R A R - I T P

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Atentie la i.t.p.!

    Încep prin a-mi cere scuze dacă nu postez chiar unde trebuie, administratorul va decide dacă este util şi va trebui să fie mutat în altă parte.
    Deci, merg la ITP, anterior sun si mă programez, lucrătorul de la staţie, probabil inginer, rânjeşte. Începe inspecţia. Încep problemele.
    1 Bările tip port-bagaj nu sunt trecute în carte - sunt contrariat, nu înţeleg, sunt de uzină şi sunt demontabile, tac, nu zic nimic... mergem mai departe.
    2 Verificare frâne. Ok. fără probleme.
    3 Direcţie, amortizoare, noxe. Totul Ok.
    4 Verifică fiecare cauciuc în parte să vadă dimensiunile. Sunt noi. În toamnă le-am cumpărat iar pe timpul iernii am avut cauciucuri de iarnă. Tocmai în martie le-am pus.
    5. verificat oglinzile - ce-o fi avut cu ele nu ştiu, mi le-a dereglat. Erau reglate de mult timp şi nu a umblat nimeni la ele.
    6 În final mă pune să intru în rampă cu el şi să pun mâna pe repartitor iar el se duce să apese pe frână. Dacă pistonaşul îl voi simţi prin cămăşuială că se mişcă înseamnă ce totul este bine, dacă nu, înseamnă că nu funcţionează repartitorul.
    Nu funcţionează - nu îmi dă itp-ul.
    Sunt contrariat şi întreb: sunt bune frânele pe spate?
    - Da, răspunde el, sunt foarte bune. Dar repartitorul nu funcţionează şi nu puteţi lua itp-ul.
    Deci, nu vreau să mai întind vorba şi să vă spun că individul ştia dinainte unde sunt problemele la Logan.
    Din toate postările pe care le-am citit, unde nu a funcţionat repartitorul nu a funcţionat şi frâna, aici aveam frâne dar nu funcţionează repartitorul.
    Fraţilor, înainte de a merge la itp verificaţi dacă vă funcţionează repartitorul aflat în spatele maşinii deasupra punţii spate. (vorbesc de Logan fără ABS)
    Acest lucru se verifică prin punerea mâinii pe el iar cineva va apăsa frâna. trebuie să simţiţi că acesta se mişcă.
    Costuri: repartitor 195 lei original
    lichid frână 10 lei
    montat 60-80 lei
    reevaluare itp 40 lei pe lângă cei 90 pe care i-aţi plătit
    vă învoiţi de la serviciu şi pierdeţi 4 ore.
    Nu încercaţi să-l deblocaţi, nu cred că merge. La mine nu a mers.
    PS: Interesant este că maşina de nouă timp de 4 ani, de două ori pe an a mers numai la service autorizat. Repartitorul ăla nu era de ieri de azi gripat. Cine ştie de când era aşa şi nimeni nu a băgat de seamă deşi de fiecare dată era băgată pe standul de frânare.
    Teoretic acel dispozitiv are un rol bine definit, practic, şi vorbesc de şoferii profesionişti care ştiu să lucreze cu frâna normală mai bine decât o face ABS-ul, nu înseamnă nimic. Vă mărturisesc că nu este nicio diferenţă. Ar trebui să pun 480kg în portbagaj să constat o diferenţă. Teoretic este posibil, practic, nu s-a întâmplat niciodată. Pe cale de consecinţă am încetat orice colaborare cu service Cobălcescu şi nu mă mai prind pe acolo. Asa că mi-am luat inimă în dinţi şi vă spun şi vouă paţania pentru a nu păţi şi voi ca mine.
    În rest vă doresc să aveţi un PASTE FERICIT!

    Comment


    • se poate degripa....se demonteaza tija...tragi tare de ea sa iasa din nuca de plastic si apoi desfiletezi surubul ala(nu mai stiu de cat naiba este..6 sau 8)
      te duci apoi cu ea si o prinzi in menghina, dai spray degripant pe ea(cred ca merge si cu WD40) si o "degripezi" cu 2-3 ciocane, dupa care va functiona liber si lejer, cu mana libera
      "lucrare" probata pe zeci de loganuri, la unele chiar de catre inginerul de la itp, care stie despre ce este vorba daca stii sa "discuti" cu el

      Comment


      • Originally posted by mariusnicolae View Post
        se poate degripa....se demonteaza tija...tragi tare de ea sa iasa din nuca de plastic si apoi desfiletezi surubul ala(nu mai stiu de cat naiba este..6 sau 8)
        te duci apoi cu ea si o prinzi in menghina, dai spray degripant pe ea(cred ca merge si cu WD40) si o "degripezi" cu 2-3 ciocane, dupa care va functiona liber si lejer, cu mana libera
        "lucrare" probata pe zeci de loganuri, la unele chiar de catre inginerul de la itp, care stie despre ce este vorba daca stii sa "discuti" cu el
        Crede-mă că am încercat. Nu a mers. stratul de cementare de pe tijă era distrus şi tija foarte ruginită. Nici după ce l-am schimbat nu am putut să-l degripez. Nici nu merita. M-a deranjat faptul că am fost regulat la acel service şi nu au observat că nu funcţionează repartitorul deşi maşina era băgată pe standul de frânare. Oricum a diagnostica la mâmă o asemenea defecţiune este total improprie şi este o găselniţă a celor de la ITP. Nu are nicio valoare ştiinţifică. Normal ar fi să pună greutate pe axa spate şi să o testeze pe rolele de frânare. Aşa pentru mine ar părea mai degrabă o defecţiune de construcţie imputabilă constructorului, deoarece nu se spune că la un anumit timp se va schimba repartitorul aşa cum se schimbă uleiul sau curelele iar piesa nu reflectă gradul de uzură pentru o funcţionare normală ci mai degrabă blocajul apare datorită faptului că nu s-au luat în considerare compoziţia materialului din care este confecţionat pentru a rezista la coroziune. Merg în fiecare zi cu maşina, e drept că nu pun prea des greutate în ea, dar nici constructorul nu mă obligă să fac acest lucru.
        PS: Mergi d-ta la ITP Cobălcescu de pe cheiul Dâmboviţei şi vezi dacă îl îndupleci pe ăla să-ti facă vreo lucrare în staţia ITP. Şi să nu mă întrebi ce căutam acolo.

        Comment


        • D ok, ok te cred
          e drept ca mai sunt si specimene din astea prin orice unitate service
          poate pur si simplu cele pe care le-am intalnit eu nu erau asa de uzate

          Comment


          • mariusnicolae dupa spusele tale cred ca numai repartitoare de logan ai deblocat,cate pistonase are in el?

            Comment


            • pai nu e vorba de repartitor....de cele mai multe ori e tija de comanda blocata
              aaa... ca cei din service te pun sa cumperi repartitor(de cele mai multe ori degeaba) si apoi iti degripeaza tija "gratis" ca sa justifice inlocuirea repartitorului e alta mancare de peste
              repartitor nu am desfacut niciodata...nu am asemenea curiozitati si nici asa de mult timp liber

              Comment


              • mariusnicolae fara suparare atunci de ce indrumi aiurea? nu tija se gripeaza ci cele 2 pistonase ale repartitorului,din cauza apei care intra in burdufu de protectie

                Comment


                • nu-i nici o suparare si nu indrum aiurea
                  am spus ce am spus si sustin ce am spus ca fiind experienta mea proprie
                  din ce am intalnit eu am degripat tija si repartitorul a functionat
                  este foarte posibil sa fie si cum ai spus tu, dar sustin in continuare ca operatiunea cu tija sa fie facuta inainte de inlocuirea repartitorului
                  la o adica ce te costa sa faci asta intai decat sa dai o caruta de bani pe repartitor si apoi sa vezi ca tot nu merge pentru un fleac?
                  stiu ca mecanica moderna imbie la inlocuiri in loc de reparatii, insa la banii nostri.........

                  Comment


                  • Nu vă mai certati degeaba. Eu vă spun doar să aveţi grijă să vă funcţioneze repartitorul la ITP. Nu vă costă nimic să-l verificaţi. Vă băgaţi sub maşină şi puneţi pe cineva să apese pe frână de mai multe ori şi puneţi mâna pe manşonul de cauciuc. Dacă se simte că se mişcă câţiva milimetrii este OK, dacă nu folosiţi cele două metode: degripaţi-l sau înlocuiţi-l.

                    Comment


                    • Am facut azi ITP-ul si a costat 95 lei. Asa de mult a crescut pretul? Acum doi ani parca am dat vreo 60 lei.

                      Comment


                      • Salut,vreau sa-mi sudez la toba un ornamentul tips boltuit cu filtru si ma intereseaza daca cei de la itp o sa ma respinga, cand o sa fac itp-ul,cel din imagine este ornamentul tips pe care vreau sa-l pun?
                        Attached Files
                        http://www.loganclub.ro/forum/ct_90_b_u_z-t57569.htmlsigpic

                        Comment


                        • va salut.testerele pentru franare indica toate aceiasi coeficienti?adica toate modelele au acelasi sistem de masurare?daca da imi poate spune si mie care sunt parametrii optimi de franare pentru Logan?

                          Comment


                          • AM si eu o intrebare am facut astazi itp-ul si nu mi-a dat nimeni bon pt itp la benzinar costa 100 ron si diesel 110 ron. se emite sau nu bon fiscal? ms

                            Comment


                            • Ultima oara am primit factura.

                              Comment


                              • ciudat, astept o parere din partea dmn. Dan gutu! (of topic- enervanta reclama asta ce apare pe site ) am mai auzit de itp-uri facute pe 'naspa' si cum in romania totul este posibil te astepti ca baietii aia sa isi opreasca banii!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google