R A R - I T P

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 90-100 lei.

    Comment


    • Multumesc!

      Comment


      • Salutare.
        Trebuie sa merg si eu zilele acestea pentru ITP si am doua nelamuriri:
        1. stingatorul masinii este expirat de ani buni. Pot lua unul mare de la serviciu care este in termen sau trebuie obligatoriu mic
        2. am montat pe logan si bare de portbagaj. Trebuie sa le dau jos sau este in regula cu ele?

        Comment


        • Iti trebuie stingator omologat RAR; adica P1, cu pulbere. Cel tip spray e usor peste 20 de lei.
          Mai bine te duci fara; cu putin noroc, ai mai multe sanse sa treci.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • din 2005 de cand tot am facut Itp-ul, nu am fost intrebat de trusa medicala etc. Si am facut ipt-ul si prin tara.

            Comment


            • Tocmai de aia zic.
              Eu am facut recent omologare si CIV. Am cumparat trusa, doua triunghiuri, stingator, pe care le-am pus la repezeala pe bancheta din spate, in punga de la magazin; nu m-a intrebat nimeni de ele. . Depinde...
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • Eu am prins un baiat la reprezentanta,ce i drept nu Dacia..cred ca era nou in bransa..M-a luat la puricat la trusa,stingator,tot..pana si indicele de viteza de la cauciucuri era in neregula.Eu eram cu cele de iarna,aveam T,in talon era trecut H..Ca trebuia sa am H sau mai mare ca H..o tampenie..Cum spuneau si altii,depinde peste cine dai.Intradevar am fost la ITP cu dacia si nu a intrebat de nimic,trusa,stingator..doar folii, frane,lumini,asta ii intereseaza.
                Vrei sa te remarci ca fiind idiot?Atunci da quote la ultimul mesaj postat!!

                Comment


                • Multumesc.
                  Barele de portbagaj sunt o problema?

                  Comment


                  • Nu o sa ai nicio problema la ITP in legatura cu barele de portbagaj sau in legatura cu stingatorul si trusa. In mod normal trebuie controlate sa fie in termen dar nici un inspector sanatos la cap nu cred ca face asta...
                    Trusa mi-am luat si eu alta valabila pana in 2019 ca pe cea existenta am inceput-o si am folosit ceva din ea, si oricum era expirata. Am luat-o in caz ca ies din tara nu de alta... Stingator il am pe cel cu care a venit masina din 2011...
                    Am inteles ca in strainatate e necesar sa ai si vesta reflectorizanta pt fiecare pasager din masina, eu unul nu stiam de asa ceva.

                    Comment


                    • Pentru logan 1.4, 2007-2008,euro 4, cat e ITP-ul(pe 2 ani sau exista posibilitatea de a-l face si pe 1 an)?

                      Si inca o intrebare: depinde varsta posesorului sau doar capacitatea cilindrica a masinii? Dar la 1.6 si 1.2(tot euro 4)?

                      Depinde si ce norma de poluare e masina (in general)? Dar la alte masini gen Sandero sau opel astra classic II 1.4 e aceeasi valoare ITP-ul? In Craiova, va rog.

                      Si daca vreti sa-mi spuneti si de impozit: depinde norma de poluare sau doar capacitatea cilindrica?
                      Last edited by 77sky; 12 September 2014, 08:12.

                      Comment


                      • -impozitul nu diferă de la marcă la marcă ci în funcție de capacitatea cilindică (ex. Logan 1.4MPI va avea același impozit cu Opel Astra Classic 1.4)
                        -apoi, ITP-ul se face din 2 în 2 ani pentru, evident, următorii 2 ani
                        Last edited by 77sky; 12 September 2014, 08:12.

                        Comment


                        • Am intrebat pe cineva de la ITP daca este obligatoriu stingator de masina sau poate fi si din acela mare si mi-a spus ca nu are importanta.
                          Sa fie valabil.

                          Comment


                          • Interpretarea legii dupa bunul plac.

                            Oug195 prevede la;

                            Art.8. – Pentru a fi conduse pe drumurile publice, fiecare autovehicul şi tramvai trebuie sa fie dotat cu trusă medicală de prim ajutor, două triunghiuri reflectorizante şi un stingător de incendiu, omologate.
                            Art.100. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:

                            Art.13. -Conducerea unui autovehicul care nu este dotat cu trusă medicală, triunghiuri reflectorizante şi stingător pentru incendii, omologate.

