If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Sa n-o dam in bancuri. Pur si simplu e nevoie de fiecare categorie profesionala, in cadrul societatii.
Am dubii legate de politicieni, dar fie, trebuie sa existe si cineva care sa se priceapa la toate si sa sa-i invete si pe ceilalti cum se face.
daca puletii aia de economisti i-ar lasa pe ingineri sa-si faca treaba, am avea toti masini ca tancul, nu care sa se dezmembreze singure la 3 zile dupa expirarea garantiei. ideea de a fabrica subansamblele in asa fel incat sa se strice la un anumit numar de actionari, dupa o expunere de x zile la razele soarelui, etc, au venit de la economisti. specialisti de marketing, finantisti. inginerilor li s-a dat galousca in brate si li s-a spus sa rezolve problema fiabilitatii in modul "sa mearga maxim 3 ani". daca spui ca nu se poate, atat te preseaza, sau aduc un bou (exista si intre ingineri din astia) care spune ca face el. si-atunci ies motoare euro6 care consuma si polueaza cat alea africa -4, cu fiabilitate de la 12 pana la amiaza. asta cu motoarele era un exemplu, teoria se aplica tuturor sau majoritatii subansamblelor dintr-o masina. rahatul de downsizeing despre care vorbim noi acum, a pornit de la mintile crete ale ecologistilor (pe astia ii invata la scoala doar sa nu faca focul cu lemne, ca scot fum, dar tehnologia arderii oricarui combustibil e ignorata complet, ca de altfel orice parte tehnica a oricarui proces de pe lumea asta), ale economistilor (si astia, la fel de atehnici), ale juristilor, etc. cacaturi pe care inginerii au trebuit cumva sa le scoata din foc...cumva, nu asa cum ar fi trebuit. daca toti se puneau de acord ca bah, nu se poate orice, oricum, oricand, probabail lucrurile ar fi taraganat la nivelul anilor 80-90, dar nici asa sa fabricam gunoaie nu-i ok. vorbesc, evident, prin prisma inginerului supus la a gasi tot soiul de solutii mai mult sau mai putin "ortodoxe" la diferite situatii.
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
daca puletii aia de economisti i-ar lasa pe ingineri sa-si faca treaba, am avea toti masini ca tancul
Am avea o laie, la cat ar costa masina facuta fara limita de buget de injineri.
Si tot asa, daca n-ar fi designeri, smecherii aia de ingineri ar face niste chestii in colturi numite masini, si le-ar vinde la neamuri daca n-ar fi aia de la marketing.
Toti au rolul lor.
Nu mai spun ca daca n-ar exista investitorii care sa riste banu', injinerii ar proiecta si acum oale de lut si taburete de lemn in 3 picioare, pe care sa le vanda la targul comunal, ca in evul mediu.
Chestia cu downsize-ului e din vina inginerilor, care au vrut sa creasca in ochii sefilor si au proiectat sa ceva.
Nu stiu cum japonezii astia pot gandi mai mult decat europenii, nu-s decat 100 de milioane.
ziceai de Samsung mai devreme. crezi ca-i doare pe inginerii aia in coor ca Samsung scoate un model la 3 luni sau la 3 ani? tot de la marketing vine presiunea sa faci un rahat insufficient testat, cat mai mare, mai usor, mai "destept", apoi daca nu iese in 3 luni calumea, ti-o iei tu ca inginer, nu boul care ti-a dat termen 3 luni pentru o treaba care ia 4-5 luni. dupa 15 ani de automotive, din care 13 de electronica, nu ma va convinge nimeni ca inginerii vin cu idei tampite si nu politicianul, ecologistul, economistul si vanzarile. adica "aialalti". luni de zile am incercat sa-i convingem pe diferiti clienti ca trendul la senzorii hall (schimbare de furnizor la nivel destul de ridicat) e un *****, toti s-au uitat la bani, nu la cresterea ratei de rebuturi din cauza aburitului de asic. ghici ce? mai multe firme au upgradat liniile de productie pe un jeg de componenta, care se programeaza aiurea, e instabila si are si-o caracteristica de arc al lui robin hood in loc de dreapta. na, o fi bine ca inginerii au fost pusi la treaba sa rezolve in 6 luni, sau era mai ok pentru toti producatorii de masini sa lase ei 3 centi din profit si sa nu se aleaga cu chemari in garantie? plus ca eu ca furnizor pentru Daimler, trebuie sa accept pierderi colaterale, ca asa e mai ieftin si ca asta e trendul pe piata. nu stiu cum sa zic, dar ma pis pe el, cand trendul e dat de retarzi fara nici o legatura cu tehnica. asta nu e progress, e prostie.
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Nah, daca sefii nu-s ingineri, se intampla rahaturi din astea legate de taieri de costuri.
Pe de alta parte, daca ar fi inginerii sefi, ar da firma faliment si ar ramane toti someri.
Concurenta e prea puternica, trebuie sa iesi in fata cu ceva, si acel ceva e pretul in zilele astea.
