Motor Aspirat Versus Motor Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mr.K, Care lume? Cati stiu sa exploateze maxim un motor in functie de caracteristicile tehnice?

    Comment


    • mr.K se situeaza undeva intre 1.6 8V si 1.6 16V.
      Impresia mea a fost ca doar in treptele inferioare e asa. La tr. 4-5 e sub 1.6.

      mr.K, Care lume? Cati stiu sa exploateze maxim un motor in functie de caracteristicile tehnice?
      Astia

      Comment


      • mr.K la tr-V-a poate (ca are raportul mai lung, in tr-a IV este aprox la fel). Da...acolo este usor mai lunga...dar sincer n-am comparat concret.

        Comment


        • mr. k, Prostii, puterea si cuplul sunt mai mari decat a motorului 1,4 mpi deci performantele dinamice ar putea fi penalizate doar de masa masinii si Cx ori masa la 0,9 este 998 kg. iar la 1,4 este 975 kg. deci nici vorba de-asa ceva (Cx-ul banuiesc ca e la fel).

          Comment


          • Acum, mnu stiu, poate aia vorbesc de 1.4 16V.

            Comment


            • Hai lasati turbatul ala mic de 0.9tce. Vorbiti acolo de cuplu de zici ca e racheta, tot o rasnita lesinata ramane.

              0.9tce: 90cp/5250rpm, 135nm/2500rpm
              1.6mp: 87cp/5500rpm, 130nm/3000rpm

              Oricum nu sunt puse pe aceeasi caroserie incat sa ne facem o parere, iar la astfel de diferente de 5nm cel mai mult conteaza soferul. Daca avea macar 200nm atunci mai ziceam.

              Comment


              • Când nu te informezi... ies "perle"

                citat din dosar de presă oficial
                Motorul TCe 90 înregistrează un consum inferior cu 1,4 litri/100 km(2) în ciclu mixt faţă de predecesorul său, propulsorul 1.6 MPI 85. Aceasta înseamnă o autonomie suplimentară de peste 200 km.

                Și ca idee K7M și H4B sunt puse pe acceași caroserie, X52 doar că nu pe același areal georgrafic .
                K7M 82CP 134Nm urban/extra/mixt 9,8/5,8/7,2
                2012
                H4B 90CP 135Nm urban/extra/mixt 6,6/4,6/5,3 122gCO2
                2016
                H4B 90CP 135Nm urban/extra/mixt 6,4/4,4/5,2 119gCO2

                H4B 90CP 140Nm urban/extra/mixt 5,8/4,6/5,0 112gCO2
                Last edited by t0rquemada; 7 November 2016, 21:55.
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • Caroserie si cutie mai apropiata nu cred ca exista intre doua modele de masina!
                  Pana si turatiile in diferite trepte de viteza sunt aproape identice.

                  Comment


                  • Nu era vorba de consum ci de performante dinamice.

                    Mai usurel cu lesinatura asta de motor, ca mai citeste unul care nu a condus masina cu 0.9 tce si isi inchipuie ca e similar cu un motor WRC, sau macar WTCC.
                    Last edited by mr.K; 7 November 2016, 22:18.

                    Comment


                    • Performantele dinamice sunt la acelasi nivel! Ti s-a mai spus dar vad ca preferi sa ignori postarile care nu-ti sustin punctul de vedere!
                      P.S. 0.9 e la fel de "lesinat" ca si alt motor de 90 de CP! Sau inca sustineti aberatia aia cu CP de la motoarele mici turbo care sunt mai mici decat aia de la aspirate?
                      Last edited by DannyMC; 7 November 2016, 22:32.

                      Comment


                      • Nici un cuvant din postarea mea nu facea referire la cosum. Ziceam de performante.

                        De asta am luat ban si data trecuta, fiindca pe unii va supara adevarul. Insa asa e pe fiecare forum, toti isi lauda coaja, indiferent ca e Dacia, Skoda, Opel, etc. Eu sunt doar realist si intervin de cate ori am ocazia si e nevoie sa iau apararea daciei ca stiu care sunt punctele ei forte sau sa aduc cu picioarele pe pamant pe anumiti zmei posesori de dacie.

                        Iar daca are TURBO nu inseamna neaparat ca e RACHETA. Tot un motor de 900 cu 3 cilindrii de vreo 65cp si vreo 90nm este + un surplus adus de turbina.

                        Comment


                        • Ideea este ca s-au reusit performante dinamice similare dintr-o cilindree pe jumatate!
                          Last edited by DannyMC; 7 November 2016, 22:41.

                          Comment


                          • Originally posted by DannyMC View Post
                            Performantele dinamice sunt la acelasi nivel! Ti s-a mai spus dar vad ca preferi sa ignori postarile care nu-ti sustin punctul de vedere!
                            P.S. 0.9 e la fel de "lesinat" ca si alt motor de 90 de CP! Sau inca sustineti aberatia aia cu CP de la motoarele mici turbo care sunt mai mici decat aia de la aspirate?
                            Exact. Insa unii considera ca daca are TURBO e racheta...

                            Per ansamblu e un motor care merita (asta daca are consum macar la fel de bun ca 1.2 16v).
                            Ganditi-va ca taxele sunt foarte mici, 3 cilindrii (intra ulei mai putin cred ) , injectie multipunct, ceea ce e un plus major pentru mine, nu vreau masina cu injectie directa deoarece pe langa anumite probleme specifice (depunerile de calamina, etc ... mai si bea lichide din cele mai scumpe de 98-100) iar cum se misca putin mai bine ca 1.2 , este motorizarea potrivita pentru orice persoana normala.

                            Insa daca facem doar un versus raportat la performante cu 1.6, nu cred ca e diferenta extrem de mare incat sa facem atata tam-tam pe zeci de pagini.

                            Originally posted by DannyMC View Post
                            Care este adevarul? Ca tu ai 4000 rpm la 130km/h cu supermotorul tau aspirat si eu cu ascutitoarea nu am decat 3200?
                            Ce relevanta au reprizele, 0-100 sau mai mult... cu turatiile la viteza X ? Cand faci un versus ii dai la 6000

                            Ca are 130 la 3200rpm nu pot decat sa ma bucur si sa-l punctez din nou la avantaje, pe mine chiar ma deranjeaza sa merg mai tare de 120 ca devine foarte deranjant sunetul motorului in treapta 5-a, cu toate ca pe reprize suna frumos, insa la drum intins nu prea mai are farmec.
                            Dar aici ma refeream strict la performante, nu la turatii in traepta X nu la consum.
                            Last edited by ManGreek; 7 November 2016, 22:43. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • Diferenta nu e mare, dar motorul este mai elastic si comportamentul este mai bun! Raportat la diferenta de cilindree merita tam-tamul! ;)
                              Turatiile mai reduse la aceeasi inseamna ca motorul are rezerve de putere si va reactiona mai bine si pe reprize, asta e relevanta!
                              P.S. La drum intins 0.9 nu prea se aude! Poti sa treci si asta la avantaje! Abia dupa 4000 incepe sa devina deranjant motorul dar la 160 sunt alte chestii la care sunt mai atent!
                              Last edited by DannyMC; 7 November 2016, 22:54.

                              Comment


                              • Revenind la posesorii de VW TDI... cand au auzit de 0.9 turbo pe Dacia ziceau catre mine ca o sa fiu nevoit sa o imping ca sa pot pleca de pe loc... (vroiam sa fac trecerea la 0.9) si nu imi mai bateam capul sa le explic ce si cum.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google