Motor Aspirat Versus Motor Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motoarele minuscule turbo nu sunt prea reusite dar de la 1.4 turbo in sus eu le vad sensul.

    Un 1.4 turbo de 150 de cp inlocuieste cu succes un 2.0 aspirat.
    In oras garantat are consum mai mic, iar in exterior are consum identic cu 2.0 de exemplu.

    Dieselurile turbo la fel au sens de la 1.6 in sus.
    1.6 dCi inlocuieste destul de lejer 2.0 dci de generatie mai veche (nu pe cele noi)

    Avantajul benzinarelor aspirate este totusi ca pot fi convertite la GPL usor si fara afectarea fiabilitatii (compensand astfel consumul mai mare in oras).
    Last edited by stolniceanulucian; 24 October 2016, 22:18.
    Logan GPL 1.4

    Comment


    • Avantajul benzinarelor aspirate este totusi ca pot fi convertite la GPL usor si fara afectarea fiabilitatii (compensand astfel consumul mai mare in oras).
      Exista 0,9 tce cu GPL din fabrica cu garantie 100.000 km. (vezi Logan)

      Comment


      • Ok...m-am interesat:
        Temperatura gazelor care ies dintr-un motor pe benzina: 900 grade. temperatura gazelor care ies dintr-un motor diesel: 1400 grade (sunt cifre aproximative...si tin foarte mult de sarcina motorului si de compozitia motorinei/benzinei - petrolul in principiu are compozitii diferte in functie de zona de extragere)

        Comment


        • Bun, eu asta intrebam: daca S&S opreste motorul incins (implicit si turbina incinsa) de 100 de ori in 2 km de mers bara la bara prin oras, la ora de varf, vara, turbina aia e ok?

          Comment


          • mr.K dap. Turbina este ok. Exact cum spuneam. Calculatorul are grija sa nu iasa gaze nearse din motor (aka sa nu supralimenteze). Iar pentru ca galeria de evacuare este cu presiunea foarte mica (au unde se extinde gazele)...temperatura scade foarte rapid. Chiar si in sarcina. Uleiul sintetic incepe procesul de coacere la 380 grade. Dar, pentru ca metalul dispia relativ repede caldura, se formeaza un perete rece (aerul tras de turbina de afara is gazele din motor). Practic in turbina, partea rece este de mulet ori sub 50 grade). Nu apare pericolul de coacere a uleiului. Ca cifre (depinde cica de constructia motorului)...partea calda a turbinei are in jur de 250-300 grade, partea rece are in jur de 50 grade. In momentul in care opresti motorul. Practic rapid partea calda se raceste. Partea rece preia caldura mai repede dec at partea rece. Dar si daca era pe la 500 grade nu era problema. Pentru ca uleiul nu este expus direct. El trece prin axul turbinei...care este relativ rece (100 grade).
            In motoarele de competitie (gagiul cu care am vorbit cu asta se ocupa...proiecteaza)...acolo se supra alimenteaza foarte puternic motorul. Prin urmare, jetul de flacara poate ajunge si la 2m de evacuare. Acolo nu te intereseaza sa arzi tot carburantul. Acolo te intereseaza sa arzi o cantiate uriasa in timp scurt. iar arderea nu scade liniar (daca intr-o secunda arzi 1mc de amestec, in doua secunde arzi 3mc). Prin urmare, este normal sa ai gaze nearse. In situatii extreme inclusiv benzina nearsa poate iesi (acele flacari pe evacuare, care incinse, in contact cu aerul (aport de oxigen)...se autoaprind.
            Si ca sa previn intrebarea: dar eu vad ca se aprind inainte sa iasa pe gura de evacuare. Cica apare un fenomen asemanator cu motoarele cu puls (un soi de mtor cu reactie)
            Socuri in turbina cica nu prea sunt. Turbina porneste din momentul in care acctionezi demarorul (chiar daca motorul nu are loc ardere)...aerul evacuat de motor este suficient cat sa puna turbina in miscare. Practic, accelerarea la o turatie de relanti este destul de progresiva.

