If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Domne, acolo este explicat clar necesitatea reglarii unei bujii; tot timpul mata ai sustinut ca nu se regleaza, ca se rupe electrodul si asa mai departe; ei uite ca unii arata si cum se face.
Eu am de mai bine de 15.000, iridium cu reglaj facut personal la 0,9 si nu ma plang. Eu asa stiu ca spune producatorul 0.9-0.95; ce conteaza ca sunt sau nu cu iridium? nu suntr tot bujii, pentru aprindere ?
Cum adica au reglat la 0.8; nu asa vin ele?
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Auzi, acolo nu spune NECESITATEA reglarii, spune ca este posibil sa trebuiasca alta distanta decat cea din fabrica. Astea iti sunt cunostintele tale de limba engleza, interpretezi complet aiurea. In plus, pentru iridium exista un tip particular de lera cu care faci reglajul, atunci cand este necesar.
Distanta intre electrozi, pentru acelasi motor, poate varia in functie de tipul constructiv al bujiei. Aici ti se limiteaza know-how -ul si evident faci misto.
Eu am mai bine de 300.000 km facuti cu iridium (> 160.000 km cu Loganul), lasate cu distanta STAS, intrucat distanta intre electrozi este comuna majoritatii motoarelor europene pe benzina aspirate. Distanta intre electrozi creste in exploatare datorita DILATARII si COROZIUNII, in nici un caz nu SCADE.
Cam atat cu experientele ''tari'' in materie de folosire al acestui tip de bujie, intrucat 15.000 km sunt praf in ochi chiar si pentru o bujie de duzina. Vorbim cand ajungi la 90.000 km cu ele si ai sa te trezesti ca nu mai merg ok tocmai din cauza ca ai facut distanta mai mare pe bujia noua, si ai sa ajungi la peste 1mm, cand vor fi probleme sesizabile de aprindere.
Lasati bujiile in pace, fabricantul stie ce face si de ce.
Eu sunt curios cum se regleaza o bujie cu 4 electrozi de masa sau una care nu are electrodul de masa conventional.
Vorbim cand ajungi la 90.000 km cu ele si ai sa te trezesti ca nu mai merg ok tocmai din cauza ca ai facut distanta mai mare pe bujia noua, si ai sa ajungi la peste 1mm, cand vor fi probleme sesizabile de aprindere.
Am doua solutii; le ajustez la 0.9, sau le las asa. Vorbim atunci.
Off.
Despre mistouri, nu sunt genul, crede-ma; ma amuzam de intorsaturile pe care le faci uneori; in rest, toate bune.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
si Soran de pe daciashop.ro cand am fost la el la sediu sa iau alte piese, mi-a zis printre altele ca nu se ajusteaza valoarea la bujii. Imi recomandase sa o las de noua reglata si asa sa ramana mereu
Mai putin la iridium, pentru ca sunt mult diferite conditiile in care se produce scanteia din cauza suprafetei foarte mici a electrodului central, precum si datorita materialului din care varful acestuia este facut. Pe scurt, are nevoie de tensiune mai mica pentru acelasi efect.
In plus, pentru un reglaj corect la o bujie normala, electrozii trebuie sa opuna rezistenta atunci cand se trece lera prin spatiul dintre ei. Daca faci asta la iridium, sansele sunt sa-ti cumperi o bujie noua.
Apoi mai trebuie sa vorbim de suprafata expusa a scanteei, amestecului din camera de combustie, care este mai mare la iridium din cauza dimensiunii mici a electrodului.
NGK V-line au fost reglate ok mereu din cutie. Primul set de iridium la Logan a functionat 90.000 km, inainte de demontare motorul raspundea prompt la 1500 rpm si urca la 6500 rpm, pentru ca apoi sa intre in limitare in treapta a 4-a, indicativ al functionarii ireprosabile chiar si la sfarsitul vietii, cand gap-ul era deja peste 1mm, dupa cum se vedea foarte clar in fotografiile macro postate la momentul respectiv pe jurnalul de bord.
Eu sunt adeptul intretinerii preventive, verific periodic anumite repere la masina, inlocuiesc la primele semne, nu astept ca o piesa sa cada. Motiv pentru care nu am ramas in drum decat o singura data cu Dacia 1310 TLX din 1987 si atunci din cauza unei benzine care a infundat complet filtrele.
Sa verific ori sa reglez o bujie iridium fara sa am uneltele corecte, nici macar nu ma gandesc sa incerc.
Ma mai fac inca o data de ras si spun mai raspicat: am alt motor cu bujiile astea NKG rulate 60000 km.
La naveta de drum a fost edificator, am niste portiuni de drum unde stiu cum se manifesta cu motorul rece si la cald cu bujiile astea fata de alea de fabrica rulate 34000 km.
Ori am avut eu ghinion cu bujiile de fabrica, ori chiar sunt proaste dupa un nr de km.
Am ajuns la un moment dat la convingerea ca trebuie sa ma duc din nou la Cristi sa-mi mai ajusteze softu ca are probleme...inuman ce poate sa-ti faca niste bujii uzate.
Cu primul set culmea ca NU am patit treaba asta, rulate 50000 km si au functionat ok...
Acum numai ii arat acceleratia si raspunde instant si BINE.
He he! Bun venit Octavian in clubul celor care schimba bujiile la +30.000 km!
Cand am scris ca am alta masina cu Denso TT (care nu sunt iridium) ziceai ca:
Acum dupa unii pe la 30000 km bujiile si-au iesit din parametri...
La mine porneste la fel dimineata la prima cheie ca si cu motoru cald, chiar si dupa 2-3 zile de nepornit, la "sfert", dupa 2 zile de nepornit parca mai repede porneste.
Pentru prima oara in viata masinutei am reusit si eu sa intru in limitare pe autostrada.
Morala povestii este ca intotdeauna se poate mai bine si nu trebuie schimbat ceva doar dupa ce se strica sau sa luam drept lege ce recomanda producatorul.
Apropo, nu ai avut ghinion, chiar sunt proaste alea din fabrica.
urs brun, salut, si eu de cand am denso tt, e singurul set de bujii care dupa 10 mii le am scos sa le verific si erau perfect curate, teava nu mai e neagra si merge foarte bine, deci le recomand pe 1.4
Bucură-te de videoclipurile preferate și de muzica preferată, încarcă conținut original și arată videoclipurile tale prietenilor, membrilor familiei și lumii întregi pe YouTube.
Ngk v-line am si eu de 30.000+ km folosite pe gpl, le-am scos sa le verific manat de topicul asta si de faptul ca la mpi ar trebui reglate la 0.9, iau setul de lere si zic ca daca distanta e mai mare de 0.9 la vreuna la schimb ca si-asa le-ar fi vremea.
Stupoare, erau toate la 0.9 asa cum au venit in cutia de la daciashop, in toamna le schimb preventiv si iau denso tt din pura curiozitate.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment