Cum E Mai Sanatos Iarna Pentru Mpi ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    eu nu cred ca este vreo diferenta la mpi cel putin intre a porni direct sau a lasa masina la relanti ceva timp... poate omu vrea sa se incalzeasca in masina sau mai stiu eu ce

    Comment


    • #92
      nu vad de ce ar fi diferenta mare, numai sa nu pornesti in tromba. Sfatul sa pleci imediat, fara sa stai pe loc la ralanti, mi se pare mai degraba dat de ecologisti decat de mecanici.

      Comment


      • #93
        Originally posted by SorinXp View Post
        ..................................
        10W40 - merge si iarna (atentie marita la porniri dim si usor cu acc si cu turatie pana cand apar 4 linii sau aproape...)
        5w40 - ulei bun iarna (aici ma incadrez eu)
        0w40 - ulei foarte bun iarna (sa o menajezi catusi de cat, dar dupa 2 linii la apa poti merge cu ea normal)

        Eu folosesc 5W40 (Elf Evolution SXR 5w40) care rezista pana la -39 in detaliile lui, iar renault spune ca indeplineste conditiile pentru o pornire in parametrii normali pana la -25C sau -30C.
        .................................................. .................................................. ..
        Astept idei, pareri cu argumente ... asa invatam...
        10W40 nu-si are rostu la mpi, e bun numa' pt mesterii batrani (si tineri din pacate) batuti in cap, care cred ca pt un motor rulat vreo 100000 km e mai bun 10W40 decat un 5W40 sau 0W40 pt ca ''e mai gros'', maaare prostie.
        Face mai mult rau decat bine la pornirea motorului.
        Sau faze ca ''urla motoru domle cu 0W40, mai bun 5W40 sau 10W40'', alta tampenie (si in Dacia 1300 acum muuulti ani am pus mana pe un Mobil 0W40, a mers motorul la forje mai frumos ca niciodata).
        Ca cica ''e subtire'' si-l scuipa pe la semeringuri

        Am folosit la un mom dat PristaOil 20W40 la 1300, cand se incalzea il scuipa pe la semeringuri, apa se facea, m-am riscat si am bagat 10W40 semisint, nu-l mai arunca in asa hal, -sa redus consumu de oloi.

        10W40, 5W40 nu prea le vad rostu la motoarele noastre (inafara de cost, ca sunt mai ieftine) ori un 0W40 ori un 5W30 adevarat (adica fullsint).
        Am avut ocazia (incercati si voi) sa vad iarna in doua bidoane diferite la -5 grC cat de marmelada e un 10W40 fata de un 5W30, pur si simplu nu se pot compara.
        La -15-20 grC un 10W40 e ca valvolina in motor (am vazut dizaluri care n-au mai pornit, invartea greu).

        Comment


        • #94
          Cel mai sanatos pentru motor este sa-l lasi sa coboare in turatia de ralantii pana la 850 rpm, indiferent de temperatura de afara, la -10 grade C dureaza aprox. 5 min pana motorul scade la 850 rpm. In tot acest timp abia se dezmorteste si urca uleiul in rampa iar uzura este mult mai redusa la pornire daca astepti 5 min decat daca ai pleca cu ea imediat ce ai pornit-o, cu toate ca in malualul de utilizare specifica, ca incalzirea motorului la ralantii a devenit o operatie inutila la un astfel de motoare. Sfatul meu este sa asteptati pana coboara la 850 rpm fara a accelera,indiferent de temperatura de afara, dupa care sa plecati la drum. E doar un sfat

          Comment


          • #95
            Nu exista suport pentru afirmatia asta, din mai multe motive:
            -Uleiurile de acum nu se compara cu cele de pe vremea lu' Impuscatu'
            -Motorul se incalzeste mai repede la mers decat la ralanti-
            -Consumul de combustibil este mai economic plecand usor pana se incalzeste motorul in mers
            -Motoarele astea de Renault sutn cu alte tolerante si nu se compara cu cele de Dacia 1300
            -De ce sa facem noi pe desteptii cand ORICE producator de masini nu recomanda incalzirea motorului la ralanti
            ....
            -Poate ca ar trebui sa ne punem mintea la contributie si sa lasam sfaturile babesti purtate din generatie in generatie
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • #96
              Mai mult de 15-20 secunde n-are rost sa stai pe loc iarna.
              Pui centura, mai o gura de cafea eventual si gata, drum bun, schimbat frumos pe la ~2500-2700 rpm fara podele.
              In 15-20 sec oloiul ajunge cam peste tot, ca doar n-avem marmelada in motor, nu apar uzuri premature, pelicula in lagari exista.


              Eu cred ca producatorul nu recomanda incalzirea in ralanti doar pt ca e consum aiurea de benzina, nu ca i-ar face rau.
              Asa mai rar o las si eu pornita iarna cateva minute, asta doar ca sa se incalzeasca in masina ca sa stau la pulover (cand plec la drum lung si n-am chef sa mai opresc sa ma dezbrac de geaca/fas/palton/parpalac)

              Comment


              • #97
                Da si vara ar fi cam la fel.Plecare tot dupa 15-20 de secunde de stat la relantiu.

