la modul 'cel mai' general, e bine ca un motor sa duca mai mult, ca masina sa-si pastreze oarece valoare la revanzare, sa mai scoti ceva bani pe ea si sa-l tina ceva timp si pe ala care o cumpara. altfel, va deveni un bun de unica folosinta. il folosesti si-l casezi. o fi bine si asa, dar nu la noi, unde omul se uita la ultimul ban.
Motor Aspirat Versus Motor Turbo
Collapse
X
-
Referitor la calutzi : tractorul U650 are doar 65 de cai inseamna ca voi puteti sa arati cu 1.2 ? Nu am asa ceva dar o sa ma programez la drive test , o sa chem si cei mai zdraveni colegi (asa cam peste 100 de kile ) si sa vedem consum la masinuta !
Comment
-
Ce comparatie....
Unul trage pe camp, altul merge pe sosea. Ce legatura are un utilaj agricol cu un autovehicul? Fa comparatii intre masini, nu intre capre si soareci.
Consumul se face pe o distanta mai mare putin, nu urcand in ea 3 supraponderali, dupa care : "Vai, ce mult consuma.... O troaca".
Comment
-
Eu zic sa nu mai numeri calutii si sa mergem la drive test nu ma bazez pe ce spune producatorul si eventualii tzepuiti !
daca te duci pe Transfagarasan ce faci chiar cu 4 persoane mai pipernicite si cu ac inchis ?
un amic si-a luat anul trecut skoda cu motor de 1.2 tfsi si consumul nu e cel dat de producator iar performantele sunt de ras !
Comment
-
Originally posted by cristimar View PostEu zic sa nu mai numeri calutii si sa mergem la drive test nu ma bazez pe ce spune producatorul si eventualii tzepuiti !
daca te duci pe Transfagarasan ce faci chiar cu 4 persoane mai pipernicite si cu ac inchis ?
un amic si-a luat anul trecut skoda cu motor de 1.2 tfsi si consumul nu e cel dat de producator iar performantele sunt de ras !
Consumul logic ca nu e dat de producator, cei de la Comisia europeana estimeaza consumuri reale cu aproximativ 25% mai mari la 80% din producatori )
P.S. Spun copile, deoarece din posturi nu reiese varsta expusa la profilLast edited by Razvy; 1 June 2013, 15:09.
Comment
-
Asa-i romanul, vrea ca o masina de familie de 75-100 de cai sa se comporte precum un impreza wrx la acceleratie pe transfagarasean cu 400 de km in portbagaj, porcu`, soacra si tractand rulota.
cristimar, esti cam frustrat un pic, tu ai logan ? dar skoda ? consum si performante in comparatie cu ce ? invata sa vezi realitatea, cum nu poti sa faci din kkt bici asa nu poti sa storci putere fara consum.
compari tractor cu masina ? dupa comparatia ta, tractorul are mai putine trepte de viteza si loganul mai multe, na poti sa mergi cu tractorul cu 100 km/h ?Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
Deh ,raspuns de bucurestean ,ce sa pretinzi !
Nu sunt de loc copil primul autovehicul cu care m-am plimbat a fost o motocicleta Simpson cu transmisie cardanica ,era o opera de arta ! Nu vreau sa ma contrazic si nici sa ma cert cu voi ,am spus doar ca nu cred in performantele trambitate de producator si ma voi duce sa o testez asa cum se cuvine ,de fel am 1.4 si sunt multumit e un fel de cal de povara cu care imi fac treaba de zi cu zi si intretinerea nu e scumpa si nici complicata .
Amicul de care vorbeam anul trecut a vandut loganul 1.6 si a facut un leasing la skoda cu gandul ca motorul mic va consuma mai putin dar a luat teapa !
Toata smecheria la acest model e turbina !
Comment
-
Originally posted by cristimar View PostDeh ,raspuns de bucurestean ,ce sa pretinzi !
Nu sunt de loc copil primul autovehicul cu care m-am plimbat a fost o motocicleta Simpson cu transmisie cardanica ,era o opera de arta ! Nu vreau sa ma contrazic si nici sa ma cert cu voi ,am spus doar ca nu cred in performantele trambitate de producator si ma voi duce sa o testez asa cum se cuvine ,de fel am 1.4 si sunt multumit e un fel de cal de povara cu care imi fac treaba de zi cu zi si intretinerea nu e scumpa si nici complicata .
Amicul de care vorbeam anul trecut a vandut loganul 1.6 si a facut un leasing la skoda cu gandul ca motorul mic va consuma mai putin dar a luat teapa !
Toata smecheria la acest model e turbina !
