Originally posted by Kojak
View Post
R A R - I T P
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by IancuMIC View PostFoarte corecta remarca.
Nu cred ca e cineva care sa se duca anual cu stingatoru' la verificare...
Și nu doar atât, dar în actele mașinii am și certificatul de calitate care atestă că stingătorul e în bună stare de funcționare, dar și o copie a atestatului IGSU al firmei care face verificarea anuală.
Deh... deformație profesională, n-am ce-i face!M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.
Comment
-
trusa de prim ajutor lipsa sau expirata nu este motiv de respingere la itp. stingatorul (chiar si expirat) si triunghiul da. stingatoarele auto tip spray nu se atesta. acestea sunt valabile atat cat scrie pe ele (si scrie) si dupa expirarea lor nu se reincarca .o/____\o
(i)
.........
Comment
-
Originally posted by Costi-bc View Poststingatoarele auto tip spray nu se atesta. acestea sunt valabile atat cat scrie pe ele (si scrie) si dupa expirarea lor nu se reincarca .
Eu in masina am un stingator de tip P6. Cu asta, da, poti sa stingi un focar de incendiu la masina, fie ca e vorba de masina ta, sau de cea a vreunui nefericit disperat mai putin prevazator pe care-l intalnesti in trafic.M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.
Comment
-
Nu faci treaba cu niciun stingator auto, sunt de forma, ca sa respecti legea.
Cari un P6 in masina doar pentru ceva posibil dar extrem de putin probabil? Eu am luat masina ca sa am spatiu, nu sa plimb stingatorul.
Daca o sa ia foc, aia e, pentru asta exista CASCO.
Cand legea ma va obliga, o sa am un P6 in masina.
Comment
-
De vreme ce legea cere jucarii, inseamna ca nimanui nu-i pasa, cand se intampla ceva grav, oricum nu prea conteaza cu ce stingi focul de la masina, nu ajuta nici cateva P6, trebuie sa vina cei de la ISU.
V-a luat foc masina de multe ori?
Atunci sa va cumparati o masina de pompieri, nu un autoturism.
Majoritatea nici nu ajung la stingator in timp util, pun pariu, fiind bine ingropat in portbagaj.
In concluzie, stingatorul e de decor, ca sa trecem ITP-ul si sa nu luam amenda la un control.
Comment
-
Originally posted by Cherubino View PostMa framanta si pe mine o dilema: masina mea a fost bombardata anul trecut in iunie de o grindina ingrozitoare... Ma intreb, oare din cauza acelor "infundaturi", s-ar putea sa am probleme la ITP-ul din februarie anul viitor?
Originally posted by Cherubino View Post...o copie a atestatului IGSU al firmei care face verificarea anuală. ...
Te uiti daca a fost desigilat, daca nu prezinta urme de lovituri sau defecte vizibile, apoi te uiti pe eticheta si vezi daca e in termen.
Daca are manometru, te orientezi dupa ce indica acesta.
Originally posted by Cherubino View PostDar nici nu faci nicio treaba cu ele...
Eu in masina am un stingator de tip P6. Cu asta, da, poti sa stingi un focar de incendiu la masina, fie ca e vorba de masina ta, sau de cea a vreunui nefericit disperat mai putin prevazator pe care-l intalnesti in trafic.
Un G3 ar fi mai comod si de carat si de folosit decat un P6 dar cred ca si mai eficient.
Comment
-
stingatoarele se verifica/reincarca/inlocuiesc componente de catre firme autorizate care isi asuma raspunderea pentru functionarea lor in caz de nevoie... nu vizual de oricine nu e orb...
p.s. mai bine facem un pichet in masina cu tarnacop, nisip, lopata si stingator pe roti, eventual un furtun sa te legi la un hidrant daca il gasesti...
Comment
-
-
Fane,
Lista amănunțită a operațiunilor care se fac în timpul verificării n-o cunosc, dar mâine dimineață la ora 8 mă întâlnesc cu expertul de la firma care ne face nouă la serviciu verificările (am un lot de 15 buc. de P6 cărora le expira verificarea luna asta și trebuie să i le predau) și o să-l întreb.
1. În principiu, se verifică vizual (să nu aibă urme de coroziune pronunțată, să nu prezinte fisuri vizibile sau deformări, furtunul să nu prezinte urme de îmbătrânire a cauciucului, manometrul să nu fie fisurat, etc.).
2. Reîncărcarea se face, în primul rând (și logic!) după utilizare. Se mai face atunci cand se constată pe manometru scăderea presiunii și, dacă nu mă înșel, există și o periodicitate de reîncărcare.
NU se verifică modelele vechi fără manometru și nici cele cu manometru fabricate înainte de anul 2000 (ele se scot obligatoriu din uz). Stingătoarele mai vechi de 10 ani (dar nu mai vechi de anul 2000) trebuie trimise la un laborator specializat unde se verifică cu ultrasunete grosimea pereților recipientului. Bineînțeles că prețul unei astfel de verificări (cu tot cu transport) este atât de mare, încât e mai ieftin să casezi respectivul stingător și să cumperi altul nou în locul său.M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.
Comment
-
Originally posted by sorin1983 View Postp.s. mai bine facem un pichet in masina cu tarnacop, nisip, lopata si stingator pe roti, eventual un furtun sa te legi la un hidrant daca il gasesti...
noroc ca e logan si avem locLast edited by Costi-bc; 8 May 2017, 19:27.o/____\o
(i)
.........
Comment
-
Revenit de la statia ITP. Plin de nervi
Acum 2 ani cand am ajuns, flacaul imi atrage atentia ca e..."innecata". Ii descriu in cateva cuvinte stilul de rulaj, cu mentiunea ca o saptamana am mers ca la raliu cu motorul (zgomot), dupa ce se incalzea, o tineam in 3000-3500, iar inaintea testului am dus-o in 3500 cca 15 km...
Imi atrage atentia ca EGR este infundat, ii replic: curatat bec!
In fine, imi pune viza si...plec.
Astazi, la aceeasi statie, acelasi flacau, asteptam cuminte sa plec...
Cand colo...respins, noxe la dublu, in loc de 1.5 max, rezulta un 3...
Imi spune ca sa ma duc sa ...curat egr! Ii replic: tot ce era demontabil, curatat bec, in urma cu 2 saptamani.
Nu mai demontez nimic, nu am ce.
Masina este impecabil tehnic, frane, directii, amortizoare tot!
La turatie maxima scoate un norisor subtire.
Cand stiu si vad ce furnale sunt in circulatie si ce toroape au unii, imi vin toate injuraturile printre dinti.
Mai ales ca nu pot sa plec la 4 de la work
Am impresia ca ma incearca de minte...
Intrebarea este: pot merge la alta statie si sa platesc acea taxa de retestare noxe?Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
- Likes 1
Comment
Comment