Temperatura Motor 1.0 SCe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Temperatura Motor 1.0 SCe

    Stimati colegi de forum,
    am cumparat un Logan cu motor 1.0 SCe de citeva zile si fiind in perioada de rodaj (putin peste 200Km) am incercat sa vad pe computerul de bord temperatura motorului, conform cartii de exploatare. Din meniul computerului de bord (butonul manetei drepte - stergator de parbriz) nu am gasit, pe linga toate celelalte afisaje, decât temperatura exterioara.

    Oare meniul calculatorului de bord sa nu afiseze temperatura lichidului de racire la acest tip de motor?

  • #2
    Logan 2 nu mai are indicator de temperatura a lichidului de racire! Indiferent de motorizare.

    Comment


    • #3
      Multumesc DannyMC!

      Comment


      • #4
        ca sa se scape de problema de la logan 1 si anume 2 4 2

        Comment


        • #5
          A incercat cineva sa monteze un sistem aditional de masurare a temperaturii motorului la Logan II?

          Mai mult ca sigur ca automatica motorului, foloseste informatia despre temperatura exterioara a aerului si a lichidului de racire dar din considerente de pret fabricantul nu o mai afiseaza. Pe multi soferi nici nu-i mai interesaza temperatura motorului.

          Ultimele motoare pe benzina si diesel, montate pe Dacia Logan, sunt destul de performante.
          In cazul motorului 1.0 SCe, puterea litrica 75CP/litru, pentru un motor aspirat natural este destul de buna, chiar de top pentru motoare de autoturisme normale.

          In trecut am avut un BMW318i din 2008 care avea la 1995 cmc 141CP deci cam 71,6 CP/litru si cuplul de 95 Nm/litru (BMW318i - petrol (gasoline) engine with displacement: 1995 cm3 / 121.8 cui, advertised power: 105 kW / 141 hp / 143 PS ( ECE ), torque: 190 Nm / 140 lb-ft).

          Actualul motor 1.0 SCe este o realizare tehnica perfomanta, are are puterea litrica 75CP/litru si cuplul 97 Nm/litru mai buna ca a BMW-ului 318i din 2008.
          Este explicabil, 1.0 SCe are ambii arbori cu came cu distributie variabila functie de turatie si poate si de cuplu sau pozitia pedalei de acceleratie. Sigur automatica motorului este foarte avansata si tine cont de temperatura lichidului de racire.

          Pentru cei curiosi, cred ca se poate instala, un sistem suplimentar de masurare a temperaturii motorului. Macar ca indicatie sa stii daca termostatul functioneaza bine.

          Comment


          • #6
            Originally posted by nene View Post
            Stimati colegi de forum,
            am cumparat un Logan cu motor 1.0 SCe de citeva zile si fiind in perioada de rodaj (putin peste 200Km) am incercat sa vad pe computerul de bord temperatura motorului, conform cartii de exploatare. Din meniul computerului de bord (butonul manetei drepte - stergator de parbriz) nu am gasit, pe linga toate celelalte afisaje, decât temperatura exterioara.

            Oare meniul calculatorului de bord sa nu afiseze temperatura lichidului de racire la acest tip de motor?
            Cartea e pentru modelele viitoare, dar cine știe poate ai noroc, PM și vedem ce se poate face
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • #7
              Temperatura motor

              Va salut! Ma aflu si eu la aceeasi masa a nemultumitilor cu privire la indicatorul lipsa a temperaturii motorului. Stiu ca exista termometre care se pot monta pentru a obtine informatia cu pricina, ma rog. Ceea ce m-ar interesa pe mine este daca pot folosi in beneficiul meu tehnologia deja existenta pe masina, si anume senzorul exterior de temperatura. In mod cert, trebuie sa fie un termistor pe undeva, nu cred ca Dacia si-a batut capul cu sonde de temperatura de tip circuit integrat. Oare daca as reusi sa identific acel senzor si sa-l montez pe blocul motor, n-ar fi problema noastra rezolvata? Stiu ca exista riscul ca acel senzor sa nu reziste din punct de vedere al izolatie termice la temperaturi de 90 de grade Celsius insa nu m-as declara invins inca daca s-ar intampla acest lucru. Sigur exista o versiune mai robusta a aceluiasi senzor, cu caracteristici electrice identice, eventual intr-o carcasa metalica. Problema cea mai dificila ar fi daca acel ecran din bord nu ar afisa temperaturi peste, sa zicem, 50 de grade Celsius. Poate domnii programatori s-au gandit ca n-are sens un afisaj peste o anumita valoare... Voi ce ziceti ? Imi bat capul degeaba cu problema asta? Cumpar un senzor proiectat corespunzator sau pe perioada garantiei ar trebui sa astept sa mi se aprinda martorii de avarie de prin bord si pe urma sa iau masuri? ))))
              sigpic

              Comment


              • #8
                Problema a fost discutata extins pe forum. In principiu exista mai multe solutii, una din ele, pentru posesorii de MediaNav, celelalte solutii, dupa posibilitati, gust, indemanare.
                http://www.loganclub.ro/forum/temper...av-t59746.html
                http://www.loganclub.ro/forum/showthread.php?t=57153
                si daca ai rabdare sa frunzaresti peste 4000 de postari, aici
                http://www.loganclub.ro/forum/showthread.php?t=54183

                Comment


                • #9
                  Din cate imi aduc aminte in manualul masinii mele parca scria ceva sa nu fortez motorul pana acesta nu ajunge la temperatura optima de functionare (adica cele 4 liniute).
                  Atunci, la noile modele de logan, fara indicator temperatura se subantelege ca poti sa pleci iarna la minus n grade si sa ii dai din prima forje?
                  Parca nu imi pare o idee buna.
                  Sper sa nu se considere offtopic.

                  Comment


                  • #10
                    Probabil că trebuie avută în vedere o regulă de bun simț de genul fără forjă în primele 15-20 minute, în funcție și de temperatura exterioară...

                    Comment


                    • #11
                      Scoaterea nivelului de temperatura imi aduce aminte de prima mea masina. Solenza, model Europa + AC, luata in 2004. Nu avea turometru....

                      Comment

                      Working...
                      X
                      Anulare DPF
                      Politica de Securitate Google