Bujii Logan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eu sunt unul din cei 2. La 40 k km nu trebuie schimbate bujiile daca sunt in parametrii de functionare. Cu tot respectul, dar de cand a devenit timpul cel care dicteaza schimbarea bujiilor?
    sigpic

    Comment


    • Originally posted by yrman View Post
      Eu sunt unul din cei 2. La 40 k km nu trebuie schimbate bujiile daca sunt in parametrii de functionare. Cu tot respectul, dar de cand a devenit timpul cel care dicteaza schimbarea bujiilor?
      Eu in kilometri masor distante, nu timp. Si zicea uneori dacia ca bujiile lor tin 30 000 km (la ce forje le da doctoru, cred ca nici atat). Si experienta zice ca si la 20 000 km si mers lejer cam creste distanta intre electrozi semnificativ (ma rog, alt parametru masurabil la bujie nu stiu, poate oferi tu altul).
      Last edited by einstein1984; 20 September 2011, 16:47.
      Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

      Comment


      • Incearca, poate o sa inteleg, mai greu, dar cine stie.

        ps:Eventual imi poti raspunde pe privat ca sa nu poluam un topic destul de tehnic.
        Last edited by crististreulea; 21 September 2011, 13:49.
        sigpic

        Comment


        • Originally posted by Shakar View Post
          Nu stiu ce ti se pare asa greu de crezut ca o bujie iti poate influenta puterea/consumul. Din moment ce una uzata ti le influenteaza in mod negativ, ce e asa imposibil ca una de top sa le influenteze in mod pozitiv ? ................................
          Asta ar fi si culmea. Compari o bujie dusa cu una noua.
          Ia fa probe cu o bujie noua de fabrica si alta de iridium si vezi daca iti da vreo putere in plus.
          Iti da fix zero.

          Originally posted by einstein1984 View Post
          ............ Si experienta zice ca si la 20 000 km si mers lejer cam creste distanta intre electrozi semnificativ (ma rog, alt parametru masurabil la bujie nu stiu, poate oferi tu altul).
          Zi cat se mareste distanta la electrozi dupa 20000 km daca tot vorbesti din experienta.
          Last edited by Octavian; 20 September 2011, 17:36. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • bujia iridium nu se consuma prea repede. unii schimba mai repede masina....

            Comment


            • Dar la 60.000 km rulati, mai are sens sa comparam o bujie iridium cu una normala ?
              sigpic

              Comment


              • Adica ajungem la concluzia ca iridium, asa cum sustine si producatorul, are durata de viata mai mare si nimic altceva in plus.

                Comment


                • Voi nu cititi posturile de pe thread sau doar va faceti ? Sa nu mai spun ca producatorul spune multe altele, exact ce se scrie de 10 pagini....e incredibil, parca vorbesti cu peretii.
                  '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                  Comment


                  • @Shakar - intr-o oarecare masura ce zic tavi si paruluiscorilo ai spus chiar tu. La Logan iridium e apa de ploaie, iti da atata putere cat o face si un bradut odorizant. Daca comparam masini bi-turbo la care conteaza temperatura pe care o "scanteieste" bujia, da putem spune ca o bujie de top face o diferenta, dar la 75-105 ponei amarati ce diferenta sa observam? Fac pariu ca la 50% din posesorii de iridium 99% din efectul ala benefic e placebo.

                    Facem un test o data. Scoatem de la un coleg iridium si punem in loc alte bujii bune si vedem daca isi da seama, si invers de la un coleg cu bujii bune sa punem iridium sa vedem daca o sa zica wooww, a innebunit masina, trage ca un WRX.

                    Dr_mke - indiferent de nr de km pe care ii faci anual, din pdv economic iridium nu e rentabila, fata de un ngk v-line sa zicem. Faptul ca te face pe tine sa dormi mai bine ca ai bujii bune nu poate fii cuantificat in bani si aici sunt de acord cu tine, dar strict raportul calitate/pret nu prea se justifica.

                    O ngk v-line e cam 15-20 ron si tine cam 50-60 000km.
                    Last edited by yrman; 21 September 2011, 00:06.
                    sigpic

                    Comment


                    • Am spus ca nu ma astept sa am X CP in plus dar raspunsul la acceleratie, comportamentul masinii in ture mici si consumul ceva mai mic nu e placebo, se poate testa oricand. Decat sa faci testul ala mai bine iei 2 masini la fel, pe una bujii de uzina pe una iridium sa vezi daca exista diferente. Cat despre rentabilitate, tocmai am explicat ca Iridium sunt de departe pe primul loc si la capitolul asta. Durata de viata de 2 ori mai mare deja acopera aproape in totalitate costul, daca adaugam si 200 g / 100 km in minus la consum asta inseamna 300 de euro in 100 000 km cat tin ele. Ia vezi, e rentabil ? De 300 euro imi mai iau 7 seturi de Iridium. Raport pret/calitate e imbatabil la Iridium.

                      PS - daca la 50% din posesori efectul e placebo inseamna ca la ceilalti 50% e real deci bujiile chiar aduc ceva in plus. Asta e exclusiv afirmatia ta, te contrazici singur ?

                      PS2 - V Line au interval de schimb de 30 000 nu de 60 000 din cate stiu eu iar 3 seturi de V Line costa mai mult ca un set de Iridium, asta din start.
                      Last edited by Shakar; 21 September 2011, 00:51.
                      '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                      Comment


                      • V-line nu ma tin 60.000km garantat in acelasi conditii. Good point, colega Shakar ! La asta nu uita sa adaugi manopera aferenta, nu toata lumea are pofta sa le schimbe personal, unii au masini cu garantie de 5 ani si sunt legati de service la manopera. In plus scaderea de consum pentru motoarele de cam orice cilindree parca-i certificata TUV vis a vis de veridicitate. Treaba cu consumul si raspunsul se poate testa oricand.

                        Dar,cum pe forumul asta este plin de masini cu ''dotari'' inutile practic, de ce nu dorm unii de grija celor care aleg in loc de abtibilduri sa-si puna anumite repere de calitate mai buna ?

                        Problema se pune cam asa: voi presupuneti ca daca pui iridium la masina, ai putere dubla si motorul produce benzina. Ai doar consum bun mereu, raspuns bun la orice turatie mereu, toate astea stabile pe toata durata de viata a bujiei. Te oblig eu sau ceilalti care avem iridium sa-ti cumperi si tu ? Vrem noi sa-ti vindem bujii iridium cu orice pret ? Din partea mea poti pune si lumanari de la biserica in locul bujiilor, ca n-o faci pe banii mei.

                        Sa sustii ca-i idem calitativ orice bujie este ca si cum ai compara Montana cu orice marca buna de anvelope. Practic, asta faci.

                        Amu' intreb, sa dau au ba report ?
                        Last edited by dr_mke; 21 September 2011, 00:57.
                        sigpic

                        Comment


                        • draga colegi le ai tot explicat in ultimele pagini avantajele bujiilor iridium. concluzile : domniile lor nu doresc sa inteleaga. de ce tot va stresati si va chinuiti sa le explicati ?

                          Comment


                          • Pai la ce am ajuns: daca faci 50k km macar pe an, poti lua bujii cu durata de viata mai mare, ca si numar de km. Ca nu platesti cu mult in avans un pret mai mare pe bujiile Iridium, bani pe care i-ai fi dat oricum pe un nou set de bujii normale. Sunt curios totusi, dupa 50k, care sunt parametri de lucru ai bujiei Iridium, fata de una noua.

                            Comment


                            • La 50k nu a ajuns chiar la jumatatea duratei de viata. O bujie normala este deja cu gap-ul decalibrat la 20.000 km, uneori si mai devreme. La 90.000 km rulati aceleasi iridium pe SN aveau gap-ul ca si atunci cand erau noi.
                              La mai mult de 60.000 rulati la 16v raspunsul la orice turatie este la fel de bun si acum, consumul a ramas stabil, si daca eu nu tin evidenta la consum, nu stiu cine o tine.
                              Pana la 120.000 km nu am de gand sa le dau jos sa ma uit la ele pentru ca nu am de ce.

                              Amu' daca iti cumperi un Suzuki macar, ce-o sa faci, ii scoti iridiumurile cu care vine din fabrica si ceri reducere de pret ?
                              sigpic

                              Comment


                              • Astazi am facut revizia si am vorbit cu un mester.Omul este foarte priceput.De ce zic asta?In afara faptului ca lucreaza ca mecanic la reprezentanta Dacia de foarte multi ani,a pregatit foarte multe masini pentru raliuri.Iar colegul meu de facultate mi-a confirmat asta,deoarece acum 3 ani a fost la nu stiu ce Raliul Harghitei.
                                L-am intrebat de bujii daca sunt bune astea de la Dacia.Mi-a spus ca da sunt bune si nu ai nevoie de altceva.M-a intrebat cat am dat pe ele.I-am zis 100 de lei toate 4,si a zis ca da cam atat sunt,25 de lei bucata.Il intreb de cele cu Iridium.
                                S-a uitat la mine si mi-a spus,nu merita,cel putin pentru masina ta.Nu ai o masina de curse,sau o masina turbo macar,sau macar 150 Cp sa ai incat sa ai nevoie de asa bujii.Bujiile astea sunt in general pentru masinile turbo,care folosesc turatii foarte mari.
                                Trebuie sa recunosc ca are totusi dreptate:nu am vreun 2.0 benzina,sau 200 CP incat sa ii pun bujii de 200 de lei pentru ca nu are rost.E o cheltuiala in +.Insa sunt de acord cu uleiul de buna calitate.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google