Motor Aspirat Versus Motor Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu vorbi de putere la un 0.9 decat pur statistic.
    Ai luat masina pentru putere? Atunci alegeai un 1.8 tsi, macar.

    Comment


    • mr.K Chinuit raportat cu ce? Ca asa...si BMW-ul cu care am fost luna trecuta plecat este chinuit...2L 184 cp
      Comparativ cu motoarele aspirate de 90cp? Este un motor care se descurca foarte lejer (dap...am condus suficient de mult doua masini cu motoare de 1.6 si 1.8...simplu apriate).

      Comment


      • tu crezi ca acel cuplu cate te face sa iti placa un motor turbo implica o apasare mai mica pe lagari, bolturi, fuste piston, decat la un aspirat? ca sa obtii cuplu mediu efectiv de 200Nm la un motor, cuplul la varf (pentru cateva milisecunde) poate ajunge la 5-600Nm. la o masina de f1, aspirata, generatia veche, care avea 800Nm cuplu, apasarea pistonului pe arborele cotit depasea 4 tone. acum tu vii si incerci sa ne explici ce lejer mege un motor mic (in cazul nostru, 0.9tcer care in mod normal dezvolta sub 80Nm) la 1800rpm (cand mai are si ciuciu inertie) si dezvolta 130nm...atunci te intreb, care motor e mai fortat, ala aspirat, sau ala in care sufla turbina si ca sa ti se para tie ca trage usor, el tine 2 tone pe pistoane in loc de 800kg? a, ca ala aspirat trebuie turat ca sa obtina 200Nm si sa produca 180cp, e adevarat, dar ala dezvolta in mod natural 150-180Nm de pe la 2500 pana la 4500rpm, nu trebuie sa il umfle turbina ca pe balon sa scoata 150Nm de la 1800 la 3000rpm. avantajul motorului mic si turbo e la mers intins, cand n-ai nevoie sa produci 80cp ca sa mergi cu 120km/h, ci iti ajung 50cp. de aia turbaciunea mica consuma mai putin, ca atunci cand n-ai evoie de putere, ala n-o produce, spre deosebire de aspirat, unde puterea e acolo si o trimiti pe esapamanet. ca daca ne punem sa alergam blana un 0.9tce si un 1.6 aspirat, mi-e ca 0.9tce bea mai mult de la 150km/h incolo. de curiozitate, fara sa vreau sa transformam iar topicul intr-unul despre consum, cat bea 0.9tce la 140km/h? resetat cb, dat pe autostrada 140 vreo 5-10km, verificat consum.
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • Seba...pai eu cred ca au socotit aia materialele/constructia...ca sa reziste. Mai exista o mica problema...ce te faci cu inertia la motoarele turate?
          Nu's cat consuma la 160Km/ora. Dar stiu ca la 100Km/ora consuma aprox 4.8-5%. Pe la 120Km/ora consuma aprox 5-6.2% Depinde de drum.
          Cu 160km/ora nu merg (totusi, pentru caroseria asta ajunge 130km/ora).
          In schimb...unde merg mult...pe drumuri judetene/europene...serpentine...unde poti spune ce vrei...doar ca merge constant nu. Si nu's cum sa-ti spun. Dar este peste simplu aspirat, ca si consum etc. Adevarat...trebuie sa te obisnuiesti cu torbolag-ul.

          Iar cu alergatul blana...hmmm...asta-i ca si viteza maxima...degeaba prinde 300km/ora...cand eu in oras mai mult de 60 nu merg nici mort...iar cusemafoarele astea...si cu viteza mea medie de 13Km/ora (atat are acum masina...ca am circulat putin si noaptea...cand era lejer)

          Comment


          • cum se spunea si aici mai in spate parca

            nu -I intereseaza pastia fiabilitatea f mult, sa tina in garantie si e suficient. cu cat un turbo benzinar e mai mic si puterea dezvoltata e mai mare cu atat fiabilitatea scade. nu stiu ce fiabilitate o avea 1.0ecoboost de 140 de cai.

            acu 0.9tce e destul de pricajit, mai ales daca nu are nici injectie directa, nu e f stresat (un compromis din pct meu de vedere, ori faci downsizing cu toata tehnologia care trebuie> injectie directa, vvti, 4 supape/cilindru, ori o lasi naibii de treaba si nu mai faci nimic, daca nu esti in stare sa duci o treaba pana la capat)

            eu sunt de principiu ca atata timp cat ti-ai luat o masina ieftina cu motor mic pe benzina, consumul nu ar trebui sa fie o problema, decat daca nu stai toata ziua in masina si faci 1miekm/zi 4-5 zile/sapt. a, daca ti-ai fi luat un mustang dasta nou cu motor v8, 5l benzina si te dai cu el numai in oras si iti ia 25% pe distante scurte, da, sa zicem ca se justifica intr-o oarecare masura si consumul, ca nu e tot una sa faci plinu la fiecare 3 zile sau o data la 3 sapt. pe de alta parte daca ti-ai permis o masina de aprox 40 de mii, consumul ar trebui sa cada pe planul 4-5-6 sau pe nici unu, aia e o masina pe care ti-ai luat-o pt placerea condusului, nu s-o tiganesti cu gpl si alte prostii

            pt consum redus fara sa te chinui tare ca sa-l obtii exista disel /hibrid

            la 13km/h vit medie mai bine mergi pe jos/bicicleta. la mersul meu rapid cred ca ajung la 10km/h eu nu folosesc masina in oras, distantele nu-s asa mari incat sa fie nevoie de masina, uzura fiind mai mare din pct meu de vedere decat daca o las in parcare si imi mut posterior 15-20 de min afara mers pe jos.
            Last edited by cristi....; 21 October 2016, 14:21.

            Comment


            • Originally posted by bolovan View Post
              Seba...pai eu cred ca au socotit aia materialele/constructia...ca sa reziste. Mai exista o mica problema...ce te faci cu inertia la motoarele turate?
              de aia dupa 80000km incepe sa le placa uleiul, de bine ce au socotit inertie au toate, cu ce te deranjeaza? ca 3 pistoane sunt mai putine si mai usoare ca 4? ok, 1.2tsi are 4 pistoane, frecare si inertie cu doar 15-20% mai mici decat un 1.6, de exemplu. tu, de exemplu, ai dat 2000 de euro in plus la achizitie pentru un consum mai mic cu 1-1.5l/100km. de diferenta de bani, eu fac 100000km fara sa ma gandesc la turbina, egr, nimic. apa, paie si bataie cu un pic de ghinion, o turbina picata, un motor "prajit", risti ajungi la costuri de intretinere de mustang de 5 litrii in 5 ani cat ti-ai propus sa tii masina si n-ai nici 100000km cu ea. nu vorbesc de tine, vorbesc in general, desi folosec pers a 2-a sg. daca ma pun sa numar pe forumuri cate 0.9 au fost cu probleme de mecanica in garantie fata de 1.4/1.6, raportat la numarul de unitati vandute, asta micu' e o petarda cu abtibild de motor. sa vad 98% din motoarele astea la 120000km facuti fara probleme, cu schimbari zilnice in 5500-6500rpm - unde au si ele de fapt 100cp - cu o carte de service curata, imi dau foc la sapca

              Originally posted by bolovan View Post
              ....Si nu's cum sa-ti spun. Dar este peste simplu aspirat, ca si consum etc.
              consum si cam atat. detaliaza un pic "etc" ca fiabilitatea nu cred ca intra la "etc", din ce-am citit despre turbaciunile astea mici. una e sa vezi 3% din 0.9tce cu 200000km fara probleme si alata e sa vezi 98% din 1.4/1.6 aspirat la 400000km fara probleme. de-astea e plina lumea.

              Originally posted by bolovan View Post
              Adevarat...trebuie sa te obisnuiesti cu torbolag-ul.
              prefer o treapta inferioara si sa plec in depasire, decat sa stau 1 secunda degeaba. strict preferinta personala, imi place asa. am condus si turbo, dar parca lipseste ceva pana intra turbina.

              Originally posted by bolovan View Post
              Iar cu alergatul blana...hmmm...asta-i ca si viteza maxima...degeaba prinde 300km/ora...cand eu in oras mai mult de 60 nu merg nici mort...iar cusemafoarele astea...si cu viteza mea medie de 13Km/ora (atat are acum masina...ca am circulat putin si noaptea...cand era lejer)
              daca n-ar fi trebuit sa ies din oras ca sa ajung la oricare din joburile pe care le-am avut si la actualul, la asa mers, eu nu-mi luam masina decat de placere. si atunci era clar 2.0t sau 3l v6
              Last edited by Seba; 21 October 2016, 17:52.
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • v8, altfel e doar un compromis, 100% aspirat, de 6.6l, hemi

                de asta am zis ca la stiluri de astea de mers si cu viteze medii dastea, consumul e total irelevant. eu consum 0% in oras, sta frumos in parcare, nu consuma, nu polueaza, nu incurca traficu, nu nimic

