Anvelope Pe 195

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    eu am mers 3 ani cu anvelope 195/65/15 si nu sa luat nimeni de mine si am facut si itp nu se uita nimeni decat daca sant prea mari gen 17'' atunci sare in ochi

    Comment


    • #47
      deci sa inteleg k nu are nimic daca pun 195/65 R15 ? .. ideea este ca eu car diverse lucruri cu aceea masina si era faza sa nu se intample ceva neasteptat .

      Comment


      • #48
        subiectul ma intereseaza si pe mine , momentan am gume pe masina vechi si de caliate proasta kormoran . vreau sa le schimb si vreau si ceva mai lat 195 este sufucient ca sa mearga pe janta masini . nimeni nu se uita la janta masini daca este cea din fabrica ma refer la garcea , deci ce merge mai bine 195/65 sau 195/60/15 , de 195/65 am vazut in magazin de 195/60/15 nu , dar pe net am vazut ca se vand in magazinele de specialitate sunt cam piperate dar asta e

        Comment


        • #49
          Intrebare : oare chiar conteaza atat de mult 1 cm la latimea gumei? oare chiar va sta mult mai bine pe viraje? cat sa merite consumul marit si riscul de a ramane fara talon?
          intreb...nu dau cu parul.
          Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

          Comment


          • #50
            sat mai bine pe drum cu cat iti creste consumul. 5-10% din performantele actuale cu gume stock. nu zic de 195/50r15 cu umeri intariti, care iti schimba comportamentul amsinii de nu-ti vine sa crezi, mai ales cu suspensie sport. 195 e o dimensiune care nu iti creste consumul si care da, face sa stea masina o idee mai bine. cu conditia sa nu pui 195/66 sau mai mari, ca atunci grosimea sidewall-ului anvelopei creste si daca n-are intarituri, se balangane mai mult pe viraje.
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #51
              Originally posted by tataieb12 View Post
              ...........vreau si ceva mai lat 195 este sufucient ca sa mearga pe janta masini . .............. deci ce merge mai bine 195/65 sau 195/60/15 , de 195/65 am vazut in magazin de 195/60/15 nu , dar pe net am vazut ca se vand in magazinele de specialitate sunt cam piperate dar asta e
              195/65/15 n-as pune pe masina, e mai lat doar cu 6,6 mm (te asigur ca nu vei sesiza nici o diferenta clara de stabilitate/aderenta pe uscat, mai ales ca sunt mai mari in diametru! in schimb ti se mareste diametrul cu 1,4 cm, lucru total neacceptat de mine, dupa ce ca e puturoasa, o faci si ma puturoasa pe demaraj odata cu marirea diametrului rotii, pierzi din cuplu.
              Mai degraba 195/60/15 (un pic atipica dimensiunea si astfel probabil sunt si mai scumpe) sau stock domle 185/65/15.
              Eu as vrea sa-mi pun 195/55/15 ...

              Comment


              • #52
                Salut

                Am ceva timp de cand nu am mai trecut pe aicea, dar intanplarea face ca am ajuns cu masina la 60.000 km si cu ocazia aceasta doresc sa imi schimb si cauciucurile nu prea am menajat masina si sunt cam duse. Am pe masina 185/65/15 michelin energy cele din fabrica , eram si eu in aceasi dilema ca si voi sa merg pe 195 sau sa raman pe 185 , singura mea frica este politia (sa nu apara probleme legate de dimensiunea roti fata de cea din talon) dar cred ca o sa ma risc si o sa merg pe 195/65/15 si sa va zic si dc: Vad ca exista discuti in legatura cu raportul de inatime al cauciucului, care af fi cel mai potrivit 195/65/15 ,195/60/15 sau 195/55/15. Dupa cum v-am zis eu merg pe cel de 195/65:
                Avantaje/Dezavantaje fata de cel standard (185/65/15)

                195/65/15
                Ca avantaje:
                1 Cresterea latimi cauciucului ( stabilitate mai buna la viteza si in curbe, franare mai buna, aderenta mai buna la plecarea cu scart :P)
                2Cresterea inaltimi cauciucului ( amortizare mai buna a gropilor,consum mai mic datorita scaderi numarului de rotati la aceeasi viteza si nu in ultimul rand durata de viata mai mare,in 100 de km se va roti de mai putine ori)

                Dezavantaje ( Bine inteles ca toate astea nu aduc doar benefici )
                1 Cresterea latimi cauciucului ( aduce cu el si o frecare mai mare dintre suprafata de rulare si cauciuc, acest lucru se traduce prin un consum mai mare, dar eu cred ca nu va fi mai mare de 1-2 % aici find vorba de procente nu de l/100, fortarea directiei)
                2 Cresterea Inaltimi ( garda mai inalta cu 6 mm, demaraj mai prost acest lucru sunt sigur ca nu se va sesiza dar il trec pentru ca tot dezavantaj este, eroare de viteza de 2.1% adica cand pe bord ai 100 Km/h viteza reala va fi 102.1 Km/h un lucru nu foarte grav avand in vedere eroarea de viteza a masini in cazul meu de 7-8km/h in minus la 100 km testat prin metoda gps.

                195/60/15 si 195/55/15 Acestea sunt cam identice nu difera foarte multe de la unul la altu.

                Avantaje:
                1):ATENTIA un lucru foarte surprinzator la ambele cauciucuri latimaea se micsoreaza se poate verifica cu ajutorul link-urilor din josul pagini deci frecarea cu suprafata de rulare scade consum mai mic.
                2):Misorarea inaltimi cauciucului ( garda mai mica stabilitate mai buna, demaraj mai bun.

