Am Sandero 1.2 de 6 ani si mereu am fost tentat sa zic ca acest 1,2 nu are prea multe avantaje, nici macar consumul. Cu toate astea, de cateva luni i-am adus companie Sanderoului un Focus 2 1.6 benzina si de aici am inceput sa vad avantajele 1.2-ului in materie de consum. Vorbim de 2 motoare aspirate, aproximativ egale dpdv tehnologic si: Sandero merge mai mult in oras (daca se poate numi asa), distante scurte, dar uneori mai face si drumuri in conditii de autostrada, la viteze aproximativ legale (130-140km/h) si,pe ultimii 1005km am o medie de consum de 7.4 la viteza medie afisata de CB de 30.5km/h (km astia sunt facuti incepand cu 1 noiembrie). Pe cealalta parte, Focusul merge preponderent extraurban, tot autostrada, dar si putin oras, si cel mai mic consum mediu obtinut pana acum, calculat la pompa, a fost de 8,4 (nu am CB si nu mai retin alte date legate de acel consum, insa se mentine tot in jurul acelei valori pe cei ~2500km parcursi cu el, de ex cu 20l de benzina merg undeva la 240km).
Generalizand putin ce am scris mai sus, as putea spune ca in aceleasi conditii de deplasare diferenta de consum este de aproximativ 1l/100km in favoarea Sanderoului, desi daca chiar s-ar respecta procentul urban-extraurban intre cele 2 masini, diferenta reala ar fi chiar mai insemnata in favoarea 1.2-ului.
Cu toate acestea, prefer motorul mai potent din cele mentionate, cand vine vorba de iesit din oras/mers in regim de naveta, dar scopul acestui mesaj era de a sublinia faptul ca 1.2-ul este, totusi, un motor economic all-around.
*Loganul si Sandero sunt similare atat ca masa (probabil Sandero e putin mai usor), cat si ca performante dinamice, iar Focusul conform hartiilor este sub 1200kg, deci destul de aproape de Logan/Sandero.
**Presupun ca ambele masini din dotare corespund dpdv tehnic si mecanic cu starea in care le-a lasat producatorul: 1.2-ul avand 46000, iar Focusul 95000.
Generalizand putin ce am scris mai sus, as putea spune ca in aceleasi conditii de deplasare diferenta de consum este de aproximativ 1l/100km in favoarea Sanderoului, desi daca chiar s-ar respecta procentul urban-extraurban intre cele 2 masini, diferenta reala ar fi chiar mai insemnata in favoarea 1.2-ului.
Cu toate acestea, prefer motorul mai potent din cele mentionate, cand vine vorba de iesit din oras/mers in regim de naveta, dar scopul acestui mesaj era de a sublinia faptul ca 1.2-ul este, totusi, un motor economic all-around.
*Loganul si Sandero sunt similare atat ca masa (probabil Sandero e putin mai usor), cat si ca performante dinamice, iar Focusul conform hartiilor este sub 1200kg, deci destul de aproape de Logan/Sandero.
**Presupun ca ambele masini din dotare corespund dpdv tehnic si mecanic cu starea in care le-a lasat producatorul: 1.2-ul avand 46000, iar Focusul 95000.
Comment