            Comment


            • n-am mai apucat sa facem testele intre 0.9 si 1.6. am facut eu o proba sambata, am traversat din sagului pana in lipovei, am stat la coada la viaduct la gara, aglomeratie relativ decenta pe circumvalatiunii, m-am invartit de doua ori la mall in parcare (unde am pierdut timp mergand mai incet decat tr1 la ralanti), am fost sa-mi schimb gumele de vara cu alea de iarna (coada de pe borzesti pe demetriade si retur, coloana de la linde pana la restaurantul burgund) si dupa 22km, cu viteza medie de 25km/h, am consum mediu exclusiv in oras, de 7.3%. daca fac abstractie de plimbarea prin parcare, doar traversarea orasului, am avut 11km cu 33km/h si consum 6.7%. n-am fost primul la semafoare, n-am tinut coloana dupa mine, am mers "cu valul". daca cu 0.9 scoti 6 in oras, e chiar ok motorasul ala, daca aspiratorul meu de 1.6 a scos in jur de 7%. o sa fac teste si pe autostrada, la mers constant, sa vedem ce da acolo.
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • Seba eu sambata, pe la 7:30, din in modern, prin traian, pasarela de la michelangelo...maria, pe sub pasarela pana in iosefin cam de regula scot undeva pe la 5.5% (nu's viteza medie). La o viteza medie de 25Km/ora (duminica, asta vara) aveam cam 6.3-6.5.
                Da chiar...n-am apucat. Sa vedem poate in weekend-ul asta dam o tura...daca apuc (aka a se citi: ma lasa nevasta)

                Acum, am 8.3%...si o viteza medie de 15Km/ora (bine, a si stat putin motorul pornit dimineata...)

                Comment


                • pai pe la 15km/h viteza medie eu am cam 8.8-9%, la mers normal. mi se pare mie sau 1.2 consuma mai putin decat oricare din masinile noastre, in orice regim, cu exceptia lui 150-160 pe autostrada?

                  de confruntat consumurile direct, cred ca zic si eu "pass" weekendul asta, din motive de "program administrativ" (a se citi "nevasta" )...
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • Eu am in Bucuresti 7.7 cu viteza medie de 20.5 km/h. Pe vreo 800 km!
                    Last edited by DannyMC; 4 November 2016, 14:58.

                    Comment


                    • Originally posted by Seba View Post
                      pai pe la 15km/h viteza medie eu am cam 8.8-9%, la mers normal. mi se pare mie sau 1.2 consuma mai putin decat oricare din masinile noastre...
                      Daca 1.2-ul nu e masina noastra, consuma mai putin [emoji2] . Maxim 9,0/100 exclusiv Bucuresti, vit med. 19,1 km/h in 410,4 km. Cu 1,4 aveam minim 9,6/100, mai rar il aduceam pe la 9,4/100.

                      Comment


                      • Da, dar in tm, pe un traseu de aprox 6km am aprox 18 semafoare. Sunt locuri in care marele calauzitor, Roaba lu d-zeu a pus semafoare din 100 in 100 m.

                        Comment


                        • pe tine, care mergi in majoritatea timpului de-a lungul bulevardului, te incurca, dar pe mine, care traversez orasul, multe semafoare chiar ma ajuta. din lipovei in sagului, la 8 dimineata, fac 28 de minute, cu ocolire prin badea cartan, stadion umt, prefectura, conti, complex, girocului, rebreanu...
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • Seba, astazi, din complex pana in modern: 30 min. Si este bine, clasele primare si gradinita este in vacanta.

                            Comment


                            • bolo, am vazut azi o comparatie intre Porsche panamera si audi s7, panorama aspirata versut turbaciune. 4 litrii, 450cp, 2 tone ambele. care crezi c-a castigat testul, la sprint, franare, slalom si consum? surprinzator, desi, sa fiu sincer, speram sa "i-o dea" aspiratorul. Porsche a batut maciuca de audi. consum de aspirator, 16%, consum turbaciune, 20%, acelasi traseu, mers impreuna, aceleasi teste pe aceeasi pista. 3 zecimi mai rapid la sprint, desi Porsche nu e 4x4, la franare a franat cu aproape 1m mai bine, la slalom I-a dat 1km/h pe jaloane, la consum I-a dat cu 20% mai putin. o alta victima aceluiasi motor aspirat de la Porsche a fost bmw seria 5, tot turbo si ala si tot degeaba. acum, sincer, de ce turbine, de ce intercooler, de ce debitmetru in loc de sensor de vacuum, etc? a, era sa uit, audi dadea consum official la s7 ca fiind 9.3%
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment


                              • Ca tot vorbiti de aspirate, ce parere aveti de 2.0 de 172 de pe Clio 1 si 2.0 de 197 cp de pe Clio 2 ?
                                Se misca mai bine ca un 1.9tdi de 150cp stock ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google