                            Oare ce institutie e abilitata sa faca aceste omologarii? RADP-ul nu cred.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • A fost o vreme cand doar o anumita firma facea legea, contra spaga grasa la centru, cred ca Vesta Investment se numea.
                              Acum monopolul s-a spart.
                              Nu mai are nimeni tupeu la ITP sa-ti spuna ca stingatorul cu care a venit Golf-ul de exemplu, in Germania corespundea iar in Romania nu-i bun.
                              Tot asa si la trusele sanitare originale ale masinii importate. E de ajuns sa contina produsele necesare.

                              100% ca sa fiti legali, trebuia sa respectati:

                              Trusa medicala de prim ajutor

                              Trusele medicale pe care esti obligat sa le ai in masina sunt reglementate de Ordinul Ministrului Sanatatii nr. 987/2007.

                              Conform actului normativ, ambalajul trusei sanitare auto trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

                              sa asigure o etanseitate corespunzatoare pentru protejarea continutului fata de praf, umezeala, carburanti si uleiuri, printr-un sistem de inchidere ferm;
                              sa fie dimensionata corespunzator, in vederea depozitarii si asigurarii integritatii componentelor din continutul trusei sanitare auto.

                              De asemenea, eticheta trusei trebuie sa contina denumirea produsului, denumirea si adresa producatorului sau, in functie de situatie, denumirea si adresa persoanei responsabile de introducerea produsului pe piata.

                              Continutul minim al trusei sanitare auto:
                              1. Instrumentar:

                              o foarfeca cu ambele varfuri boante, cu lama taietoare pentru material textil tip postav gros de minimum 2
                              un dispozitiv intermediar pentru respiratie gura la gura cu valva unidirectionala sau filtru

                              2. Materiale sanitare

                              o rola leucoplast;
                              minim patru bucati de pansament rapid (plasture);
                              cel putin cinci pachete a cate 25 bucati de comprese de tifon sterile;
                              fasa tifon – minim doua bucati pentru fiecare dintre dimensiunile: 5cm X 4m si 10 cm x 4 m;
                              doua bucati de bandaj nedeformabil (ca dimensiuni, trebuie sa aiba doua laturi de minim 80 cm);
                              cel putin doua bucati de pansament steril adsorbant de dimensiuni diferite;
                              o fasa elastica;
                              doua perechi de manusi de unica folosinta (pot fi confectionate din latex sau polietilena).

                              3. Alte materiale

                              cel putin 6 ace de siguranta;
                              minim o folie de supravietuire izoterma care sa aiba dimensiunile 2,10 m x 1,60 m;
                              o brosura de instructiuni de prim ajutor, autorizata de MS;
                              lista cu continutul trusei.

                              Triunghiurile reflectorizante

                              Asa cum stabileste Codul Rutier, esti obligat sa ai doua astfel de produse in masina, atunci cand circuli pe drumurile publice.

                              Potrivit informatiilor de pe pagina de internet a Inspectoratului General al Politiei Romane, triunghiurile reflectorizante pot fi comercializate legal daca dispun de comunicare de omologare internationala acordata de oricare dintre autoritatile administrative din tarile semnatare ale Acodului de la Geneva din 1958.

                              Un triunghi reflectorizant omologat international poate fi recunoscut dupa marca de omologare, reprezentata de litera E si codul tarii care a acordat omologarea incadrate intr-un cerc, precum si o serie de identificare.

                              Stingatoarele de incendiu

                              Extinctoarele sunt reglementate de Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor. Conform art.50 din acest act normativ, punerea pe piata a acestui tip de produs se face pe baza evaluarii conformitatii fata de reglementarile Inspectoratului General al Corpului Pompierilor, pe baza Metodologiei de certificare a conformitatii aprobata prin Ordin al Ministrului Administratiei si Internelor.

                              Stingatorul de incendiu pe care esti obligat sa il ai in masina trebuie sa se afle in garantie si sa aiba inscriptionat termenul de valabilitate.
                              Last edited by mr.K; 12 September 2014, 11:42.

                              Comment


                              • Sursa?
                                Eu vorbesc ce spune legea circulatiei, recte OUG. 195. Dupa aceasta lege este reglementata circulatia autovehiculelor in Romania, nu de pe articole scrise pe ghenunchi, pe bloguri.
                                Last edited by IancuMIC; 12 September 2014, 13:54.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google