                pe de alta parte nu pot sa nu ma minunez cat de...comozi au devenit oamenii, iau masina si pt 100 de m, in loc sa mearga pe jos. zici ca s-au nascut in masina. la malluri la sf de saptamana pe dupa masa asa nu are rost sa zic cat de idiot e traficul, o mare de masini care nu fac nimic, stau pe loc aiurea. eu ajung mai repede pe jos de la mine pana la mall decat daca as lua masina, mult mai repede

                acu noua moda e cu prostiile astea, nici nu stiu cum le zice, un fel de placi care merg singure, tu trebuie doar sa te apleci un pic in fata. asta cred ca e viitorul transportului, in loc sa iei masina iei dracia aia )

                sa ajungem sa ne bage lingura in gura robotii, ca si sa mancam singuri o sa ne fie lene. jenant. societate dezvoltata my ass, mai degraba lazzy modern society
                Last edited by cristi....; 21 October 2016, 18:18. Reason: Automerged Doublepost

                Comment


                • cristi.... din nefericire nu pot sa las in fiecare zi masina acasa (mai complicat)...si sunt obligat sa merg minim 2 zile/saptamana cu masina la servici

                  Seba...pai in primul rand...vezi deja destule motoare cu peste 100k (am fost zilele trecute cu un taxi). Si acum sa fim seriosi...de cate ori ai avut nevoie sa o duci la 5-6000 rpm. Aceasi poveste ca la simplu aspirate. Doar ca ai putere mai mare la turatie mai mica...si nu ai nevoie sa o tuirezi tot timpul asa de mult (eu fac depasiri fara probleme de la 2200 rpm). Si plus ca motoare turbo cu peste 200k vezi zilnic pe strazi si fara probleme (sa nu uitam, turbina la un benzinar are o viata mult mai usoara decat la un diesel...unde sunt mult mai multe particule care se depun pe palete etc). Mai mult...garantia este la fel ca la cele aspirate...100k. Ba chiar vad ca unii producatori se incumeta sa ofere 200k.
                  Apropos...in afara de un coleg forumist mai ghinionist...cate 0.9 tce ai vazut cu probleme?
                  Si sincer...daca era pt oras...eu nu imi cumparam masina (nu's daca am facut in ultimele 3.5 luni 800 km in oras cu masina...si am deja 10200 km)

                  Comment


                  • Originally posted by bolovan View Post
                    ...
                    Si acum sa fim seriosi...de cate ori ai avut nevoie sa o duci la 5-6000 rpm...
                    cum a zis Eminescu: "o, tu nici visezi, batrane..." .daca-ti zic ca in medie, masina mea, in 110000km a vazut cam de 3 ori/zi limitatorul de turatie, o sa ai mari retineri in a-mi da masina ta sa merg din Modern pana in Cartan

                    Originally posted by bolovan View Post
                    ...Si plus ca motoare turbo cu peste 200k vezi zilnic pe strazi si fara probleme
                    da, dar nu din astea mici si relativ noi, gen 0.9/1.0/1.2/1.4 ci 1.9 de 90cp. sau 2.0 de 140cp. asta de fapt, nu, ca a fost un mare rateu (desi e motor "mare"). ramane deci 1.9tdi/hdi/tdci euro 3, 90/105cp. cam singurul motor "adevarat", cum altul nu se va mai face in 1000 de ani de-acum inainte. 1.2tsi - gherla; 1.4tsi - gherla; 1.4 tce -gherla; 1.5dci - semirateu; 1.4 tdi - semirateu; 0.8t - rateu...

                    Originally posted by bolovan View Post
                    ...sa nu uitam, turbina la un benzinar are o viata mult mai usoara decat la un diesel...unde sunt mult mai multe particule care se depun pe palete etc).
                    gazelle de evacuare la benzinar au 900°C, nu 600°C (diesel), iar flacara la benzinar bate pana in catalizator in sarcina, la "dizal" in afara de fum, oxizi de azot si cianuri, nu prea iese flacara din motorul ala. turbinele de diesel colmatate le gasesti la zgarcitii care merg cu a 5-a la 50km/h, ca sa consume cu 0.1L la 100km mai putin. ei fac economie si apoi se plang ca baga bani in piese. la o utilizare normala, turbina de diesel duce dublu fata de una de benzinar.

