Intai va salut! Nu ma injurati ca deschid acest thread. Au mai fost deschise vreo 3 identice dar toate au degenerat in discutii in contradictoriu de genul " La ce iti trebuie 6 viteze?" ; " Loganul nu duce cutie cu 6 viteze ca are motor prea mic" sau chestii de genul. De cate ori nu ati condus in spatele altei masini si cu viteza a 3-a va era turata masina ,iar cu a 4-a nu tragea? Se intampla destul de des mai ales dac drumul e in rampa si nu se poate nici depasii. Eu am condus mult o laguna 2 cu 6 viteze si nu se compara cutia cu 6 viteze cu cea cu 5. La 100 la ora cu a 6-a aveam 1700rpm.Avea doar 107 cai masina. Multi au pe logan mai multi cai deci nu ar fii o problema insuficienta calutilor. Tind sa cred ca la aceeasi viteza de ex: 130-140 km/h motorul nu ar fii atat de turat cu o cutie in 6 trepte cum ar fii cu una cu 5.Chiar daca nu ar fii asa, tot ar fii un avantaj o mai buna repartizare. Costuile nu ar trebuii sa fie prea mari pentru schimbarea cutiei deoarece se poate vinde cea veche. eu circul mult intre Romania si Italia pe autostrada si m-ar avantaja mult o cutie in 6 trepte. App... inca nu am Logan, dar urmeaza in viitorul apropiat sa-mi iau. Va rog sa nu mai dati replici de genul : "nu merita" sau "Las-o asa" si doar daca stiti ce cutie se potriveste. Ar potrivii cea de pe megane 2 1.5dci? Sper sa nu degenereze si acest thread.
Logan Cu 6 Viteze (inainte)
Collapse
X
-
sincer eu unu as schimba pe loganu meu pinionul al cincelea cu unul de diesel pentru consum), legat de 6 viteze , am condus 2 ani de zile un Mercedes Sprinter de 3,5 tone cu 6 viteze si si zic sincer ca am fost nu multumit, foarte multumit de ce putea face masina aia, deci implicit daca as putea , as pune si eu pe logan o cutie cu 6 viteze doar daca as aveam un compresor montat, cred ca s-ar impaca mai bine vreo "120" cai cu o cutie de 6 vitezeLast edited by hmv86; 24 September 2011, 23:39.
-
Salut!
In primul rand si eu sunt PENTRU o cutie cu 6 rapoarte pe Logan! Am 1.2 16V si la 100km/h am ~3000rpm!
Iar in al doilea rand, ce motor aveai pe acea Laguna 2? Cred ca >= cu 1800cmc! La motor mai mare, cuplul maxim este la o turatie mai joasa decat la motor mic(ex: la 1.2, cuplul maxim e undeva pe la 4250rpm).
Dar eu zic pt 1.2 sa aiba ~120km/h in a 6-a la 3000 ar fi fost ceva! Economie de carburant!
Comment
-
Eu vreau sa imi iau loganul diesel de 86de cai si sa-l resoftez cu eco-tuning la 98 de cai. nu cred ca nu ar duce cutie cu 6. in Italia e plin de fiaturi panca cu motor de 1,3diesel 90cp cu 6 viteze. si nu doar panta. au acelasi motor si pe doblo. dar nu stiu ce cutie potriveste. sunt pe aici oameni care lucreaza in service-uri dacia-renault si ar putea intreba un mecanic, inginer cva.... eu am cautat , dar inafara de discutii de genul "nu merita'' nu am gasit.
pe laguna aveam 1.9 dci de 107cp. mergeam uneori cand nu mai aveam motorina si bani cu a6-a la 90 la 1500 rpm. stiu ca nu era bine, dar nu mergeam f mult si am scos un consum de 3,4 pe 120 km. stiu ca e greu de crezut.
"panda" am vrut sa scriu , nu "panca" sau "panta" si 85 de cai nu 86. scuzati va rog oboseala
Comment
-
cat ar costa achizitia unei cutii sh cu 6 trepte , schimbarea pt unii nu ar costa si vinderea celei vechi ar insemna recuperarea unei parti din bani. nu cred ca ar trece de 500 euro diferenta. in timp s-ar amortiza pentru cine umbla mult. dar vreau sa vorbim doar despre compatibilitatea unei alte cutii cu 6 trepte pe logan pe acest thread, deoarece au mai fost deschise vreo 3 similare si s-au ajuns la orice alte discutii, dar nime nu a zis daca se poate sau nu. nu avem niciun mecanic de la dacia pe acest forum?
Comment
-
Doar 1.6 16v 4x4 si 1.5 dci de 110 cp 4x4 au 6 trepte. Restul, 4x2 au 5 trepte, inclusiv dci de 85 4x4 de pe Duster are 5 trepte.
Comment
-
din cate am inteles intre dci-urile de 85 si 110 nu difera tot motorul, ci doar turbina si inca nush c. deci ar trebuii sa potriveasca si cutia.nu? eu momentan nu-s in tara si nu am cum sa ma interesez aici prin service-uri si la mecanici
Comment
-
Mica mare diferenta intre cele 2 motoare mentionate de tine este sistemul de injectie: la 85 cp este Delphi, iar la 110 cp este Siemens. Bineinteles ca apar si diferente de soft dar si alte componente difera. In ceea ce priveste cutia de viteze, nu stiu daca fizic cele montate pe Duster au loc sa fie montate pe caroseria Logan-ului. Iarasi nu stiu daca aceasta modificare ar mentine costul comparabil cu cel actual (este vorba despre studii de piata etc). Artizanal, nu stiu daca renteaza sa faci modificarea, avind in vedere costul unei cutii de viteze.
Comment
-
Pietene daca stai in Roma dute la dezmembrari ca sunt o gramada si gasesti o cutie buna in 6 trepte poate dupa un megan 15 dci de 105 cp.Eu acu vreo 3 ani ma gamdeam sa pun motor cu cutie cu tot de la un megan mi-au cerut vreo 1000 de euro.Dar din ce am inteles era complicata modificarea.La duster di ce am vazut chiar daca are 6 trepte turatia e la fel ca la logan si treapta 1 e foarte foarte scurta.
Comment
Comment