140000 sti bancul cu pescarul si felinarul ? mai taie din km. si mai sting si eu felinarul miche sunt f. bune e drept dar nici chiar asa
Minimalizarea costurilor de intretinere la Dacia Logan
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Pai poate a dus masina pe semiremorca vara.
Gumele alea de iarna, indiferent cum se numesc, se vor uza dupa vreo 25-30k. Am mai condus si altii cu gume de iarna, vara, e risipa de bani sa le strici pe caldura. Plus ca masina franeaza prost.
Povesti pescaresti.
Schimbati singuri consumabilele uzuale(ulei+filtre, eventual bujii) si o sa economisiti 100 de lei manopera.
In rest, feecare isi baga nasul unde se pricepe, ca daca nu, il va costa de-l va ustura ce va face prost.
Comment
-
Originally posted by mr.K View PostSau daca vrei minimizarea costurilor, nu montezi.
Glumesc.
Minimizarea costurilor implica indeosebi alegerea unor magazine care sa aiba preturi bune la consumabile si piese. Cu manopera, fiecare ne descurcam in functie de indemanare si scule.
Comment
-
22 de lei filtrul de la auchan, diferenta se simte f bine, mai ales daca dai ventilatia la 4 si nu-ti mai intra frunzele in ochi.
Originally posted by andrei View PostNu se poate verifica. Doar cand se aprinde martorul in bord atunci se schimba.Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
-
Originally posted by Rares_M View PostMulte pareri, multe din ele juste, unele nu.
Exemplu: pe Logan am pus acum 2 ani cauciucuri Michelin (185/65/R15) (de iarna, ca era iarna la momentul respectiv). Din comoditate, lipsa de timp si alte motivatii "absurde", nu le-am mai dat jos nici vara, am mers cu ele non-stop. Au peste 140.000 km si mai merg cu ele pana iarna vitoare, cand va fi cazul sa le schimb, totusi.
Cred ca exemplul e destul de concludent. Parerea mea...
Cu stima.
Oricum a postat o data si ... gata !
Pacat, cine stie ce lucruri interesante am mai fi aflat !
@einstein1984 : Filtrul de polen din Auchan ce marca este ? L-ai mai avut pe masina pana acum ?
Multumesc !
Comment
-
Filtrul e romcarbon, sunt la al 3lea si am mai dat catorva colegi (vreo 4). E ok, face treaba insa in Bucuresti se imbacseste in 5000 km. La cat de negru e cand il scot as zice ca filtreaza destul. Gasesti si filtru Mann, la pret dublu.Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
-
Originally posted by andrei View PostAsa e, este vorba de sonda lambda.
Ea masoara cantitatea de oxigen din gazele evacuate si trimite semnalul catre unitatea de comanda a motorului ECU (Engine Control Unit). Semnalul este utilizat de aceasta pentru a regla exact amestecul aer-combustibil la nivelul optim pentru o eficienta si o durata de viata maxime ale catalizatorului. O sonda lambda uzata poate cauza un consum excesiv de benzina, emisii de noxe crescute, uzura excesiva a catalizatorului si scaderea performantei motorului.
in ce fel?
multumesc!
Comment
-
Exceptand garnitura de cauciuc de pe buza filtrului si supapa care impiedica scurgerea uleiului din filtru nu vad ce ar mai putea imbatrani la el.
Dar la cat costa un filtru eu mi-as vedea de treaba.[Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!
Comment
-
Originally posted by DaniD View PostEu numai pe ianurie am reusit sa fac un calcul exact.
Cost total de intretinere: 1310.52RON
din care...
Cost combustibil: 982.64RON
Revizie 3 ani: 280RON
Altele: 47.88RON
Total km parcursi: 2529
Total combustibil folosit: 196.45L
Consum mediu pt luna ianuarie: 7.77L/100km
Cost mediu de intretinere pe km parcurs: 52 bani (rotunjit)
Nu stiu cum sunt aceste cifre, mai vad si luna viitoare si la anu in ianurieCine sapă groapa altuia şi sare înainte de-a zice "HOP", la nevoie se cunoaşte
Comment
Comment