Bujii Logan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Si? O sa fii atent? Eu cred ca tu aveai de gand sa te uiti in alta parte atunci cand face, dar, acum ca ti-au zis ei sa fii atent, parca te simti putin mai bine.
    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

    Comment


    • Originally posted by Kojak View Post
      Bujii Denso Iridium Power IK20, durata de exploatare cca. 19.000Km.

      Au fost inlocuite bineinteles tot cu IK20 (a nu se confunda cu IK20TT).
      Pai nu le tii si tu 60-80k, ca sa le amortizezi, le schimbi la fel de repede cum schimb io Renoaiele cu 2 craci?
      EU ti-am zis, din banii dati pe bujii si uleiuri exotice iti luai si tu o masina cu zvâc, asa cum iti doresti sa se comporte Loganul.
      Last edited by mr.K; 15 May 2017, 19:45.

      Comment


      • Iridium Power au durata recomandata de folosinta de 15.000 - 25.000Km.
        Atata timp cat simt clar acum o diferenta la accelerare, cu astea noi, inseamna ca alea vechi care aveau 19.000, s-au apropiat de limita optima de exploatare.
        Iridium TT au durata de pana la 120.000Km. Astea se pot tine mult si bine in motor, sunt bujii longlife, insa nu vezi performate ca si cu Power, oricum net superioare renoaielor oem cu 2 sau 1 crac.

        Originally posted by mr.K View Post
        ...si uleiuri exotice...
        Apropos de asta, maine imi vine RLi
        Amsoil n-a reusit sa-mi ajunga in timp util, asa cum ma hotarasem in final.
        Last edited by Kojak; 15 May 2017, 21:28. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • Il convoc pe hyraiama sa ne spune despre bujii.

          Bre, uleiul bun e excelent pentru orice masina, nu conteaza ce junghi e.
          Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

          Comment


          • Asa-i, uleiul bun.
            Doar ca mai exista si superbun, mai scump, si deja nu stii daca mai merita sa pui pe orice junghi de motor cu regim de exploatare normal.
            Mobil1 -bun
            RLi- cam prea bun pentru 1.4 aspirat.

            La bujii, treaba poate sta un pic diferit, merge sa pui ce gasesti mai bun.

            Cat dai pe Iridium Power, 140-150 sau se gasesc si mai ieftine?
            Last edited by mr.K; 16 May 2017, 10:36.

            Comment


            • Kojak, ai încercat și IK20TT și sunt mai leneșe ? Credeam că sunt superioare modelului IK20 din toate punctele de vedere.
              sigpic

              Comment


              • Originally posted by 827sam View Post
                Il convoc pe hyraiama sa ne spune despre bujii.
                .

                Am folosit ambele categorii ik20 si ik20TT

                Diferenta este ca TT electrodul lateral cu acel pinten de platina, celelalte il au simplu( taper cut)

                Cele cu platina TT ar parea orientate un pic si catre longlife, oricum ei se lauda ca tin 100 000km

                Din punctul meu de vedere, nu am simtit diferente intre cele 2 insa cele cu platina par sa isi mentina performantele mai mult timp

                Celelalte ik 20 intradevar se recomanda ca in 20 000 km sa fie schimbate

                De ce? Simplu - degeaba electrodul central nu se erodeaza, se va eroda lateralul care e simplu.....

                Un motiv in plus pt uzura este si sis "waste spark" care e prezent si la logan

                Bujiile cu iridium nu cresc puterea motorului....insa mentin in timp neschimbate caracteristicile si prin electrodul subtire scad uzura bobinei.....in conditii de presiune crescuta etc asigura o scanteie constanta

                Un neajuns al bujiilor iridium simple poate fi acest waste spark, aici cele standard pot avea un mic atu

                Daca aveti posibilitati, luati iridium-platina sau platina dubla.....eventual cu miez de cupru in ambii electrozi....asa luati ce e mai bun din toate

                Peste bujiile iridium exista desigur cele racing....care fac toti banutii dar se duc repede ( in 5000 km la mine incep sa dea rateu la cald)

                Comment


                • @ibuzescu:
                  Da.
                  Sunt ok IK20TT, insa cu IK20 raspunsul acceleratei e mai brutal (pastrand proportiile pt. cat poate motorul asta ), trage mai bine in ture medii si mari.
                  Categoric este o diferenta intre ele, cel putin io unu' o percep.
                  Insa, pt. o utilizare normala, IK20TT sunt mai mult decat ok.
                  Last edited by Kojak; 16 May 2017, 11:07.

                  Comment


                  • @vitriol parca vorbeam cu un perete , cam asa a decurs conversatia cu "inginerul" de la service .

                    Comment


                    • Originally posted by Kojak View Post
                      @ibuzescu:
                      Da.
                      Sunt ok IK20TT, insa cu IK20 raspunsul acceleratei e mai brutal (pastrand proportiile pt. cat poate motorul asta ), trage mai bine in ture medii si mari.
                      Categoric este o diferenta intre ele, cel putin io unu' o percep.
                      Insa, pt. o utilizare normala, IK20TT sunt mai mult decat ok.

                      Bre, iti place cum trage 16v cu ik20tt ? Lasand deoparte acceleratia electronica, gatuirea de euro5 si gepeleul

                      Lasa ca le fac gapul ălora si le montez intr-o vineri seara, numai sa te dai o tura cu ea.
                      Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                      Comment


                      • Ca sa stergem un pic praful si pt ca ma plictiseam, am decis sa testez un lucru care il stiam demult insa nu I-am acordat prea multa importanta


                        Mai exact la bujii - side gaping


                        Practic, la straini, la motoare de curse/raliu/coasta/barci se practica frecvent acest lucru pt imbunatatirea aprinderii mai ales la ture medii/mari, ardere completa

                        Procedeul consta in taierea unei bucati mici de aprox 1-3 mm din electrodul lateral al bujiei, lasand astfel electrodul central complet dezgolit in camera de ardere


                        Dupa unii se imbunatateste astfel arderea amestecului pt ca frontal generat de scanteie nu mai este "umbrit" de portiunea de electrod lateral ( vezi in foto portiunea 1)

                        Frontul de ardere incepe astfel sa arate ca o "calota" si mai putin ca un disc ( cum arata la bujiile cu 1 electrod lateral)


                        Per ansamblu frontul de ardere incepe sa arate ca al unei bujii cu 2 electrozi ( acolo nu mai este umbrit) dar cu avantajul bujiei cu 1 electrod ( 1 electrod inseamna mai putin metal in camera deci sanse mai mici de preincalzire/detonatii , etc)


                        Americanii zic ca pornesc reglajul de la 0.8....atat l-am pus si eu, masina a pornit perfect fara probleme si pare sa raspunda mai bine la pedala decat bujiile clasice cu 1-2 electrozi

                        Pt test am folosit NGK BKR6e (v line 28) carora le-am pilit o bucata din electrod cu o pila diamantata, cu grija sa nu ating electrodul central sau izolatorul

                        Bujiile test sunt aprox noi, cam 1000 km facuti anterior


                        In ultima foto aveti comparative intre bujia standard si cea "side gapped"

                        Se observa ca scanteia ( rosu) nu mai este umbrita de electrod ( negru - portiunea 1) precum si forma pe care o capata frontul de ardere ( albastru)



                        Pt si mai multe info ( daca stiti engleza) :

                        http://performanceunlimited.com/docu...degapping.html



                        Ramane de vazut in timp si dupa mai mult km



                        Daca sunt cerinte, ma gandesc sa scriu ceva si despre bobine....
                        Attached Files

                        Comment


                        • Pt motorul de 1.2, o recomandare model bujii. Poate sa ma ajute cineva? Atat stiu ca motorul este D4F si bujia de 14mm.
                          PS
                          interesant experimentul. astept concluzii, "masina mea" are 35000km....este momentul sa le schimb?
                          Last edited by Oti; 8 June 2017, 14:16.
                          „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                          Comment


                          • Da-le afara!

                            Cel mai complet catalog de piese auto din Romania ce cuprinde atat producatori OEM cat si aftermarket. Identificare dupa serie sasiu, consultanta de specialitate, retur in 14 zile.


                            Last edited by Kojak; 8 June 2017, 15:03.

                            Comment


                            • Multumesc! Eram in ceata. Asa am sa fac.
                              „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                              Comment


                              • Maine schimb si eu bujiile Denso K20TT cu Champion rc87ycl, model cu care am luat masina. Observ un usor tremurat la relanti, si o puturoseala in ture mici/medii cu cele vechi care au peste 30.000 km. Poza cu cele achizitionate.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google