If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Eiii uite ca la mine nu s-a dovedit , nici pe Continental si nici pe alte marci , nu s-a uzat banda de rulare. Am folosit predilect presiuni intre 2,8 si 2,6 . Daca citesti in manualul de folosire al masinii o sa vezi ca indica cresterea presiunii in roti proportional cu incarcatura masinii . O presiune mai mare va induce frecari mai mici deci si o incalzire mai mica la viteze mari . In afara de aceasta o face mai putin susceptibila la deformari laterate generate de forte centrifuge (centripete).
In curbe nu-ti pierzi aderenta in mod normal datorita presiunii crescute ci iti modifici traiectoria datorita deformarii accentuate a pneului fata de geanta metalica nedeformabila .
In afara de aceasta , numarul de kilometri parcursi de-a lungul anilor ,( am prins si cauciucurile "universale" Victoria , am circulat si cu cauciucuri rusesti care tineau 20000 Km) , informatiile culese in timp lung din reviste si manuale de specialitate , poate ca mi-ar permite sa-mi dau cu parerea , macar in modul timid , nu imperativ. In afara de aceasta nu sunt un intelectual tip " Google" .
Eiii uite ca la mine nu s-a dovedit , nici pe Continental si nici pe alte marci , nu s-a uzat banda de rulare. Am folosit predilect presiuni intre 2,8 si 2,6 . Daca citesti in manualul de folosire al masinii o sa vezi ca indica cresterea presiunii in roti proportional cu incarcatura masinii . O presiune mai mare va induce frecari mai mici deci si o incalzire mai mica la viteze mari . In afara de aceasta o face mai putin susceptibila la deformari laterate generate de forte centrifuge (centripete).
Total de acord cu tine, insa lucrul acesta nu este valabil pentru Logan II sau cel putin ptr o masina care are puntea spate destul de usoara. Nu stiu daca ai mers sau sesizat faptul ca atunci cand vantul bate din lateral destul de puternic masina incepe sa se clatine si daca mai ai si peste 2.4 bari in pneuri.....parca e minge de volei. Cauciucul are rolul de a absorbi vibratiile exercitate in timpul mersului , astfel incat sa nu afecteze basculele fata si nici bordul, care la Dacia "prinde greieri" dupa ceva timp.
Sa nu mai discutam despre frana spate logan....stim ca a facut multe victime.
Eu obtin consumuri sub 5l % avand in pneuri presiunea indicata de constructor (si merg destul de sportiv).
Ehh....fiecare merge cum stie, cum vrea....eu chiar simt masina foarte instabila la viteze de peste 100km/h cu 2.6 bari in pneuri.
De acord Amirale . Loganul I este si mai instabil la vant lateral si mai ales cu puntea spate descarcata. Am purtat mult timp in sacul cu nisip vara si iarna . Dar comportamentul este supravirator ( adica vireaza mai mult decat intentioneaza soferul si este necesara corectia din volan)
Acum am un Stepway care in sfarsit se comporta neutru fiind ajutat si de inaltimea mica a pneului (55 mm). Intre 2,2 si 2,6 diferenta este mica dar raportul beneficiu/ riscuri(uzura) este mare , in favoarea presiunii mai mari.
Pentru a compara comportamentul si importanta presiunii in pneuri incercati pe o bicicleta cu rotile dezumflate la jumatate iar apoi umflati-le la 3,2 atm . Comparati comportamentul acesteia la accelerare si apoi intr-un slalom
Eu am 95kg, umflu cauciucul bicicletei la 3,2 si tot se lasa sub mine .
Apoi la inaltimea pneului de 55 mm sau mai mica daca ai presiunea nominala si dai intr-o groapa sau un sant cu marginile in unghi drept gentile sigur se vor indoi s-au sparge . Eu insumi am dat intr-um sant cu 2,6 si tot am indoit putin gentile .
Dar voia-i la fiecare , firecare dintre noi avem propria nostra logica. Bafta.
.
Sigur are relevanta pentru utilizatorul obisnuit ? Acesta compara doar cifrele .
Oare ce v-ati face voi fara Google ?
Reiterez : nu sunt un "intelectual" tip Google . Am doi nepoti de acest tip . Daca le iau telefonul din mana , oare cat mai ramane din nivelul de instruire ?
Poate n-ar fi rau sa mai intri si pe Google! Pentru ca atunci cand emiti usor arogant cu titlu de axioma pareri personale, ar fi decent sa le verifici inainte!
Sigur are relevanta pentru utilizatorul obisnuit ? Acesta compara doar cifrele .
Oare ce v-ati face voi fara Google ?
Si ce ar mai trebui sa compare in afara de cifre (adica date)? Pentru ce fel de utilizator ar avea relevanta?
Ne-am face ospatari, tinichigii... presedinti etc.
Salutari tuturor. Revin si eu cu un consum dupa implinirea a 2122 km.
Alimentat 20 l. Parcurs 316 km mixt, mai mult extraurban fara eco si urban cu eco. Start/stop activat. Consum 6.3 l/100km. Am uitat viteza medie dar ma uit si revin cu raspuns.
Weekend frumos tuturor si drumuri intinse.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment