) vroiam sa spun ca vitezometrul nu preia turatiile motorului ci a cutiei de viteze. Turometrul la masina mea vine de la pompa de injectie si vitezometrul de la cutia de viteze. Am mers la vale si cu motorul oprit si vitezometrul tot imi indica viteza
Kilometri Pe Bord
Collapse
X
-
Domnule, avem o problema de perceptie ...
Deci, cand motorul are o anumita turatie -> masina are o anumita viteza. Si relatia asta e liniara. Adica daca turatia motorului creste, creste si viteza. Daca scade, scade si viteza. Toate astea se modifica proportional cu raportul treptei in care se afla masina.
De aici => ca putem calcula viteza unei masini in functie de turatia motorului daca avem datele masurate; in cazul de fata avem datele de la producator ptr fiecare treapta la 1000rpm viteza reala a autoturismului. (defapt datele nu sunt masurate ci calculate ... ca se pot calcula usor)
***
Ca nu e masurata viteza de vitezometru in functie de turatia motorului de acord cu tine; nici n-am zis eu asta tu ai inteles asa ....
S.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
@ leon - Tu macar ai citit ce s-a postat ? Putin imi pasa unde e legat vitezometru, ideea e ca masina are viteza X la turatia Y in treapta Z de viteza fiindca asa functioneaza masina, vitezometru poti sa il dai inainte cu 20 km/h, tu tot viteza aia reala o ai, pe liber nu e in nicio viteza asa ca nu vad ce legatura are una cu alta. Mai auzeam povesti pe forumuri ca daca ii bagi benzina de 100 ai viteza mai mare la aceeasi turatie, ca daca o remapezi si ai mai multi cai iar ai viteza mai mare la aceeasi turatie si asa mai departe, persoane la fel de informate cu privire la modul de funcionare a masinii (ansamlul motor-cutie viteze).Last edited by Shakar; 2 October 2011, 01:39.'08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt
Comment
-
acum se intelege clar din c ai scris. Totusi nu au reglaj vitezometrele la masinile mici? la camioane au. Daca ar avea reglaj cu ajutorul gps-ului s-ar putea calibra si nu ar mai fii diferente. Se pot pune si cauciucuri mai mari, dar sa tot schimbi cauciucuri pana nimeresti viteza exacta......Si app: nu doar la dacii apare eroarea de viteza, ci si la nissan primera, opel corsa...... se intampla si la case mai mari
Comment
-
La toate masinile exista eroare, arata in plus, e legislatie care ii obliga pe constructori. Cat despre reglat acele, e simplu, dai cochilia jos si le dai inainte/inapoi cat vrei.'08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt
Comment
-
Pauza pentru lectura:
Directivele europene ce reglementeaza "erorile":
http://www.unece.org/fileadmin/DAM/t...gs/r039r1e.pdf
http://ec.europa.eu/enterprise/secto...00-7-ec_en.htm
[ambele sunt cam identice ...]
defapt directivele impun o marja MAXIMA de eroare dar nu obliga. Diferenta dintre viteza reala si cea masurata poate sa fie si 0.
***
Silviu.Last edited by Silviu; 2 October 2011, 01:59.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Originally posted by Shakar View PostViteza depinde de turatie si de raportul din cutia de viteze, ce sa explic ? JH3-060 de pe 16V implica la 3000 RPM in TR5 o viteza de 102 km/h (reala), bordul arata ~108 la majoritatea, pe GPS imi arata 102, cat am si in realitate. Ce sa iti mai explic ? Uita-te ce rapoarte ai pe cutia de 1.2 16V, pune pe cineva care stie sa iti calculeze ce viteza ai in functie de turatie (pe o treapta sau pe toate) si verifica cu GPS-ul sa vezi ca arata bine cu conditiile de mai sus.
-la 3000 ture in treapta III am aprox 58 km/h pe bord, fata de 54.39 km/h
-la 3000 ture in treapta IV am aprox 76km/h pe bord, fata de 73,59 km/h
-la 3000 ture in treapta V am fix 100 km/h pe bord, fata de 95.31 km/h
o eroare de 3-4 km/h la 3000 ture fata de viteza data matematic dupa cv
Comment
-
leoane, reglajul e in programul din procesorul placii de bord. ca sa-ti rapsund la intrebare, da, se poate face, dar n-o sa ti-l faca nimeni, pt ca nu merita efortul. daca insisti, poti sa studiezi limbajul c# pentru micorcontrollere, sa-ti cumperi o interfata bdi/jtag/spi si sa te apuci de scris softeli pt electronica din masini. te costa cateva sute bune de euro doar sculele, basca licentele de soft, codurile de telegrame dintre ecu-uri. cum ziceam, se poate orice, dar la un moment dat efortul financiar, timpul si efortul fizic + intelectual nu mai acopera rezultatul.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
SEba, ma gandeam la un reglaj cu surubelnita) nu cu compu. La camioane se face calibrarea la fiecare schimb de cauciucuri. acolo trebuie sa fie cva reglaj usor banuiesc. Decat sa dai atatia bani pt reglaj mai bn pui cauciucuri mai mari si compenseaza
Comment
Comment