Pai d-aia zic ca ar fi bine sa ne referim strict la motoarele de pe Logan.
MCV 1,6 16v 105 cp VS. MCV 1,5 DCI 85 cp
Collapse
X
-
Originally posted by Seba View Postdaca faci multi kilometrii, iti renteaza si sa schimbi anual pompa si injectoarele. totul depinde de cat de mult mergi cu masina. eu mi-am calculat ca la 14-15000km/an cat presupun c-o s afac, sunt la limita dizalului. daca as face peste 35000-40000km/an, mi-ar renta inclusiv cu un schimb de injectoare si o pompa de injectie dizalul. tinand cont ca dopar dci85 as fi cumparat, sa zicem ca la asta problemele sunt net mai putine decat la dci70, poate-mi renta si de la 20000km/an, ...................
In alt thread nu sustineai treaba asta (nici tu, nici Darkside nici mai cativa, cam toti benzinarii) cu ''30-40000 km /an ok si dizalu'', ai spus total opusul.
Cum de ti-ai schimbat opinia? (nu ma pune sa caut ca-ti gasesc).
E adevarata treaba ca la dci 85 cp problemele s-au diminuat (la injectoare).
Eu sunt de acord (parerea mea) ca pana in ~20-25000 km/an nu se renteaza dizalul, doar daca iti place mai mult cum te cara.
Comment
-
eu din cate tin minte am zis mai tot timpul ca dupa 25-30000km/an e ok dizal, dar ca nu vreau sa traiesc cu frica injectoarelor. iar asta cu pompa de injectie am bagat-o azi de la mine nu stiu cat de corect e calculul daca tin cont si de pompa de motorina. si considerand injectoare reconditionate sau din alta sursa decat reprezentanta. daca e sa ne limitam strict la reprezentanta, atunci injectoarele si pompa, plus manopera si 2 revizii/an (daca faci 30000km) pai sa-l f#$% de dizal, mai bine arzi banii aia in benzina si treci pe langa service fumand o tigara si ascultand iron maiden...
hai sa refacem asa in principiu calculele: eu am la 16v consum mediu de 9%, chiar sub 9 daca merg frumos cu masina. 9% insemnand aprox30km/zi, din care 18 in oras, la ore de maxima imbulzeaza. si isi ia 2-ul 5000, 3-ul 4000, fara menajamente. nu constant in ritmul asta, dar isi vede de cateva ori pe parcursul drumului zona rosie a turometrului
asa, la dizal sa zic un 6-6.5%. deci diferenta de 3l% sa fie, sa am eu 9 juma'te si dizalu' 6 juma'te. da? 3% inseamna 12ron/100km. facand, sa zicem 40000km/an, as arde in plus cu benzinarul 400*12=5000ron/an. din banii astia, eu avand masina in rate, 1200ron ar fi diferenta de rata, deci raman 3800ron de acoperit cu piese si revizii la dizal. cu 38000ron nu cred ca-ti acoperi 2 revizii si un ipotetic schimb de injectoare si sa ramai si cu bani. deci ai ajuns la banii benzinarului. leu/km, efectiv, dupa un an, in care sa zicem c-ai avut ghinion sa schimbi injectoarele, esti in avantaj ZERO cu dizalul. daca in anul urmator schimbi pompa, mai ai un an de avantaj ZERO. in al treilea an, sa zicem ca urmeaza turbo sau egr. alti bani, alta distractie, iar ma ajunge benzinarul din urma. daca la 40000 am schimbat injectoarele, ce ma fac daca la 120000 le mai schimb o data si se adauga banii aia la turbina? MINUS de zile mari...sunt de acord ca asta e cazul cel mai defavorabil, dar cand faci numai 20000km/an si totusi la 2-3 ani schimbi injectoarele si/sau pompa sau turbina, s-a dus dracului falsa economie din consumul mai mic. a, am uitat un lucru foarte important: mie si-n afara, unde benzinarul imi lua 7.5-8, dizalul scotea si el un 6-6.5, pt ca asa merg. alerg motorul, nu-s facut pt condus dizale si le stric consumul...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Tu ai luat in calcul defecte ipotetice, ok. Elimina defectele ipotetice si fa calculul si atunci nu mai spuneti (cum ati facut pe alte threaduri) ca la 40000 km/an tot nu se renteaza dizalu.
La consum, e diferenta de 2-2,5 litri extraurban, corect - se traduce printr-un 30-35% economie de carburant cum spuneam.
PS: DarkSide, n-o sa-l vezi pe Seba prea curand cu tractoras in dotare.Last edited by Octavian; 24 December 2009, 14:54.
Comment
-
bah chiar la 40000km/an n-am zis ca nu se renteaza dizalul. stiu ca au fost is polizoristi mai fanatici, dar chiar la 40000/an si inca nerentabil, n-am fost eu ala...
a, oi fi zis si asta chiar cred, ca nu e rentabil dupa doar 40000km, cum socoteau unii dizelari prea zelosi, dar nu ca nu renteaza dupa 40000km/an...poate de aici faci tu confuzia.Last edited by Seba; 24 December 2009, 15:34.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Nu fac nici o confuzie, era vorba de 35-40000 km rulati/an si la tine nu iesea aritmetica.
Dar atata timp cat accepti ca ceeeva ceva ai spus tu, e ok, sa ramen aici (nu-mi place sa-ti repostez posturile si nici sa caut dupa ele, dar crede-ma ca nu fac confuzie, ca si altii, sunt cu ochii pe tine )))) desigur totdeauna prieteneste ca doar ne stim de vreo 23 de ani. ).
Comment
-
am ajuns la teorii complicate de consum curbe de cai si de cuplu presiuni in turbo kilometri parcursi pe an rapoarte lungi si scurte cand defapt totul e simplu. benzina trage mai bine ca dieselul pe orice fel de plan: panta coborare curba aliniament etc. cat despre consum dieselul consuma mai putin, da te rogi sa nu aiba probleme. acum decizia e a fiecaruia. eu sincer sunt adeptul interzicerii fabricarii de motoare diesel. si chiar sper sa se intample asta in viitor. sau macar sa ii forteze pe tractoristi sa mearga numai cu biodiesel.
Comment
-
pai e normal sa se transforme in diesel vs benzina.ca e aceeasi masina cu doua ,motorizari diferite dar pe deasupra sunt in tabere adverse.diferenta intre cele doua masini e strict legata de ce are motorul unuia in plus fata de celalalt motor.deci... diesel vs benzina.patrat intr-adevar.Welcome to the Club, We Have Jackets !
Comment
-
Evident ca nu, pt ca atatam spiritele prin remarci gratuite...
Eu as spune de ex, sa se interzica motoarele pe benzina, pt ca au randament mai scazut ca cele Diesel.
Si uite asa ajungem sa ne tragem de par, precum muierile.
Fiecare motopleasca isi are rostul, cum sa gandesti ca ar trebui interzise?
Daca ar fi interzise, tot transportul ar fi mult mai scump, si asta e doar un aspect.
Comment
-
nu vor fi interzise dar vor iesi incet incet din fabricatie...
nu sariti sa dati la cap, asteptati sa vedeti...
deja pentru euro 6 la turisme dieselul are nevoie de mult prea multa tehnologie si nu stiu cati posesori de Q7 - e doar un exemplu - vor alege sa dea bani buni in plus pe un diesel la care la fiecare revizie ii trebuie completat nivelul la rezervorul de uree.
pregatiti cutitele de ascutit, polizoarele electrice vor fi la putere in cativa ani.
Comment
Comment