Trebuie multumiti actionarii, nu clientii.
Motoarele astea turbo de cilindree mica au probabil un cost final mai mic decat cele aspirate de cilindree mare, de s-au promovat asa tare.
exista si ingineri corupti. dar aia nu creeaza nimic, doar dau directive. au evoluat de la "tehnocrati" la politicieni sadea, get beget coada vacii eu cred ca-i doar politica, totul. pana si aceasta presupusa revenire la motoare mai mari e tot politica. am vazut cu totii atatea exemple in care dupa pseudo-esecuri, lumea in loc sa invete ceva, insista in stupiditate. chiar cu inversunare motorul turbo are avantajele lui clare, ala aspirat are avantajele lui. la ambele ai constrangeri imense, ca dezvoltator de motoare. fa dracului tot ce se poate si daca nu avem tehnologie sa mergem mai departe (masina electrica nu e inca o alternativa viabila), defilam cu ce putem mai bine.
ca sa vezi ca totul e politica, de ce nu se retrag titlurile de motorul anului motoarelor diesel, sau petardei aleia de 1.2tsi? la mintea mea, as pune pe masini de strada ce e cel mai putin poluant (ca oricum nu-ti trebuie 300cp si 800Nm ca sa mergi cu vmed 20km/h prin oras sau cu 130km/h pe autostrada), iar la motorsport, acolo fiecare cu ce poate. as scoate tirurile de pe strazi si as investi in transport feroviar (o locomotive de 2500cp polueaza mai putin decat 5 tiruri de 500cp), energii alternative sau mai degraba energie atomica decat centrale electrice pe gaz, petrol, carbune. a, da, as interzice suv-urile de oras. vrei masina mare, 4x4, ca sa mergi singur prin oras si nu locuiesti la munte? perfect, plateste tata bani si planteaza pomi, s avezi cum nu-ti mai trebuie suv ca sa mergi 2km de acasa pana la lucru.
kia mi se pare ca ofera garantie de 7 ani bumper to bumper, inclusiv motor +cutie
in plus au dezvoltat si un motor mai bun ca 1.0ecoboost, 1.0 tgdi
cica kaufland monteaza 10 statii de alimentare a masinilor electrice/hybride pana nu stiu unde incet incet se dezvolta infrastructura pt masinile electrice
Am gasit eu 2 lucruri de parcare vopsite in verde la Kaufland unde-mi fac de obicei cumparaturile.
Cum cele cateva sute de locuri de parcare erau ocupate de masinile pelerinilor veniti la Sf. Parascheva, am facut masina mea electrica pentru juma' de ora.
Oricum, cine naiba avea sa vina sa incarce acolo masina, doar aia de la dealerul BMW, plus unul care are un i8 luat tot de la astia.
incet incet se dezvolta infrastructura pt masinile electrice
Da, numai ca trebuie sa faci cumparaturi fo' cateva ore, ca sa ai destul curent in trotineta, sa poti pleca.
Majoritatea locuitorilo lumii n-au bani nici sa manance decent, romanii n-au bani nici de Dacia, dar sigur masinile electrice de zeci de mii de euro vor avea succes.
30 de min sunt suficiente pt o incarcare de 80% din capacitatea bateriei, adica cam cat dureaza sa mergi la buda si sa bei o cafea si sa fumezi o tigara +/- un sandwish
eu nu stiu pe unde mergi dar eu vad numai masini de la 50 de mii in sus, am vazut si una de 170 de mii, un 750d modelul nou... in bucuresti cred ca e si mai si. de altfel majoritatea strainilor raman siderati de masinile pe care le vad la noi, spunand ca la ei, chiar daca sunt si oameni bogati, n-au masini ca ai nostril, orice nespalat ajunge sa conduca un x5, x6, serie 5, 7 etc s klass bla bla. "prostimea" conduce dacii si alte acareturi din sec trecut, "baetii destepti" se respecta, ii vezi in rolls, bmw de la seria 5 in sus, etc
eu nu as trece direct la o electrica pur sange, as face mai intai tranzitia la una hibrida, un auris/ auris hibrid. asa nu ma doare nici capu cu autonomia, consum putin si in oras, unde mai pui ca nici nu-s scumpe masinile+reducerea oferita de stat de 5 mii de euro parca, ajungi la pret de logan )
yarisu hibrid cel mai ieftin e vreo 14 mii, aurisu , intr-o varianta buna de echipare, sol, nu sare de 20-22, fara reducere
e un hotel , unde propritaru are vreo 5 masini bentley si un s klass v12. in mod sigur nu e vreo somitate cu iq de 300
mergi prin tm sa vezi ce masini conduc cei dintr-o anumita minoritate
Last edited by cristi....; 21 October 2016, 12:18.
mr.K dar la ce se rezuma? Nu de alta, dar din cate vad eu, astea turbo au putere mai mare, cuplu mai mare, consum mai mic. Pe diesel sunt si fiabile...pe benzina am sa-ti spun in 4-5 ani...cand sar macar de 100k km
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment