
daca vrei performanta cauta bujii cu o clasa de temperatura mai jos decat recomanda producatorul masinii si cu varful/anod-ul din cupru sau argint.
Comment