Initial ai spus/lasat sa se inteleaga ca Bujiile Iridium sunt mai scumpe dar nu fac nimic in plus fata de alea normale. Asta e o mare greseala, unu la mana raspunsul la acceleratie este clar mai bun, doi la mana in ture mici nu mai trepideaza asa motorul cand accelerezi si nu mai da in nas. Trei la mana, pe toata durata vietii o sa se comporte ~ la fel pe cand cele clasice isi ies usor usor din parametri si nu in ultimul rand e amuzant sa spui ca bujiile Iridium sunt scumpe cand de fapt sunt chilipir, 170 lei pentru 100 000 km, niste bujii normale decente costa 80 lei pentru 30-60 000, tot acolo ajungi. Daca mai punem in balanta si consumul care scade cam cu 0.2% inseamna cam 1200 lei in 100 000 km. O fi rau ?
Bujii Logan
Collapse
X
-
Dacă e aşa, ai dreptate. Eu fac 100 k în 7 ani, cred că le va mânca rugina în atâţia ani. Nici nu cred că le voi mai putea da jos. De abia le-am dat pe astea de origine, aşa "lipite" erau..
Vă dau dreptate multora, nu spun că nu e aşa, dar mie îmi ajung cele de fabrică.Nirvana. Kurt Cobain a arătat fanilor că faima nu înseamnă doar strălucirea scenei, adoraţia mulţimilor şi grămezile de bani.
sigpic
Comment
-
am schimbat la 30000 bujiile originale cu unele luate din carrefour de provenienta germana cu 3 electrozi,Falke parca.Dupa 20000 am observat ca porneste mai greu dimineata si la drum consuma mai mult.Cand le-am desfacut am vazut cum electrozii din mijloc la 2 dintre ele mai mult se subtiasera .Le-am pus inapoi pe cele originale si totul s-a schimbat(pana iau altele noi)Concluzia o trageti voi.CT-97-VIPsigpic
Comment
-
Concluzia e simplu de tras.
1) Te-ai zgarcit la bujii si ai dat o suma mica pe niste bujii no name facute pe vreun vapor, langa China iar rezultatul a fost ca in cele mai multe cazuri - in final iesi mai scump decat daca ti-ai fi cumparat din prima piese de calitate.
2) Bujiile ca si alte piese se cumpara din reprezentanta sau magazine de piese auto nu din supermarket-uri care vand cartofi si frigidere.
3) Din atatea firme care fac bujii decente-bune tu te-ai oprit la una no name ? NGK, Denso, Beru, Champion, Eyquem sau chiar Bosch nu ti-au placut ?'08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt
Comment
-
nu mai bine ca mine, din 2004 paan in 2009 am mers cu bujiile din fabrica iar din 2009 am niste bujii de pe un 318is care sincer nu stiu cati ani au avut pe masina aia dar care inca fnctioneaza cu brio. consumul e la fel al masina-10-12 l/% in oras si vreo 6,5-7 in afara. bafta la dat banii pe bujii cu tot felul de nume pompoase din aliaje care promit marea cu sarea.
Comment
-
pt performanta sunt niste bujii care arata ca in poza de mai jos , dar la vreo 5000 de km trebuie schimbateAttached Files
Comment
-
Diferenta de consum pe care vaz ca si Shakar a observat-o cu iridium este de 0.2-0.3% la drum intins. Daca stai sa socotesti cu 200 ml/100 km ai sa constati ca practic se cumpara singure in 100.000 km.
Cine face kilometri putini pe an evident ca nu le gaseste rentabile, decat daca tine masina multi ani. La mai bine de 60.000 km cat am facut intr-un an jumatate mie imi merita din plin bujiile astea.
De curiozitate incercati cu bujiile de uzina rulate jumatate din interval pedala la podea la 1500 rpm in a 5-a si vedeti ce se intampla, sau mai bine zis ce NU se intampla.sigpic
Comment
-
Originally posted by NerviiMei View Postnu mai bine ca mine, din 2004 paan in 2009 am mers cu bujiile din fabrica iar din 2009 am niste bujii de pe un 318is care sincer nu stiu cati ani au avut pe masina aia dar care inca fnctioneaza cu brio. consumul e la fel al masina-10-12 l/% in oras si vreo 6,5-7 in afara. bafta la dat banii pe bujii cu tot felul de nume pompoase din aliaje care promit marea cu sarea.'08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt
Comment
-
Originally posted by Shakar View PostPoate nu realizezi dar din 0.3-0.5% cat ti-ar consuma in minus cu niste bujii bune, noi, tu practic ai platit multe seturi de Iridium fara sa iti dai seama. Asta este, mai bine nu incerci si zici ca aia care le au sunt nebuni ca ele sunt toate la fel, mai arunci si cu banii pe geam (evacuare mai precis) decat sa vezi cum sta treaba.
NU am zis ca SUNT NEBUNI cei care dau banii pe bujii scumpe. afirmatia de mai sus a lui Shakar o consider calomnie si rog un moderator sa ia masurile de rigoare.
ce doream sa spun , dar tu ai inteles ce-ai vrut, este ca loganul nu e subaru impreza wrx sti. ca si in cazul benzinei scumpe , la foarte putine masini performante sporeste performanta cu 3-5 cai in cazul in care folosesc benzina de 100 in loc de benzina de 95.
la fel e si cu bujiile. e vorba despre o scanteie intr-o incinta inchisa sub presiune, arderea in astfel de conditii depinde mai mult de calitatea amestecului decat de scanteie.
de exemplu dac ainjectorul e decalibrat si in loc sa pulverizerze iti "pisha" benzina in cilindru, poti tu sa ai bujii de 1000 lei bucata ca le ai degeaba.
vrei un consum mic, pai atunci pune banii aia de bujii scumpe deoparte, si fugi la un nene competent care face softuri custom si are si dyno. baga masina pe dyno si fa-ti un soft de injectie personalizat pentru motorul tau. ala din fabrica are tolerante mari pentru ca 2 motoare nu-s la fel si nimeni in uzina nu sta sa bibileasca fiecare masina.
Comment
-
Originally posted by NerviiMei View Postdeci:
NU am zis ca SUNT NEBUNI cei care dau banii pe bujii scumpe. afirmatia de mai sus a lui Shakar o consider calomnie si rog un moderator sa ia masurile de rigoare.
ce doream sa spun , dar tu ai inteles ce-ai vrut, este ca loganul nu e subaru impreza wrx sti. ca si in cazul benzinei scumpe , la foarte putine masini performante sporeste performanta cu 3-5 cai in cazul in care folosesc benzina de 100 in loc de benzina de 95.
la fel e si cu bujiile. e vorba despre o scanteie intr-o incinta inchisa sub presiune, arderea in astfel de conditii depinde mai mult de calitatea amestecului decat de scanteie.
de exemplu dac ainjectorul e decalibrat si in loc sa pulverizerze iti "pisha" benzina in cilindru, poti tu sa ai bujii de 1000 lei bucata ca le ai degeaba.
vrei un consum mic, pai atunci pune banii aia de bujii scumpe deoparte, si fugi la un nene competent care face softuri custom si are si dyno. baga masina pe dyno si fa-ti un soft de injectie personalizat pentru motorul tau. ala din fabrica are tolerante mari pentru ca 2 motoare nu-s la fel si nimeni in uzina nu sta sa bibileasca fiecare masina.
Ai vazut in viata ta un soft pt ecu? Ai vazut ce contine? Stii cum functioneaza? Stii ce inseamna toleranta si cum se calculeaza?
Ca fapt divers sa stii ca bujiile cu electrozi din material nobil nu sunt prostii, multi dintre constructori echipeaza masina cu asa ceva in fabrica, faptul ca loganul nu vine cu asa ceva din fabrica (pt ca este Low Cost, trebuie sa tina cheltuierile cat mai jos) nu inseamna ca ele nu iti ofera unele avantaje. Si intre scanteie si scanteie exista diferente, deci nu toate bujiile sunt la fel, unele ies din parametri foarte repede, altele mai bune tin in parametri mult mai mult.
Comment
Comment