                Comment


                • #98
                  am vazut la o cunostiinta din germania care avea un ford galaxy atunci , o chestie interesanta..(era diesel masina)
                  caldura din masina era alimentata de combustibil....dar nu trebuia sa pornesti motorul...
                  cu alte cuvinte..se incalzea masina iarna...fara sa stai cu motorul pornit(fara sa il chinui)
                  si cand plecam su masina..ne urcam in ea..puneam contact si gata.
                  Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                  Comment


                  • #99
                    eu zic ca tot un duralube salveaza motoru la rece.

                    Comment


                    • Cu cit motorul este mai rece, consumul de carburant in sarcina este mai mare, de preferat este sa astepti macar un minut-doua pina mai creste temp. (parerea mea)

                      Comment


                      • In primul rand iarna pornesti motorul si pana se mai incalzeste in masina ca sa nu fie tot pe ce pui mana rece,mai iti faci de lucru pe afara.Adica mai stergi un geam de praf,il cureti de gheata,zapada etc....si apoi dupa vreo 4 minute te sui si pleci.
                        La mine nu este cazul de a face ture pe langa masina pt ca pornesc masina din casa si pana cobor sa incalzit bine mersi in cabina,a cazut(topit) eventuala gheata si zapada dupa parbriz,geamuri si luneta si doar ma sui in masina si plec,totul fiind cald inauntru.
                        Las ventilatorul pornit pe caldura la treapta a 3-ia si dupa vreo 5 -6 minute este totul cald si bine in cabina si bineinteles ca si motorul este deja in parametri optimi de functionare.
                        Daca era cum ziceti voi ca, producatorul(cei de la Dacia,Adras) recomanda ca sa pleci cu motorul pornit dupa 10-15 secunde ca ar dauna in vreun fel acestuia....de ce nu mi-au zis nimic de faptul ca vreau o alarma cu pornire din casa(telecomanda) si ca ar dauna motorului ca sta masina pornita 5 sau 6 minute sau 10 minute pana cobor eu si ma sui in masina.?
                        Aceasta optiune se stie clar ce rol are si pt ce a fost conceputa....Doar nu o sa pornesti masina din telecomanda ,ca sa te sui imediat in ea si sa pleci la drum?

                        Comment


                        • N-are nici o treaba daca o lasi sa se incalzeasca la ralanti iarna.
                          Numa ca in alea 6 minute (ca exemplu) eu sunt cu masina aproape la jumatatea drumului spre servici (11 km pe un sens) si asa plec mai tot timpul in intarziere )
                          Dar daca iti place sa intri la caldurica, poti sa consumi in fiecare dimineata un ~2-300 grame in fata portii.

                          Comment


                          • [QUOTE=Octavian___30;380015]Mai mult de 15-20 secunde n-are rost sa stai pe loc iarna.
                            Pui centura, mai o gura de cafea eventual si gata, drum bun, schimbat frumos pe la ~2500-2700 rpm fara podele.
                            In 15-20 sec oloiul ajunge cam peste tot, ca doar n-avem marmelada in motor, nu apar uzuri premature, pelicula in lagari exista.




                            Octaviane daca eu as intra in masina dupa 10 secunde cand afara sunt -10 grade,imediat as incepe sa clantan din dinti si apoi daca as mai pune mana si pe volanul super rece al masinii sau pe maneta de viteze si alte cele din masina,as paraliza direct.Pot sa beau si votca ca degeaba,tot nu ma incalzesc asa de repede.
                            Ca sa nu mai zic de scaunul sau scaunele din masina care sunt si ele super reci.Tocmai din cauza asta am vrut o alarma cu optiunea asta(pornit din telecomanda motorul).

                            Si alea 2-3 sute de grame se merita.....si pot sa am serviciul si la 5 km ca tot as porni masina din timp.
                            Last edited by Ivan Marian; 30 July 2009, 23:58.

                            Comment


                            • Orice producator de masini recomanda plecarea usoara de pe loc , iarna, nu numai Dacia...si BMW, Audi , Mercedes...TOTI. De ce? Pentru o mai buna economie de combustibil si pentru ca motorul se incalzeste mai repede in mers decat la ralanti. E adevarat ca baga caldura repede dar asta nu inseamna ca motorul e in parametrii in alea 4 minute decat ar fi in 4 minute de rulaj. Baga caldura ca se incalzeste radiatorul si e din termostat...motorul ar intra mai repede in temperatura optima in rulaj decat la ralanti....d-aia zice de un condus usor fara turatii exagerate la inceput
                              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                              Comment


                              • O fi si cum zici tu Dark,dar la mine nu conteaza economia iarna,Pt. Ca MOR DE FRIG pana se incalzeste in cabina.
                                Vara plec si eu mai repede dupa loc(1 minut maxim)pana imi pun centura,fata la casetofon,detectorul radar,etc...ca nu mai mor de frig.
                                Si vorba lui Basescu""""Iarna nu-i ca vara""".
                                Vorba lui Base...iarna ai -10,-15 grade si vara +40 50 de grade.Este totusi o diferenta enorma de temperatura pe care eu o resimt mai ales iarna.
                                Asa ca vreau caldura cand ma sui in masina.Se merita acest consum si pretul alarmei din plin.
                                Toate cele bune.
                                Last edited by Ivan Marian; 31 July 2009, 00:16.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google