Legat de topic, 75 de cai tot 75 raman. Va fi anemica si nu va consuma prea putin pentru ce ofera. Singurii 75 de cai ce consuma putin, raman cei de diesel. Cei de benzol, nu prea.
Mie acum si masina actuala imi pare lenesa pe alocuri si mi-as dori ceva mai multi cai.
Deci, totul este subiectiv!
Comment
-
"Legat de topic, 75 de cai tot 75 raman. Va fi anemica si nu va consuma prea putin pentru ce ofera. Singurii 75 de cai ce consuma putin, raman cei de diesel"
Partial adevarat,sau mai bine zis teoretic.Practic 75 cp si 112 Nm iti ofera minim de senzatie cu investitie minima.75 cp cu gpl iti ofera dupa 100.000 km rulati,o economie de bani in buzunar si o senzatie de placere mai mare decat un diesel.
"Mie acum si masina actuala imi pare lenesa pe alocuri si mi-as dori ceva mai multi cai."
Unde reusesti sa ii pui in evidenta in Romania? Poate la vreun concurs....pentru ca in rulajul zilnic,nu prea poti sa te bucuri de toti.
Am un prieten ce are masina de peste 550 cp(E 63 AMG-420 KW).In ultimii doi ani a avut permisul suspendat pentru viteza de doua ori !Acum il are suspendat si ghici ? A luat un Aixam si circula zinic !
Zice ca este cea mai tare masina pe care a condus-o !
Legat de topic,pot forma o opinie mai aproape de adevar deoarece detin masina pe benzina turbo(kompressor) si doua normal aspirate.
Turbo:Revizii dese,atentie marita la filtrele de aer,ulei foarte scump (0W40).Cuplu mare identic cu diesel-ul de aceeasi cilindree,senzatii maxime !.
Te mananca la benzina daca o alergi tare.In Germania la 230-240km/h consum instataneu de 20 %.
Aspirat:Intretinere modica,fiabilitate marita pentru motoarele actuale.Cu instalatie GPL costuri generale mai mici decat diesel pentru 100.000 km ulati.Performante minime,sau maxime in functie de cilindreea motorului !
Referitor la motoarele de cilindree mica turbo,in opinia mea sunt sortite esecului d.p.d.v al fiabilitatii pe termen lung.Incep pe diverse forumuri sa "cada" ba una ,ba alta.
Daca masina este incarcata cu maxim 2 pasageri,si se ruleaza cu viteze mici 80-100km/h masina va avea un consum decent.Insa daca se merge sportiv,masina incarcata la capacitate(nu supraincarcata),rezervorul se va goli rapid.Am mers cu Golf 7 1,2 TSI si mi se pare slab(cuplu,putere) si un consum imens(10% extra).
Motorul de 0,9 Tce renault,este un motor neechilibrat corespunzator(deh 3 pistoane),un motor ce solicita foarte mult elementele elastice de sustinere.Doar nu sunt prosti producatorii.Stiu ce motoare nu au prea trecut pe la service si le-au scos la pensie !
Pentru un zgarcit,recomand motor aspirat.Pentru unul "sobod" la punga,recomand motor supraalimentat.Daca este posibil V8 cu compresor mecanic ROOTS (AMG)Last edited by Rac; 1 June 2013, 22:05.
Comment
-
@ Cezar asa este ,un exemplu de fiabilitate nemteasca (cu cai reali).
@ Rac Fix asa este skoda 1.2 ,colegul are noroc ca se poate folosi de un logan si skoda o tine in garaj pana va gasi o solutie ,referitor la numarul cilindrilor aici vin si zic Mercedes a facut multe motoare cu 5 cilindri ,la diesel e adevarat pentru ca se echilibrau mai bine .
De aia si dorem sa-l testez la capacitate maxima in conditii de lucru ,ca daca nu poate urca dealul cu 4 persoane atunci le ce mai are 4 scaune ?
Comment
-
Asta cu motoru in 3 cilindri neechilibrat coresunzator este numai in imaginatia unora, ca deh are 3 cilindri si greu de imaginat ca poate merge ''rotund'' ca unu in 4.
Toate au compensatoare de vibratii.
E clar ca multi nici macar nu au auzit cum toarce un 0.9 d-asta in 3 cilindri, in ranlanti cu capota deschisa nici nu stii daca merge cand mai e ceva zgomot de fond in jur.
Cat despre fiabilitate vom vedea in cativa ani daca au probleme, momentan nici eu nu vad cu ochi buni turbina aia, vedem.
La interne nu-mi fac griji (pistoane, segmenti etc) astea nu pica.
Comment
Comment