Salutari tuturor,
Detin de putin timp un Logan MCV 1.5 dCi 85cp (K9K-87) an2007 cu peste 230k km la bord.
L-am primit cu oaresce probleme la motor (papa ulei) -- suspectez/suspectam turbo.
Cand l-am primit, nu am stiut cat de incredere a fost service-ul unde i-a fost facuta ultima revizie (cu 3k km in urma) asa ca i-am schimbat eu:
- ulei
- filtru ulei
- filtru motorina
- filtru aer
- filtru polen
Si chiar daca stiam ca papa ulei, i-am bagat Elf Full Tech FE 5W30 care este totusi un ulei bunicel.
Apoi, recunosc ca am facut vre-o 2-3k km cu el in regim econom (aka in a 5-a la 85 - 90 - 95) si posibil din cauza mea sa se fi pus cireasa pe tort si sa fi zapacit turbo pana la capat pentru ca pe langa problema cu papatul uleiului la un moment dat m-am trezit ca din cand in cand la 90km/h imi apride martorul din bord de la bujii si decupleaza turbo.
Uneori apare martorul de bujii dar turbo ramane activ si dupa cateva secunde 10 - 15 - 30 se stinge de la sine si masina merge ok mai departe.
Alte ori, defapt de cele mai multe ori, o data cu martorul de bujii decupleaza turbo si nu-si mai revine pana nu opresti si repornesti motorul.
Fenomenul nu se intampla la traficul din oras ci doar afara si in general in vitezele 4 si 5. De multe ori daca tin mai turat in a 4-a (100-110km/h) nu apar probleme. Alte ori apar. Oricum foarte aleator.
Intr-un exces de zel, spiritul ingineresc din mine a pus un ELM cu soft moca (scantool si easyobd 2) pe el si am citit urmatoarele 2 erori:
- P0089 - Fuel Pressure Regulator 1 Performance
- P2263 - Turbo/Super Charger Boost System Performance
Am realizat ca informatia primita nu ma face mai in tema cu absolut nimic fata de cum eram inainte si deoarece n-am avut timp si fonduri sa ma ocup de el pentru ca am alte dureri de cap mult mai urgente am lasat-o balta.
Prin urmare am circulat in continuare cu el asa papand ulei (dar completand periodic) si repornind motorul de o mie de ori.
Problema majora a aparut la ultimul drum de 100km, la intoarcere (cu approx 3 - 5 km inainte de destinatie) am inceput sa aud o bataie la motor.
Initial am crezut ca nu mai are ulei, dar se pare ca are destul.
Apoi m-am gandit ca poate s-a zapacit ceva mai rau la turbo, dar se pare ca se aude si la turatii mici unde teoretic turbo nu lucreaza.
Zgomotul este destul de metalic si nu reusesc sa identific cam ce ar fi.
Acu l-am lasat pe tusa si vrand-nevrand o sa trebuiasca sa ma ocup de el.
Intrebarea mea este: din cele povestite, vi-se pare ceva cunoscut? Adica am dat de vre-o problema cat de cat uzuala la tipul asta de motor?
Cand o sa am timp(de toate felurile) o sa ma ocup de el si sper sa identific clar tot ce a fost zapacit si revin cu toate detaliile --- pana atunci: va rog sa va dati cu parerea care v-ati mai lovit de probleme la motorul dat.
Multumesc
Detin de putin timp un Logan MCV 1.5 dCi 85cp (K9K-87) an2007 cu peste 230k km la bord.
L-am primit cu oaresce probleme la motor (papa ulei) -- suspectez/suspectam turbo.
Cand l-am primit, nu am stiut cat de incredere a fost service-ul unde i-a fost facuta ultima revizie (cu 3k km in urma) asa ca i-am schimbat eu:
- ulei
- filtru ulei
- filtru motorina
- filtru aer
- filtru polen
Si chiar daca stiam ca papa ulei, i-am bagat Elf Full Tech FE 5W30 care este totusi un ulei bunicel.
Apoi, recunosc ca am facut vre-o 2-3k km cu el in regim econom (aka in a 5-a la 85 - 90 - 95) si posibil din cauza mea sa se fi pus cireasa pe tort si sa fi zapacit turbo pana la capat pentru ca pe langa problema cu papatul uleiului la un moment dat m-am trezit ca din cand in cand la 90km/h imi apride martorul din bord de la bujii si decupleaza turbo.
Uneori apare martorul de bujii dar turbo ramane activ si dupa cateva secunde 10 - 15 - 30 se stinge de la sine si masina merge ok mai departe.
Alte ori, defapt de cele mai multe ori, o data cu martorul de bujii decupleaza turbo si nu-si mai revine pana nu opresti si repornesti motorul.
Fenomenul nu se intampla la traficul din oras ci doar afara si in general in vitezele 4 si 5. De multe ori daca tin mai turat in a 4-a (100-110km/h) nu apar probleme. Alte ori apar. Oricum foarte aleator.
Intr-un exces de zel, spiritul ingineresc din mine a pus un ELM cu soft moca (scantool si easyobd 2) pe el si am citit urmatoarele 2 erori:
- P0089 - Fuel Pressure Regulator 1 Performance
- P2263 - Turbo/Super Charger Boost System Performance
Am realizat ca informatia primita nu ma face mai in tema cu absolut nimic fata de cum eram inainte si deoarece n-am avut timp si fonduri sa ma ocup de el pentru ca am alte dureri de cap mult mai urgente am lasat-o balta.
Prin urmare am circulat in continuare cu el asa papand ulei (dar completand periodic) si repornind motorul de o mie de ori.
Problema majora a aparut la ultimul drum de 100km, la intoarcere (cu approx 3 - 5 km inainte de destinatie) am inceput sa aud o bataie la motor.
Initial am crezut ca nu mai are ulei, dar se pare ca are destul.
Apoi m-am gandit ca poate s-a zapacit ceva mai rau la turbo, dar se pare ca se aude si la turatii mici unde teoretic turbo nu lucreaza.
Zgomotul este destul de metalic si nu reusesc sa identific cam ce ar fi.
Acu l-am lasat pe tusa si vrand-nevrand o sa trebuiasca sa ma ocup de el.
Intrebarea mea este: din cele povestite, vi-se pare ceva cunoscut? Adica am dat de vre-o problema cat de cat uzuala la tipul asta de motor?
Cand o sa am timp(de toate felurile) o sa ma ocup de el si sper sa identific clar tot ce a fost zapacit si revin cu toate detaliile --- pana atunci: va rog sa va dati cu parerea care v-ati mai lovit de probleme la motorul dat.
Multumesc
Comment