                    Originally posted by bolovan View Post
                    ...Mai mult...garantia este la fel ca la cele aspirate...100k. Ba chiar vad ca unii producatori se incumeta sa ofere 200k.
                    daca ti-ar da garantie 60000km, ai mai cumpara? zilele trecute ma uitam la Renault, skoda, ford. 120000km garantie 200k n-am vazut nici la mazda

                    Originally posted by bolovan View Post
                    ...Apropos...in afara de un coleg forumist mai ghinionist...cate 0.9 tce ai vazut cu probleme?
                    recunosc ca nu cunosc personal cazuri, dar m-au temperat forumurile cand am avut un moment de ratacire si-am vrut sa-mi iau logan mcv 0.9t poate gresesc, mi s-a intamplat si cand am luat primul logan, asta nu-I masina, n-o sa mearga, piesele Renault sunt scumpe. uite ca a mers, merge si nu bagi bani in ea, decat in combustibil si-n consumabile, care sunt chiar ieftine. poate ma insel eu si buburuzele astea mici chiar sunt fiabile, dar asta o va stabili timpul, cand numarul alora fara probleme la 200000km va fi de 19 ori mai mare decat al alora cu probleme pana in 200000km, dar din ce-am citit pe forumuri, mai au ceva de lucru inginerii de motoare pana sa atinga numarul 19.
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • Seba am retineri sa dau masina in general masina-i ca si nevasta...nu se da...chit ca-i mai ieftin de intretinut.
                      1.5dci rateu? Pai? Astea mici si relativ noi pana acum s-au comportat ok (de asta mi-am si luat...ca am citit destul dem ult pe forumuri...si n-am gasit probleme).

                      Faza cu gazele...este valabila pentru masiniile non-euro. Si se intampla din cauza suprasaturatiei cu combustibil, practic, pentru ca nu era suficient oxigen...arderea era lenta. Dar la cele cu norma euro, calculatorul are grija sa ramana suficient oxigen, in asa fel incat arderea sa fie in totalitate in cilindru. Practic, asta se intampla si la diesel (non-euro)...de acolo se trage mitul cum ca trebuie lasat motorul sa functioneze la relanti 1-2 min ca sa se raceasca turbina. Asta-i explicatia unui profesor de la facultatea de mecanica din TM care preda motoare termice.
                      Nici la diesel nu-i problema subturarea...atat timp cat nu fortezi motorul (adica mergi cu a 5-a la 50 km /ora si bagi acceleratia in podea...). Explicatia o vezi mai sus (short sotry: ardere sracita in oxigen...produce "funingine")

                      Poate am inteles eu gresit, dar temperatura de evacuare la diesel este mai mare decat la benzinar (are compresie mai mare, prin urmare, temperatura de start a arderii este mai mare...deci si evacuarea este la o temperatura mai mare...). Am sa intreb luni cifre exacte

                      Comment


                      • Mazda va lansa in 2018 generatia de motoare skyactiv-g 2 adica motor aspirat pe benzina cu aprindere prin compresie (rap. de compr. 18:1)!
                        Oare de ce nu vor japonezii astia de la Mazda sa treaca si pe turbo la benzina ?

                        Comment


                        • Originally posted by bolovan View Post

                          Poate am inteles eu gresit, dar temperatura de evacuare la diesel este mai mare decat la benzinar (are compresie mai mare, prin urmare, temperatura de start a arderii este mai mare...deci si evacuarea este la o temperatura mai mare...). Am sa intreb luni cifre exacte
                          Sigur ai inteles gresit.
                          Daca ar fi asa, n-ar mai fi nevoie de initierea regenerarii filtrului de particule, prin injectarea combustibilului pe traseul evacuarii, in vederea maririi temperaturii in FAP si arderea rezidurilor acumulate.
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • temperatura in cilindru, la diesel, creste pana se aprinde motorina, cateva sute bune de grade, dar la benzinar caldura scapata pe evacuare e mai mare decat la diesel. daca ma uit la randamentul ciclului diesel vs ciclu otto, e clar care scapa caldura mai multa in exterior si care o transforma mai bine in lucru mecanic. rezulta ca ala care o scapa in afara o trimite in turbina, nu?
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • Corect, d-aia nici nu se fac turbine cu geometrie varibila pentru masinile de serie cu motoare pe benzina, temperatura gazelor de evacuare e prea mare...

                              Comment


                              • nici motorul 2.0 turbo de pe a45 alte surate codificate 45 amg nu are turbo cu g var? sau Bugatti chiron? ca ala e tot de serie si banui ca e tot benzinar, ca disel nu cred sa fie

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google