Originally posted by terran75
View Post
Cum E Mai Sanatos Iarna Pentru Mpi ?
Collapse
X
-
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
-
Originally posted by terran75 View Postin tot acest timp se creaza presiunile corespunzatoare in instalatiile de franare, servo-directie si ungere.
Comment
-
Doua observatii: da se incalzeste mai bine in sarcina motorul dar nu cred ca este bine cum s-a pornit motorul sa se si plece. Macar 10-20 de secunde e bine sa se stea sa apuce uleiul sa unga toate componentele.
La nici o masina (inclusiv Daciile pe carburatie ) nu e bine sa o amabalezi pe loc ca la motocicleta. La masinile pe carburatie se sta pe loc un minut doua cu motorul putin turat dar la turatie constanta(un 1500 RPM e cel mai sanatos) dupa care se pleaca chiar daca este rece. Un reglaj bun al carburatorului si al avansurilor si nu are nici pe dracu.Cel mai lent 1,6 8v
Comment
-
VA complicati ca il lasati 2-3 min. Zilele astea a nins si au inghetat geamurile. Cum as putea eu sa plec fara sa pornesc, sa descgid aeroterma si sa se desghete parbrizul.
P.S. foloses solutie pentru dezghetare rapida dar tot sta motoru pornit 5 min. Pana la urma lamele de la stergatoare sunt reci si chiar dca dau cu solutie nu ia gheata imediat. Va cam invartiti aiurea cu sa il lasam sau sa nu-l lasam. Toti suntem specialisti si ingineri. Daca as avea garaj bine ar fi...
Comment
-
Eu plec direct,si merg incet nu o turez,si astept sa se incalzeasca.Nu vad rostul sa stai pe loc in relantiu,ca masina merge nu e ca vechea dacie,in cartea masinii zice clar,decat sa stationati si sa asteptati sa se incalzeasca,mai bine rulati fara accelerari bruste.Asa si fac.sigpic
Comment
-
nu vad de ce n-ar fi. atata timp cat masina e calda cand o duci la service [sau schimbi tu uleiul], are vascozitate scazuta, se scurge bine. iar ulei proaspat il pui de la temperatura camerei, eventual ceva mai rece dar nu e nici o diferenta. alte probleme nu vad sa fie.
Comment
-
Originally posted by grecu george View Posteu cred ca nu are nici o problema daca sta pornita la relenti mai mult de 10-15 min. daca da sa ne dea si noua cineva o explicatie concreta pentru ca dacia recomanda pentru economia de benzina ca nu este nevoie sa o incalzim dar nu ca ar suferi motorul din cauza astaIn fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
E...nu mergea zeci de secunde (ca daca mergea asa in fiecare dimineata geroasa dupa cateva poriniri era gata linia) dar alea cateva secunde de ''0'' pelicula erau criminale pentru lagari.
De aia i-am spus la tata-meu in Dacia 1300 sa bage in continuare (cum am bagat eu) un 10W40 semisint, e mult mai bun decat orice mineral 15W40 sau 20W40.
Nu stiu daca ati observat, dar ultimele Dacii berline facute nu prea mai aveau probleme cu ungerea, au marit debitu' la pompa si desigur au folosit oloi mai bun (chiar si la cele pe carburici).
Eu cat e frigu de mare, mai mult de 15-30 secunde nu stau pe loc, doar pana imi pun centura, dau drumu la radio (eventual iau o gura de cafea) si gata, plecat incetisor primii metri unde am treaba.
Comment
-
Mai stiu specimene care stateau pe loc sa incalzeasca motorul si ambalau motorul ala, vai de mama lui...si bineinteles cu uleiuri d-alea minerale...tuica de dinozaur...se mai mirau de ce segmenteaza motorul la 30.000 km
E bine de stiut si pentru cei sceptici ca nu e nevoie sa stai sa incalzesti motorul. Se pleaca imediat, usor si pana se incalzeste motorul sa nu se forteze acceleratia aiurea. AtatIn fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Tuica de dinozaur )))))))))) tare tare.
Pai si vecinu-meu tot asa face dimineata cu 1310-le: ''vroammm vroam'' cateva minute...n-ai ce sa le faci, nu-i poti schimba stilu de ''profesionist''.