                Dezavantaje :
                1): Se micsoreaza latimea cauciucului (aderenta mai proasta in curba scade suprafata de contact, franare mai proasta, aderenta mai proasta la plecarea in forta , directie mai usor de manevrat.
                2Se micsoreaza inaltimea consum mai mare motorul va merge mai turat pentru a optine aceeasi viteza , uzura mai mare roat rata se va invarti de mai multe ori penru a acoperi aceeasi distanta, eroare de viteza la 100km/h indicati pe bord cu 195/60 viteza va fi 99 iar cu 195/55 va fi 95 cumulat cu eroarea de viteza de la masina pentru cel de 195/55 ca insemna ca vitezometrul va arata cu 12-13 km mai mult, denivelarile vor fi mai prost amortizate.

                Eu in baza acestor argumente am ales sa merg pe 195/65/15 , ce am scris mai sus in avantaje si dezavantaje este posibil sa nici nu se sesizeze dar eu am vrut sa scot in evidenta efectele fiecarei marimi de cauciuc pe masina , daca am omis ceva nu ezitati sa ma completati.

                Daca exista nelamuriri in legatura cu misorarea latimi anvelopelor de 195/60 si 195/55 in raport cu 185/65 se pot verifica prin ajutorul urmatoarelor situri :




                Stiu ca daca punem in 195/55/15 in loc de 185/65/15 par mai late dar este o iluzie datorita inaltimi mai mici.

                Cam astea au fost toate argumentele mele, sper sa va fie de folos in alegerea gumelor bune ;)

                O seara buna ma duc sa mai dorm si eu sunt rupt........

                Comment


                • #53
                  195 e 195, adica latimea ramane aceeasi orice inaltime de talon ai avea (50,55,60 sau 65). degeab latesti calea de rulare pt stabilitate, daca inalti talonul si-o sa se balangane masina pe gume in viraj, n-ai rezolvat nimic. dai pe mere ce-ai castigat pe pere.
                  nu stau sa analizez fiecare punct in parte, dar la pasrtea de stabilitate, gandeste-te la ce am zis mai devreme.
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by grecu george View Post
                    eu am mers 3 ani cu anvelope 195/65/15 si nu sa luat nimeni de mine si am facut si itp nu se uita nimeni decat daca sant prea mari gen 17'' atunci sare in ochi


                    eh, uite ca eu am fost la itp cu tigaia mea si se benocla la caucioace ,sa vada daca nu le-am schimbat.ala nu cred ca mai vazuse prestige ca tot zicea intruna ca e ceva modificat la masina mea. iar a mea e stock ,stock din fabrica.asa e cand toti se apuca de itp de scoli de soferi si alte activitati.
                    Welcome to the Club, We Have Jackets !

                    Comment


                    • #55
                      umeri inatariti la 195-55-15 . cauciucul este mai "intarit " pe laterale adica mai gros decat 195-65-15 sau se mai monteaza ceva pe jeanta de fabrica . efectiv ce inseamna umeri intariti si din mica mea experienta de sofer va spun la sigur ca , garcea sau chiar si arr la un control de rutina pe sosea unde se fac marea majoritate a controalelor nu in statii itp sau uneori chiar si acolo pe jeanta de fabrica cu sau fara capace la roti nu va verifica nimeni diametrul cauciucului pentru ca diferenta este mica ca cifre intre 195 si 185 . am vazut asta cand am facut eu itp am stat la coada pentru ca erau putin aglomerati baietii iar la roti toti au aruncat o privire chiar si cand au venit cei de la arr pentru ca masina a fost blocata pe calculator , iar cel dinaintea mea care nu a avut ghinionul meu sa astepte 1.30 ore in statie avea cauciuce de 195/65/15 si nimeni nu a comentat nimic .

                      Comment


                      • #56
                        nu poti sa montezi ceva pe janta ca sa intaresti sidewall-ul anvelopei. pur si simplu se construieste cu pereti mai grosi.
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • #57
                          Am pus 195/60/15 Goodyear. Parerea mea e ca merita investitia ... Diferentele la pret sunt minore, iar masina e mai stabila.

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Octavian___31 View Post
                            Nu e chiar asa. Cel putin nu la toate cauciucele poti face calculul asta.
                            Uite niste dimensiuni: 255/40 ; 17 inch.
                            Asta ce ar insemna? 40% din 255 adica 102 mm marimea talonului ???
                            Niciodata, masurat nu au mai mult de ~50 mm talon.

                            PS: daca masori talonul la un cauciuc 185/65 (15 inch) vei vedea ca sunt ~108 mm, departe de 120,25 mm. (de la buza jantei).
                            nu va mai tot contraziceti, folositi asta:


                            195/65/15 va fura 2.1 km/h la viteza de 100 km/h, adica ceasul de pe bord va arata 100km/h si tu vei avea in realitate viteza de 102.1km/h

                            oricum toate ceasurile fura dupa 100, adica arata mai mult, asa macar te vei apropia de adevar, si nu luati navigatiile ca reper, ca si alea raman in urma la afisarea vitezei, deoarece nu actualizeaza viteza corect.
                            Last edited by AKAGHt; 10 August 2010, 21:35. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • #59
                              newsflash: "furtul" incepe de la 1km/h si tine tpt kilometrajul, dar la viteze mici nu e asa sesizabil. iar aia cu cresterea de la 100 la 102 e de vis la 100 pe ceas ai cam 94real, deci cu gume mai mari vei avea vreo 96, dar tot in "urma" afisajului o sa ramana viteza reala.
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment


                              • #60
                                sfatul meu este sa puneti cauciucuri recomandate de fabrica pt orice tip de masina aveti; acum depinde si de bugetul fiecaruia si ce vrea sa faca cu masina; eu am 185/65 R 15 si merg pe mana constructorului; acum diferenta este si de calitatea cauciucului;

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google