Eu cred ca discutia ar fi fost complet alta daca unul ar fi avut 74 si altul 76 de cai
Problema, cred, ca se pune in felul urmator:
- motorul de 1,2 a aparut in gama Dacia odata cu "vremurile" - trend-ul actual cere motoare mici, cu putere cel putin egala sau mai mare decal cele mari si cu consum cel putin egal sau mai mic decat cele mari.
Faptul ca are 2 axe cu came dohc - double overhead camshaft, e logic, e normal (sunt mai economice, obtin ceva putere in plus la aceiasi cilindree fata de sohc-uri - pai cine ar mai veni pe piata cu motoare sohc, cum si-ar putea argumenta aparitia? da domne, are o axa si 5 dmcubi dar puterea cat unele cu 2 axe dar 2 dmcubi) - uitati-va si peste "gard" la altii, skoda-vw-audi-seat - au motoare HTP mici - high torque power, in 3 cilindri cele mai mici 1 si 1,2 dmcubi - nu discutam preturile si alte aspecte ca denaturam complet discutia (marketing, branduri etc) - vorbim numai despre motoare.
Unde mai putem la socoteala si impactul psihologic pe care il au in zilele noastre motoarele mari (exceptand pasionatii de senzatii tari - ar fi culmea sa vezi un Q7 cu motor de 1 litru, chiar daca are 500 de CP, ca de, bate la ochi) - consum (oricat de mult ai demonstra in cifre - cumparatorul ramane la parerea ca un motor mai mic indiferent de tehnologie ar consuma mai putin).
De taxe nu discutam, parerile sunt impartite - cel putin la noi din cate stiu cred (sper sa nu gresesc) ca sunt diferente minime.
Per total, analizand doar motoarele (fara CV), eu cred ca cei de la Dacia au facut o treaba buna aducand acest motor.
Am vazut cumparatori care merg pe 1,4 sohc - simplu e cel mai vechi motor din gama, si-a demonstrat fiabilitatea (asta nu inseamna ca celelalte motoare nu ar fi si ele fiabile), pe de alta parte sunt destui si cei care iau 1,2 dohc - e mai nou (impact psihologic) si are aproximativ aceiasi parametrii functionali ca cel de 1,4 sohc.
Sanatate
Problema, cred, ca se pune in felul urmator:
- motorul de 1,2 a aparut in gama Dacia odata cu "vremurile" - trend-ul actual cere motoare mici, cu putere cel putin egala sau mai mare decal cele mari si cu consum cel putin egal sau mai mic decat cele mari.
Faptul ca are 2 axe cu came dohc - double overhead camshaft, e logic, e normal (sunt mai economice, obtin ceva putere in plus la aceiasi cilindree fata de sohc-uri - pai cine ar mai veni pe piata cu motoare sohc, cum si-ar putea argumenta aparitia? da domne, are o axa si 5 dmcubi dar puterea cat unele cu 2 axe dar 2 dmcubi) - uitati-va si peste "gard" la altii, skoda-vw-audi-seat - au motoare HTP mici - high torque power, in 3 cilindri cele mai mici 1 si 1,2 dmcubi - nu discutam preturile si alte aspecte ca denaturam complet discutia (marketing, branduri etc) - vorbim numai despre motoare.
Unde mai putem la socoteala si impactul psihologic pe care il au in zilele noastre motoarele mari (exceptand pasionatii de senzatii tari - ar fi culmea sa vezi un Q7 cu motor de 1 litru, chiar daca are 500 de CP, ca de, bate la ochi) - consum (oricat de mult ai demonstra in cifre - cumparatorul ramane la parerea ca un motor mai mic indiferent de tehnologie ar consuma mai putin).
De taxe nu discutam, parerile sunt impartite - cel putin la noi din cate stiu cred (sper sa nu gresesc) ca sunt diferente minime.
Per total, analizand doar motoarele (fara CV), eu cred ca cei de la Dacia au facut o treaba buna aducand acest motor.
Am vazut cumparatori care merg pe 1,4 sohc - simplu e cel mai vechi motor din gama, si-a demonstrat fiabilitatea (asta nu inseamna ca celelalte motoare nu ar fi si ele fiabile), pe de alta parte sunt destui si cei care iau 1,2 dohc - e mai nou (impact psihologic) si are aproximativ aceiasi parametrii functionali ca cel de 1,4 sohc.
Sanatate
Comment