1.2 16V 75 CP Vs. 1.4 8V 75 CP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eu cred ca discutia ar fi fost complet alta daca unul ar fi avut 74 si altul 76 de cai

    Problema, cred, ca se pune in felul urmator:

    - motorul de 1,2 a aparut in gama Dacia odata cu "vremurile" - trend-ul actual cere motoare mici, cu putere cel putin egala sau mai mare decal cele mari si cu consum cel putin egal sau mai mic decat cele mari.



    Faptul ca are 2 axe cu came dohc - double overhead camshaft, e logic, e normal (sunt mai economice, obtin ceva putere in plus la aceiasi cilindree fata de sohc-uri - pai cine ar mai veni pe piata cu motoare sohc, cum si-ar putea argumenta aparitia? da domne, are o axa si 5 dmcubi dar puterea cat unele cu 2 axe dar 2 dmcubi) - uitati-va si peste "gard" la altii, skoda-vw-audi-seat - au motoare HTP mici - high torque power, in 3 cilindri cele mai mici 1 si 1,2 dmcubi - nu discutam preturile si alte aspecte ca denaturam complet discutia (marketing, branduri etc) - vorbim numai despre motoare.

    Unde mai putem la socoteala si impactul psihologic pe care il au in zilele noastre motoarele mari (exceptand pasionatii de senzatii tari - ar fi culmea sa vezi un Q7 cu motor de 1 litru, chiar daca are 500 de CP, ca de, bate la ochi) - consum (oricat de mult ai demonstra in cifre - cumparatorul ramane la parerea ca un motor mai mic indiferent de tehnologie ar consuma mai putin).

    De taxe nu discutam, parerile sunt impartite - cel putin la noi din cate stiu cred (sper sa nu gresesc) ca sunt diferente minime.

    Per total, analizand doar motoarele (fara CV), eu cred ca cei de la Dacia au facut o treaba buna aducand acest motor.
    Am vazut cumparatori care merg pe 1,4 sohc - simplu e cel mai vechi motor din gama, si-a demonstrat fiabilitatea (asta nu inseamna ca celelalte motoare nu ar fi si ele fiabile), pe de alta parte sunt destui si cei care iau 1,2 dohc - e mai nou (impact psihologic) si are aproximativ aceiasi parametrii functionali ca cel de 1,4 sohc.


    Sanatate

    Comment


    • eu unul, nu as sta pe ganduri clar, 1.4 detasat

      Comment


      • Si eu la fel.

        Comment


        • eu as lua 1,2 16v. desi sunt tractorist convins, motorul asta m-a pus in dilema. aproape ca renuntasem la ideea de diesel ( si datorita injectiei proaste ) pentru 1,2 16v. intamplarea face ca momentan nu mai iau logan din lipsa de fonduri.
          vom fi iarasi ce am fost si mai mult decat atat !

          Comment


          • Originally posted by florin6234 View Post
            eu unul, nu as sta pe ganduri clar, 1.4 detasat
            corect, motoarele astea in 16 volti is niste rebuturi tehnologice...ma mir ca nu le scot producatorii din fabricatie, ca sa faca toti un pas mare spre 8 volti, tehnologia cu 2valve/cilindru. de ce sa ai un motor mic de putere mare si consum redus, cand poti avea motor de locomotiva cu putere de ascutitoare si consum de vapor?
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • @seba : )))))))))))))))))))))))))))))
              off : se poate pune gpl pe 16v ? am vazut ca din fabrica nu pun nici pe 1,2 nici pe 1,6.

              @seba : )))))))))))))))))))))))))))))
              off : se poate pune gpl pe 16v ? am vazut ca din fabrica nu pun nici pe 1,2 nici pe 1,6.
              Last edited by maistoru; 25 September 2009, 14:16. Reason: Automerged Doublepost
              vom fi iarasi ce am fost si mai mult decat atat !

              Comment


              • Da se poate pune.
                Cel mai lent 1,6 8v

                Comment


                • Evident ca se poate pune gpl, am vazut gpl pe skoda octavia 1,4 mpi (16V) 74CP - din fabrica atentie - nu pus pe vreun taxi.

                  Apropo da de asta ce mai ziceti motor nemtesc 1,4 16V 74 CP (motorul de pe octavia tour nu cel de pe fabia model vechi care are 100CP - nu cunosc daca are vreo suflanta ceva).

                  Comment


                  • Pai ce rost au comparatiile? La urban unu consuma cu 2 litri mai putin iar la extern au aceeasi putere. Doar daca nu ai cateva sute de euro in plus sa dai pe 1.2 16v ca altfel nu vad de ce ar mai lua cineva 1.4 MPI. Arata si mai bine 1.2 cu "fusta" in fata la spoiler, dar probabil nu ati observat ca are asa ceva.
                    Asteptati sa fac 3000 km si apoi pun filmare cu accelerare 0-100 km/h.
                    Last edited by amigos; 31 December 2009, 22:16.

                    Comment


                    • Originally posted by Seba View Post
                      de ce sa ai un motor mic de putere mare si consum redus, cand poti avea motor de locomotiva cu putere de ascutitoare si consum de vapor?

                      aici ai dat-0 si tu in ..... eu zic ca nici macar la consum mu e diferenta asa mare...si daca si 1.4 zici ca consuma mult.....
                      Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                      Comment


                      • Originally posted by mumus View Post
                        aici ai dat-0 si tu in ..... eu zic ca nici macar la consum mu e diferenta asa mare...si daca si 1.4 zici ca consuma mult.....
                        Logan 1.4 MPI este masina cea mai ieftina din clasa ei, dar... cu, consumul cel mai mare. Asta, cred ca spune totul despre masina.

                        Comment


                        • da da frate...fusta aia la bara face toti banii...si deaia ai si consum mic

                          Comment


                          • As alege fara discutie 1.2 16v . Tehnologic este mult peste 1.4 . Fiabilitatea deja si-a demonstrat-o pe Clio 3 (care e si ceva mai greoi) . Consumul puteti spune voi orice dar este cu cel putin 1 - 2 litrii pe mers in Bucuresti mai mic (in functie de stilul de mers). Este mai "rafinat" - nu are tremurul specific celui MPi . Sa nu uitam ca acest motor D4F are deja si cateva evolutii ceva mai performante (cred ca din 2015 vedem asa ceva pe Lowgan) si anume 1.2 100 cp care este una dintre cele mai cumparate motorizari pe masinile mici Reno` din occident .
                            Nu neg ca 1.4 e un motor bun , fiabil , ieftin , dar raportat la cel de 1.2 in afara de cativa Nm pe care nu sunt foarte sigur ca-i are in plus alte argumente eu nu am gasit. Justificati daca aveti alta parere ! Toate cele bune in noul an !
                            1.6 MPi Icy White

                            Comment


                            • RE

                              Va salut pe toti

                              Sint si eu nou aici. Ieri am luat un logan cu motor de 1,2 16v de la reprezentanta.

                              Primele impresii:
                              1. Am observat faptul ca am plecat de la reprezentanta cu un consum mediu de 21%. Imens evident. Ieri am mers cam 10km. Consumul a ajuns la un 13% ieri seara. Inca nici nu m-am obijnuit cu schimbatul treptelor si cu turatia maxima (2500ture-3000ture) de rodaj. Probabil ca peste 1000 de km sau mai repede va ajunge la un consum mai apropiat de ce zic ei in specificatii.
                              2. Mi-a placut faptul ca are dotari destule la banii respectivi (7500euro)-AC, ABS, servo, geamuri si oglinzi cu reglaj electric, reglaj pe inaltime la scaun si volan, inchiderea centralizata, proiectoare de ceata, porbagaj cit o bena de camion si mult loc in spate pentru pasageri.
                              La fel si pozitia in scaun e destul de ok, iar ca vizibilitate in fata si lateral e destul de ok. Nu imi place insa in spate unde din cauza stilpilor pavilionului grosi nu se vede ce ai in lateral. Dar, neajunsul e rezolvat partial de oglinzile maaaari.
                              3. Mi-a placut iar faptul ca e destul de ok insonorizata ca tren de rulare si sunetul plin pe care il fac usile cind se inchid. Motorul insa e destul de insonorizat, insa nu deranjeaza pina acum ca prezenta. Ca viteza am mers cu maxim 60km/h.

                              M-am gindit ca e mai eficient sa fac un drum dus-intors pina la pitesti sa reusesc sa fac un rodaj mai eficient decit sa o chinui in Bucuresti. Sper ca in wk asta sa reusesc sa fac drumul asta. In cursul saptaminii mai am o masina -Fiat Panda- cu care circul. Ca o concluzie, fata de Fiat pare nava spatiala, Fiat-ul neavind decit AC in dotare.
                              Va tin la curent cu ce o sa se mai intimple cu masina.

                              Ps. Nu inteleg dc atita agitatie aici referitor la ce poate sa faca Logan-ul. E o masina de familie cu performante modeste, la fel si cu preturile de intretinere aferente. Cine vrea fite si putere isi cumpara altceva si evident la alti bani si extrem de evident cu o intretinere care costa cit aproape un Logan nou pe an.
                              Last edited by andrei_nsts; 7 January 2010, 21:20. Reason: Automerged Doublepost

                              Comment


                              • ca posesor de 1,4 mpi (nu am mai avut rabdare sa astept un 1,2 pe care l-as fi ales clar) si citind tot topicul asta trag o concluzie si eu. motoarele sunt ok ambele, chiar daca sunt generatii diferite insa cutiile lasa de dorit in ambele cazuri. probabil sa nu ne miram prea tare de diferente, sau la noi la romani trebuie sa se multumesca omul cu ce i se da...stiu si eu?... si revenind la cutii imi permit o remarca: cutie mai prost etajata ca pe sandero-ul meu 1.4 mpi nu am vazut in viata mea pe nici una din multele masini conduse. salutari.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google