Impresii Logan MCV 1.6 8v 5 locuri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by stolniceanulucian
    Pai calculul e in felul urmator:

    Consum MCV diesel: 5.5 in afara 7 in oras
    Consum MCV 1.6 8v: 7.0 in afara 11 in oras
    Ponderea oras/afara la un utilizator normal este 30% oras 70% afara.

    Rezulta urmatoarele consumuri medii:
    MCV diesel: (5.5*7 + 7*3)/10 = 5.95
    MCV 1.6 8v: (7*7 + 11*3)/10 = 8.20

    Diferenta de consum la fiecare 100km este 8.20 - 5.95 = 2.25 litri
    Pretul benzinei este aproximativ egal cu cel al motorinei si anume 1 euro/litru.
    Inseamna ca la fiecare 100 km proprietarul dieselului castiga 2.25 euro.

    Diferenta de pret la achizitionare intre MCV dci de 70 cp si MCV 1.6 8v este de 10400 - 9300 = 1100(la echiparea preference 5 locuri preturi de pe site Dacia).

    1100/2.25 = 488.88 sute de kilometri = 48 888 kilometri
    48 888/20 000 = 2.44 ani = durata de amortizare la 20 000km/an
    48 888/15 000 = 3.25 ani = durata de amortizare la 15 000km/an
    Gata. Am acum toate datele ptr un calcul corect.
    Diferenta de pret la revizii intre MCV dci 70cp si MCV 1.6 8v dupa 90 000 km este de 300 EUR.
    Inseamna ca dieselul e mai scump de intretinut cu 300/900 = 0.3 eur/100 km.
    Luand in considerare acest fapt rezulta ca proprietarul dieselului castiga 2.25 - 0.3 = 1.95 eur/100 km fata de benzinar.

    Rezulta ca diferenta de pret de achizitie se amortizeaza dupa cum urmeaza:
    1100/1.95 = 564.10 sute de kilometri = 56 410 kilometri
    56 410/20 000 = 2.82 ani = durata de amortizare la 20 000km/an
    56 410/15 000 = 3.76 ani = durata de amortizare la 15 000km/an

    Totusi nu la asta se rezuma totul. Foarte important este faptul daca masina e luata cu bani din credit sau cu banii jos.

    Daca iei masina cu banii jos este ca si cum ai investi 1100 eur acum si ii recuperezi deabia peste 3 ani fara nici o dobanda si cu mai multe drumuri la revizie. Deci nu se merita diesel.

    Daca iei masina cu credit este ca si cum ai castiga 1100 eur in 3 ani din consum in timp ce cei 1100 eur din imprumut trebuie restituiti deabia in 5, 7 sau zece ani depinde de imprumut. Plus valoarea de revanzare va fi mai mare la diesel. Deci daca iei masina pe credit se merita diesel.

    Singura intrebare care mai ramane este: care este mai dinamic dintre MCV dci 70cp si MCV 1.6 8v? Daca a condus cineva ambele modele as aprecia raspunsul.
    Logan GPL 1.4

    Comment


    • #32
      Originally posted by stolniceanulucian
      .......................
      Totusi nu la asta se rezuma totul. Foarte important este faptul daca masina e luata cu bani din credit sau cu banii jos.

      Daca iei masina cu banii jos este ca si cum ai investi 1100 eur acum si ii recuperezi deabia peste 3 ani fara nici o dobanda si cu mai multe drumuri la revizie. Deci nu se merita diesel.

      Daca iei masina cu credit este ca si cum ai castiga 1100 eur in 3 ani din consum in timp ce cei 1100 eur din imprumut trebuie restituiti deabia in 5, 7 sau zece ani depinde de imprumut. Plus valoarea de revanzare va fi mai mare la diesel. Deci daca iei masina pe credit se merita diesel.

      Singura intrebare care mai ramane este: care este mai dinamic dintre MCV dci 70cp si MCV 1.6 8v? Daca a condus cineva ambele modele as aprecia raspunsul.

      Nu discutam aici care tip de finantare e mai rentabila.
      Referitor la dinamica... cifrele spun totul: 1.6 8v cuplu maxim 128 NM/3000rpm iar 1.5 DCI 70hp are cuplu 160NM/1700 rpm (sa nu mai vorbim de 1.5 DCI)... dar te las pe tine sa deduci care e mai dinamic....

      Comment


      • #33
        Originally posted by Sp!ke
        Referitor la dinamica... cifrele spun totul: 1.6 8v cuplu maxim 128 NM/3000rpm iar 1.5 DCI 70hp are cuplu 160NM/1700 rpm (sa nu mai vorbim de 1.5 DCI)... dar te las pe tine sa deduci care e mai dinamic....
        Referitor la cifre uite cateva:

        dci 70cp 0 - 100 km/h in 17.7 secunde
        dci 85cp 0 - 100 km/h in 14.3 secunde
        1.6 8v 0 - 100 km/h in 13.4 secunde

        te las pe tine sa deduci care e mai dinamic....
        Logan GPL 1.4

        Comment


        • #34
          bai baieti va rog eu nu va mai contraziceti atat...

          sigpic

          Comment


          • #35
            Originally posted by stolniceanulucian
            te las pe tine sa deduci care e mai dinamic....
            Dinamic nu inseamna in cate secunde ia suta. Dinamic inseamna timpul reprizelor de la o viteza x la alta viteza y, pe care logic, dieselul le face mai repede pentru ca are cuplul mai mare la o turatie mai joasa.
            Cel mai nou proiect auto din România!
            Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

            Comment


            • #36
              Originally posted by ivanescusg
              COMP DE BORD CU CONSUM INSTANTANEU
              cum ai facut sa ai consum instant???ma intereseaza foarte tare!!! te rog da-mi mai multe detalii, vreau sa rezolv urgent asta!!!

              Comment


              • #37
                Stie careva daca la Logan 1.6 8v GPL reviziile se fac tot la 15 000 km?
                Logan GPL 1.4

                Comment


                • #38
                  Da, tot la un an sau 15.000 km se fac reviziile.
                  Cel mai nou proiect auto din România!
                  Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                  Comment


                  • #39
                    Pare mai avantajos un Logan MCV GPL decat MCV dci de 70 cp.
                    Logan GPL 1.4

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Anulare DPF
                    Politica de Securitate Google