PS: eu la Dacia 1300 stiind ca bate un pic linia la pornire nici n-o lasam sa o ia la prima cheie, dadeam o cheie, (ca sa ''rupa'' un pic oloiu) si la a doua pornea frumos fara nici o bataie (socu' tras, fara ''sprituri'' aiurea) - ma rog tata-meu nu face treaba asta, e si el de ''moda veche'' adica ''vroammm vroamm...'' .
Tot asa...vreo 30 sec - 1min stat cu motorul pornit si gata, la drum (la astea cu soc manual e bine sa stai un pic sa se ''stabilizeze'' turatia, sa mai bagi un pic socu inainte de plecare).Last edited by Octavian; 3 February 2009, 10:21.
Comment
-
Si pe timp de vara stau minim 10s - 15s sa zic, doar nu pornesti cu ea direct in vit 1a si ridici ambreiajul si gata, o las sa coboare turometrul, sa se stabilezeze la o turatie si gata.
Cum am facut eu iarna care a trecut :
Astept 1-2 minute dupa ce o pornesc (depinde cat de frig e, dar niciodata nu am stat sa se incalzeasca calumea), intre 0-4 lnii la apa merg cu ea ca in rodaj (cand deja exista 2 linii de ceva timp, incep a merge normal), dupa ce vad 2 linii pe afisez pornesc ventilatia (apa deja are 30C sau 50C nu stiu exact care din ele)- daca o pornesc imediat tot nu baga caldura ceva timp si nici motorul nu se incalzeste... iar dupa ce am 4 linii nu mai am nici o treaba (apa > 80C).
Din niste carti mai vechi, am vazut ca uleiul se incalzeste mai greu ca apa (era de 1300 - grafice), dar cred ca ideea e aceeasi si la motoarele de acum si din aceasta cauza nu merg normal cum vad 2 linii la apa, o mai las un pic.
E recomandat ca in iarna sa intrati cu ulei nou (ala uzat si-a mai piedut din calitati)
10W40 - merge si iarna (atentie marita la porniri dim si usor cu acc si cu turatie pana cand apar 4 linii sau aproape...)
5w40 - ulei bun iarna (aici ma incadrez eu)
0w40 - ulei foarte bun iarna (sa o menajezi catusi de cat, dar dupa 2 linii la apa poti merge cu ea normal)
Eu folosesc 5W40 (Elf Evolution SXR 5w40) care rezista pana la -39 in detaliile lui, iar renault spune ca indeplineste conditiile pentru o pornire in parametrii normali pana la -25C sau -30C.
Tot eu folosesc numai ulei marca ELF, deoarece este recomandat de renault si cum motorul asta este de ani buni, banuiesc ca stiu ei ce spun ( si nu e foarte scump), iar cu marketing-ul din ziua de azi ajungi sa bagi ulei de masline in motor ...
Nu contrazic ca uleiul X nu e mai bun decat Elf, dar pentru motorul X este cel mai bun X, dar pentru motorul Y este uleiul Y si cum nimeni nu a facut super teste pe motoare sa vada exact... ma bazez pe producator, care parerea mea stie cel mai bine (uitati-va la masinile din vest, ca aia fac reviziile in service-urile de origine si le merg motoarele de zbarnie si la km multi).
Astept idei, pareri cu argumente ... asa invatam...Last edited by SorinXp; 20 June 2009, 02:40.
Comment
-
In primul rand, o recomandare colegului #SorinXp, de tentativa de citire a unui topic "Ce ulei folositi"? caci la cat de luuuuuuung e, iti trebuie ceva rabdare. Sunt multe informatii repetate de muuuulte ori. Spor la lectura.
In al doilea rand: fie vara, fie iarna, nu-si are rostul stationarea si turarea in gol.
Se porneste, fara picior pe pedala de acceleratie (eu apas intotdeauna ambreaiajul la pornire). Se asteapta cateva secunde (3-10 maxim) pentru a ajunge uleiul in toate lacasurile (iarna daca ai un auz format, se simte cum se schimba tonalitatea motorului din ascutita initial la cel mai gros, semn ca uleiul isi face menirea)
Apoi la drum, pana la primele 2-4 linii, menajat, turatii moderate (cum a zis si colegul, ca in perioada de rodaj), apoi...bice
Nu accelerati cand porniti (mai erau unii pe dacie care aveau pedala la podea, se auzea urat motorul, ii scurta viata cu acea pornire); primele secunde din pornirea unui motor dau viata-scurtimea ei. Unele din cele mai mari uzuri de aici provin (e foarte putin ulei, sau deloc, in toate compartimentele motorului)Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
Comment