Bujii Logan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cand spuneti "motor care tremura" din cauza bujiilor, va referiti la tremurat la relanti sau in sarcina, eventual la viteze si turatii mai mari?
    Am o banuiala ca bujiile de origine pe care le am acu' puse pe masina nu sunt tocmai ok, insa la relanti, n-am tremuriciuri. Am doar de pe la 120km, in sus. Chiar si la viteze mai mici, motorul parca nu are un mers fin, se aude mai tare, mai "rontait ", ca sa zic asa. Am si ceva vibratii in podea, nu si in volan, tot la peste 120.
    Prinderea la tobe e ok, tamponu' hidroelastic desi are o oarecare uzura, dupa spusele mecanicului mai merge, prindere motor cutie, nu cred ca e cazul ptr. ca nu tremura cand opresc motoru' si alte simptome specifice, relantiu ingheata la 750rpm, respectiv 875rpm cu AC pornit (deci motorasu pas cu pas e ok), rotile sunt au fost echilibrate in martie.

    Ce suspectez io: benzina proasta sau/si bujii. Poate fi si de la fise? Albeata aia pe interiorul lor, inca mai exista, sunt inca f. flexibile, daca mai are vreo relevanta.
    Bobina de inductie, n-as suspecta-o ptr. ca nu am intreruperi, urca liniar in ture..da' ma deranjeaza vibratiile astea aparute de curand.
    Va astept cu pareri si sugestii.
    Daca credeti ca e (si) de la bujii
    Last edited by Kojak; 12 May 2013, 00:47.

    Comment


    • Originally posted by UrsBrun View Post
      Pai sa vedem cum e cu placebo asta!
      Cu bujii originale la 33.000Km tremura motorul de-mi facea scaunul masaj la spate.
      Consum crescut in ultimele 4-5 luni de la 8,3 - 8,4% la 9,4%.
      Motorasul urca greu in ture.
      Schimbat bujiile cu Denso TT - motorul nu mai tremura, consumul a scazut la 8,4% nu mai zic de cum urca in ture.
      Placebo?

      Daca schimbi la 2000 Rpm sa nu "ranesti" cumva motorul si mergi incetisor ca sa nu uzezi placutele este optiunea ta. Daca schimbi la 4000+ o sa vezi cand ies bujiile din "parametri"!

      Asa si placutele ii tin pe unii 50-60.000Km. Le-am schimbat odata cu bujiile pt ca nu mai tineau. Le-a luat tipul din service ca mai aveau ceva "carne pe ele"
      Incerci sa-ti impui parerea, insa o faci intr-un mod in care nu te ia nimeni in serios. Dupa analogia ta daca merg acum si-mi iau un Mertz nou din reprezentanta, si-mi cade motorul in 10.000 km, pot sa zic ca la Mercedes se schimba motorul la fiecare 10.000 km nu?
      Daca ti s-a intamplat tie, inseamna ca toate Loganurile fac asa, si noi suntem prosti ca nu schimbam bujiile la 30.000 km ca sunt distruse nu?
      De viciu de fabricatie ai auzit? Sau sa inteleg ca ai impresia ca ti-ai luat Subaru Impreza WRX STI si schimbi numai la peste 4000 rpm.
      Ai auzit cumva de masini rulate preponderent extraurban? De frana de motor? Poate asta e explicatia cum de reusesc unii sa ajunga la 50.000km cu un set de placute.
      Si eu am observat ca s-a format un curent de Loganisti care au acumulat cunostinte tehnice vaste la un pet de bere si o samanta in spatele blocului.

      @Kojak: incearca totusi sa schimbi bujiile si sa vezi daca fenomenul persista. Da, poate fi si de la fise, in timp materialul conductor din ele se deterioreaza, mai ales ca sunt supuse la temperaturi foarte mari fiind langa evacuare. Incearca sa imprumuti un set de la cineva sa vezi daca se amelioreaza ceva, ca sa nu dai banii degeaba.
      Last edited by Nepotu123; 12 May 2013, 01:46.

      Comment


      • Am mers cu bujiile de fabrica 45.000 (Champion). Le-am inlocuit pentru ca doream din alea cu iridium; aratau impecabil cand le-am inlocuit. Deci duc lejer spre 60.000.
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • Bun, si care ar fi bujiile cel mai bune, la un buget de sa zicem maxim 120lei / setu'?
          Conteaza si remaparea in alegerea bujiilor? Tot la 0.9 - 0.95mm se regleaza?
          Dar ca fise?

          Comment


          • Toate cele denumite "de origine"; din cate vad, nu bujiile sunt punctul slab al loganului.
            La mine dupa ~45.000km, erau putin peste 0,9 (intra un pic lejer lera).
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • Nu mai vreau de orijine, am impresia ca am prins un set naspa acum pe masina, sau ma rog, e deajuns sa fie una aiurea. Io cand le-am pus pe masina, nu le-am verificat la distanta intre electrozi, am zis ca sunt reglate by defaul la 0.9mm...da' cine stie, posibil sa nu fi fost. Cca 10k km am cu astea acum...stiu e f. putin ca sa schimbi niste bujii, da' am asa, o banuiala...
              Deci ceva bun, aftermarket vreau de data asta.

              Comment


              • Daca vrei ceva ok si la calitate si la pret, eu iti recomand NGK V-Line, eu pe astea le am si sunt multumit cum merge/consuma motorul. Pretul e in jur de 12-13lei/bujie.
                Daca vrei sa te arunci la ceva de top-end atunci ia-ti Iridium, dar bat spre 200 lei setul.

                Comment


                • Ia Denso K20TT, daca tot le lauda colegu. Daca se dovedeste ca nu e de la bujii, pacat sa dai peste 100 lei pe un set nou.

                  Eu tot d-astea o sa pun oarecum din aceleasi considerente, cateodata nu imi place cum trage, fc de cum apas acceleratia la turatii joase (~1800 rpm) isi mai da in nas, rar dar o face.

                  Trepidatiile alea la viteza le am si eu dar nu cred ca e de la bujii.

                  Comment


                  • Foarte bun pretul pe care-l zici, Nepotu123,la mine in oras cam la 17-20 lei bucata am gasit(pt. 16v)

                    Comment


                    • Am fost jos la masina si am verificat bujiile existente. Arata bine (totusi au doar 10k km, era ciudat sa nu fie ok la km astia), nu sunt afumate si nu au depuneri de calamina pe electrozi...dar acu' am vzut ca sunt cu 2 electrozi! Nu stiu de ce mi-au pus cu 2, atata timp cat stiu ca astia la dacia recomanda la 1.4 8v bujii cu 1 electrod. Ce influenta au astea cu 2 electrozi?
                      In fine, nu cred ca de acolo e problema. Am suflat de praf / jeg, dupa care am curatat cu spray de contacte atat pe capu' bujiilor (unde-s electrozii) cat si la fiecare fisa in parte, ambele capete + bobina. N-am avut WD40, da' a fost bun si sprayu asta.
                      Daca ma hotarasc sa le schimb, care sunt mai ok, NGK V-Line sau Denso TT?
                      Totusi, incep sa am indoielei asupra echilibrarii rotilor. Posibil sa fi dat aia kix...am mai patit-o, da' am zis atunci ca e o intamplare.
                      Unde dracu gasesc o vulcacnizare BUNA in Bucuresti ca sa incerc sa reechilibrez rotinele. Eventual sa fie si prin Berceni. Jantele (de tabla) sunt ok, cauciucuri bune, fara galme sau alte minuni, Michelin Energy Saver. Incerc si varianta asta reechilibrare si schimb de bujii...daca n-are rezultat, nush ce dracu sa mai zic...poate s-a subrezit toata ca e veche si am peste 140k km, de acolo vibratiile alea la viteze > 120

                      Octavian, tu care banuiesti ca ar fi cauza trepidatiilor in cazu' masinii tale?
                      Banuiesc ca ai rotinele bine echilibrate, deci excluzi ca de acolo ar fi problema.

                      Comment


                      • nu stiu ce recomandat dacia dar eu am vazut recent la 2 1.4 bujiile din fabrica si erau tot cu 2 electrozi, deci nu este ceva ciudat la tine.

                        Comment


                        • Originally posted by Kojak View Post
                          Octavian, tu care banuiesti ca ar fi cauza trepidatiilor in cazu' masinii tale?
                          Banuiesc ca ai rotinele bine echilibrate, deci excluzi ca de acolo ar fi problema.
                          In afara de echilibrarea rotilor, trebuie verificata si starea bucsilor si amortizoarelor, inclusiv flansele de amortizor. Daca motorul "tremura", asta se vede inclusiv la relanti.

                          Off-topic - schimba poza de la profil, ca e urata rau -

                          Comment


                          • La relanti, n-am probleme, e "gheata", nici macar schimbatoru' nu vibreaza. Nici fluctuatii de relanti, nimic...750rpm, respectiv 875rpm cu AC pornit.
                            Starea burdufelor, bucsilor, etc a fost verificata in ultima luna in 2 service-uri si rezultatul a fost unul ok...mai putin amortizoarele care-s cam uzate (nu sunt curse), au km destui.
                            Nu stiu ce sa mai zic...raman rotile si / sau bujiile.

                            Off-topic: n-o schimb ca e prea veche si ma mai stie lumea dupa "chipu'" ala
                            Last edited by Kojak; 12 May 2013, 15:22.

                            Comment


                            • Originally posted by Kojak View Post
                              ............Incerc si varianta asta reechilibrare si schimb de bujii...daca n-are rezultat, nush ce dracu sa mai zic...poate s-a subrezit toata ca e veche si am peste 140k km, de acolo vibratiile alea la viteze > 120

                              Octavian, tu care banuiesti ca ar fi cauza trepidatiilor in cazu' masinii tale?
                              Banuiesc ca ai rotinele bine echilibrate, deci excluzi ca de acolo ar fi problema.
                              Fa-le pe rand sa identifici ca dupa aia nu stii de unde a fost ))

                              La mine banuiesc asa ca e un suport motor ceva, cred ca ala de sub masina, nu m-am uitat sa vad in ce stare se prezinta.

                              Comment


                              • si eu vreau sa schimb bujiile dar tot asa nu stiu de care cu 1 sau 2 electrozi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google