If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Multi confunda faptul ca daca scrie pe pompa Top Premium 99+ sau Carrera 100 benzina ar avea 99 respectiv 100 cifra octanica. NU !!! Este doar denumirea ei in functie de firma ele ar trebui sa aibe 98 cifra octanica dar nu au nici macar pe aproape
si reciproc nici alea de 95 nu ajung la cifra octanica de 95.
fii sigur ca nici o benzina de la nici o statie de carburanti nu are cifra octanica 95 sau 98 sau 98 sau 100. am vazut o temperatura a combustibilului la umplerea rezervorului statiei de benzina de 19,9 grd celsius.
care e treaba cu temperatura la umplerea rezervorului statiei? si unde vezi asta??
nu stiu nici eu ce relevanta are temperatura. dar am vazut-o afisata pe un mini LCD in benzinarie. erau mai multe afisate pe ecran, printre care tipul benzinei(95) si temperatura (19.9grd C) tocmai ce umpluse rezervoarele statiei. cine stie, poate sa comenteze cu ce influenteaza temperatura de stocare.
pai poate ii intereseaza sa stie cat era temperatura cind baga din cisterna in rezervor, ca volumul variaza in functie de temperatura... presupun si io...
Eu am alimentat de la Petrom, Mol si de la Rompetrol.
De la Petrom si Mol am alimentat cu benzina de 98 iar de la Rompetrol cu benzina de 95.
Totusi eu prefer Petrom, Top Premium 99+ este mai ieftina la Petrom, decat Carrera 100 de la PetromV sau OMV
Ca o lamurire suplimentara: inainte de a baga numai TopPremium 99+, dupa ce circulam mai mult prin oras, mai ieseam in weekend si-i dadeam un pic de forja in afara orasului si dupa aia mergea mult mai bine („dacistii” stiu de ce...). Dupa TopPremium 99+ totul e OK.
Atentie utilizatorilor de Carerra 100 (si de benzine cu CO egale sau mai mari de 98, inclusiv subsemnatu): un prieten a alimentat mai multa vreme cu ea si a ajuns cu probleme de catalizator si supape, exact la o zi dupa ce masina a iesit din garantie (ca la noi la nimeni...). La service nu a spus nimic de benzina, iar dupa ce au facut diagnosticarea, i-au spus ca problemele au aparut de la „benzina prea tare (cu cifra octanica mai mare decat specificatiile producatorului)”. Si acuma isi cauta fatza pe jos, dupa ce i-a picat... Nu stiu cum l-au prins, fiindca am fost cu el sa-i pun o pila si omul nu a spus nimic. Cert e ca distractia il costa o caruta de bani si nervi. Poate ca e bine sa nu exageram cu benzinele cu CO 98 si peste, in sensul de a face un plin cu benzina de 98 la 2-3 plinuri cu benzina cu CO 95. Ce ziceti?
Last edited by darksid3; 9 May 2009, 19:23.
Reason: Automerged Doublepost
The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson
Pare neverosimil...o benzina cu cifra octanica mai mare nu e mai "tare" ci arde mai controlat deci e mai sigura decat o benzina cu cifra octanica mai mica
LE: Si nu exista benzina cu cifra octanica mai mare de 98...
99+, 100, 101 e doar marketing
@darksid3: si eu stiam asa (am terminat chimie-biologie), dar cica benzinele cu CO mai mare sunt superaditivate si fac necazuri catalizatorilor si supapelor pentru ca ard controlat, dar foarte tare. Sotia sefului meu are alta masina si, dupa ce a alimentat numai Carera 100, i s-a aprins becul de catalizator. La service, seful meu a explicat totul (om cinstit) iar tovarasii au resetat calculatorul masinii si i-au spus ca nu e bine sa bage benzina cu CO mare. De atunci, baga un amestec 50-50 de Carerra 100 si 95. Nu cred ca benzina a fost cauza, dar de atunci nu a mai avut probleme.
The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson
Ca o lamurire suplimentara: inainte de a baga numai TopPremium 99+, dupa ce circulam mai mult prin oras, mai ieseam in weekend si-i dadeam un pic de forja in afara orasului si dupa aia mergea mult mai bine („dacistii” stiu de ce...). (SNIP)
Condusul la drum lung si la turatii constante prin care motorul poate sa "respire" plus "recalibrarea" unor parametrii logici din calculatorul injectiei
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment