Consum Logan 1.2_16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu cred. Mai degraba a fost nevasta-mea autoarea.

    Din cate stiu pentru consum mic se recomanda sa schimbi astfel incat treapta superioara sa pice in zona de cuplu mare (chiar maxim). Vorbim de treptele superioare normal.
    Si mai depinde si cum ajungi la turatia aia.
    Cel mai lent 1,6 8v

    Comment


    • @rhadoo_ds sunt multe aspecte pe care te-ai incumetat sa le comentezi fara a fii in cunostinta de cauza. O sa incerc sa le iau pe rand fara a ma pierde in detalii. In primul rand nu poti afirma despre mine ca am un stil de condus agresiv, ca nu conduc regulamentar sau ca nu rulez fara a anticipa traficul, in conditiile in care nu ai mers cu mine in masina. S-ar putea sa te surprinda, dar am un stil de condus corect care implica micile tips-uri pt a avea un consum redus. O alta aberatie este afirmatia "cei cu 1.4 se oftica"... hai sa fim seriosi (mai ales in cazul meu). Iar ca sa spui ca celor cu 1.4 rularea la 2000rpm li se pare subturata iarasi este puerila, in conditiile in care se stie ca 1.4 atinge cuplul maxim mai jos iar motoarele cu 8v au un avantaj din pct asta de vedre. O alta aberatie este afirmatia conform careia la 1.4 nu am sa vad in veci consum extraurban sub 6%, pai prietene eu am condus un Laureate cu motorizarea asta 2 ani si la drum lung consumul mediu se situa intre 5.4 si 5.8 la suta (iar ca fapt divers Pitesti - Gara de Nord Bucuresti (peste 2 ore urban rulate in capitala la ora de varf) - Pitesti, adica aprox 270 km, CB imi afisa in parcare la sosire acasa 6.4%. In Pitesti (unde este relevant pt mine) eu aveam consum urban intre 7.5 - 8.5 in functie de anotimp, traseu etc., iar ca 1.2 16v sa fie interesant pt mine as vrea sa scoata 6.5-7.5 in nici un caz mai mult.

      P.S.: Personal mi se rupe de parea taximetristilor (nu cred ca ai vrea sa cumperi o masina de la ei dupa ce fac cei 200.000km despre care vorbesti in conditiile pe care tu le consideri bune) pt ca nu sunt taximetrist, deci nu conduc ca un taximetrist.
      sigpic

      Comment


      • Originally posted by Cristi_LCD View Post
        Din cate stiu pentru consum mic se recomanda sa schimbi astfel incat treapta superioara sa pice in zona de cuplu mare (chiar maxim)
        Cred ca iti dai seama ca asta inseamna sa schimbi treptele la ~ 5.000 rpm ca acul sa cada la 4.250 in treapta urmatoare ? Ce consum crezi ca vei avea mergand continuu asa ? Iti spun eu - de RACHETA

        Originally posted by darksid3 View Post
        1. Motorul nu e folosit in parametrii normali si e logic sa consume mai putin (mers subturat)
        La afirmatia asta rhadoo_ds a dat un raspuns corect - motorul nu este subturat la 2.000 rpm in nici o treapta, abia sub 1.700 incepe sa se simta, la 2.000 merge la fel de rotund ca si la 3.000, insa trebuie sa conduci mai intai un 1.2 sa iti dai seama. De ex cu 1.2 poti merge linistit cu 60 km/h in tr. a 5-a. Eu de regula, la un mers normal merg undeva la 2.300 rpm.

        Originally posted by catalinux View Post
        1) pt aia cu 1.2 care visau ca se tin dupa un diesel sa se trezeasca si sa conduca macar dci-ul de 70cp..........2) @no. 23 consuma 4.2...........3) Impresia generala este ca 1.2-ul consuma aproape la fel ca 1.4 ........... 4) Cum ajung unii la consum de 4.2 (sau 4.5 sau chiar 4.9) in conditiile in care au si varianta Laureate (mai grea), plus pasageri, plus AC eu nu stiu. Daca pun deoparte reaua credinta nu pot decat sa dau vina pe o "folosire" incorecta a CB sau pe o matematica deficitara.
        1) Sa nu ai grija, am condus mii de km si diesel-ul de 65, de 70 si de 85, singurul care este peste 1.2 e cel de 85........in rest nu mai vorbi din auzite (nu vorbim de mersul in rampa).

        2) Am specificat ca am consumul mediu de obicei in ext. de de 4.9-5, insa cu 4 persoane adulte in masina (familia) + bagaje. Consumul de 4.2 a iesit pe un drum cu asfalt f. bun, fara gropi, unde viteza nu a scazut sub 60, mers de regula la 85-90 si 2-3 tresariri la 140-150 la depasire de coloana, si fiind doar 2 persoane in masina.............ce motive as avea sa mint

        3) Daca citeai posturile mai cu atentie puteai sa vezi ca 1.2 are un consum simtitor mai mic decat 1.4.

        4) Eu am versiunea Preferance (+ proiectoare si airbag-uri laterale - asta mi-a fost bugetul) care cred ca este o idee mai usoara decat Laureate, insa nu cred ca face diferenta. Consumul il fac folosind meniul secret, masina fiind oprita de cateva min (pt a se linisti benzina in rezervor - nu cred ca are spargator de valuri) si pe un teren plan...........nici gand nu poate fi vorba de "o matematica deficitara" - (nu se asemana deloc cu matematica avansate de la fac.), insa spun ca regula de trei simpla o inveti in clasele primare.
        Last edited by no.23; 24 June 2010, 11:27.

        Comment


        • Originally posted by catalinux View Post
          ...........horror (@octavian care zici ca s-a otravit cu solutie de parbriz de 1.2, asa de inversunat e) .......................

          P.S.: Impresia generala este ca 1.2-ul consuma aproape la fel ca 1.4 (ceea ce ma enerveaza la culme ...................................
          P.S.: Dacia da 4.9 extraurban si cu siguranta este un consum dat facut in "laborator" sau in cel mai rau caz cu versiunea cheala ...................

          Pai cum sa nu fiu inversunat cand vad atatia specialisti si atatea pareri fara sa aibe sustinere practica, cum e si cazul tau, scuza-ma.
          Ai 1.2 si 1.4 ca sa poti emite o parere obiectiva asupra consumului?? Daca nu, te bazezi pe spusele celorlalti colegi? (foarte gresit). Ai acelasi stil de condus ca X sau Y??? Daca nu, faci afirmatii neavizate.
          Ai incercat tu sa vezi daca scoate 4,9% si n-a scos?

          Mai las-o drac' de treaba.
          Eu barem am mers ceva cu motorizarea asta si nu le bag din burta.

          Comment


          • @No23: Mers subturat nu inseamna ca motorul trebuie musai sa tremure.
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • Originally posted by darksid3 View Post
              @No23: Mers subturat nu inseamna ca motorul trebuie musai sa tremure.
              Ai dreptate, insa 1.2 in tr. a 5-a incepe sa tremure sub 1.500 rpm - peste merge normal (acum ce am venit la PC - am fost plecat pana la fac., si am testat masina la diverse turatii) , deci la 2.000 nu poate fi vorba de mers subturat. Voi nu luati in considerare faptul ca daca are cutia mai scurta, la o turatie mai joasa motorul va avea o putere la roata mai mare decat la un motor cu o cutie mai lunga (1.4 de ex). Cu alte cuvinte daca 1.4 devine subturat sub 2.000, 1.2 devine sub 1.700.

              Sper sa ma fi facut inteles

              ps: am gasit un video cu monstrul 1.4 http://www.youtube.com/watch?v=n4tr-IouBw0 si unul cu polizorul 1.2 http://www.youtube.com/watch?v=mutb7KgA9NM - asta asa sa va mai inveselesc
              Last edited by no.23; 24 June 2010, 12:33.

              Comment


              • Originally posted by Octavian___31 View Post

                1. Ai 1.2 si 1.4 ca sa poti emite o parere obiectiva asupra consumului??

                2. Ai incercat tu sa vezi daca scoate 4,9% si n-a scos?

                3. Mai las-o drac' de treaba.Eu barem am mers ceva cu motorizarea asta si nu le bag din burta.
                1. Dar tu ai?

                2. Ai incercat tu si ti-a dat 4.9? (cu 4 persoane, bagaj si AC cum zice toata lumea... a si evident sofer supraponderal)

                3. Tu ai mers cu Clio (si eu am testat Clio 1.2 acum vreo 2 ani), din pct meu de vedere irelevant. Alta greutate, alta aerodinamica, alta antifonare etc etc etc (nici macare nu stiu sigur rapoartele CV sunt la fel).

                Ca sa nu mai spun ca tu te bati cu pumnul in piept cu niste reprize, in conditiile in care constructorul da un sprint 0-100 mai bun, o viteza max. mai mare, un cuplu mai mare in favoarea celui de 1.4. Deci de unde e 1.2-ul asta asa viteaz in viziunea ta nu stiu. Ca datorita cutiei mai scurte iti da SENZATIA ca merge o idee mai repede este alta treaba, asa si in berlina la 80 zici ca ai cel putin dublu dar senzatia nu este totuna cu realitatea. Din pct meu de vedere ambele motoare sunt la fel de neperformante si pt mine este interesant doar aspectul consumului, acolo unde credeam ca 1.2 sta semnificativ mai bine ca 1.4, dar din ce am citit de la posesori se pare in "real life" lucrurile nu sau chiar asa.
                sigpic

                Comment


                • mai fir-ar de treaba, 1.6-le tremura la 1800rpm, dar 1.2 nu. cat cuplu ai la 2000rpm, fata de un 1.6? sa tot ai vreo 90Nm, iar eu sa tot am vreo 120Nm. al tau nu tremura, al meu tremura daca-i calc pedala ceva mai brusc. mai da-l in ma-sa de racheta. o sa ajungeti ca aia de merg 200km/h cu 1.4, doar ca voi o sa consumati 3% in loc de 5%. daca mai vine unu' si zice ca merge "rotund" in tr5 la 1700rpm, fac un drum pana la el in oras sa vad si io racheta, comparativ cu petarda aia de 105cai care tremura...
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • Originally posted by catalinux View Post
                    ...alta aberatie este afirmatia "cei cu 1.4 se oftica"... hai sa fim seriosi (mai ales in cazul meu)
                    Eu am presupus asta prin prisma postului tau, unde tu ai afirmat ca ce postam aici sunt sf-uri ... Crezi ca cineva are o placere perversa sa scrie aberatii aici doar ca sa isi bage altii gheara in gat? Eu cred ca cel mai corect ar fi sa se dea toate detaliile problemei cand se vb de consum, precum: resetat CB in mers sau pe loc, nr persoane, ora, trazeu, litri in rezervor, presiune in roti, etc... Ca sa nu creada ceilalti ca abereaza cel care a postat!

                    Originally posted by catalinux View Post

                    Iar ca sa spui ca celor cu 1.4 rularea la 2000rpm li se pare subturata iarasi este puerila, in conditiile in care se stie ca 1.4 atinge cuplul maxim mai jos iar motoarele cu 8v au un avantaj din pct asta de vedre.
                    Pai tu ziceai ca merg subturat la 1700 sau la 2000.

                    Originally posted by catalinux View Post

                    O alta aberatie este afirmatia conform careia la 1.4 nu am sa vad in veci consum extraurban sub 6%, pai prietene eu am condus un Laureate cu motorizarea asta 2 ani si la drum lung consumul mediu se situa intre 5.4 si 5.8 la suta (iar ca fapt divers Pitesti - Gara de Nord Bucuresti (peste 2 ore urban rulate in capitala la ora de varf) - Pitesti, adica aprox 270 km, CB imi afisa in parcare la sosire acasa 6.4%.
                    Felicitari!

                    Originally posted by catalinux View Post

                    In Pitesti (unde este relevant pt mine) eu aveam consum urban intre 7.5 - 8.5 in functie de anotimp, traseu etc., iar ca 1.2 16v sa fie interesant pt mine as vrea sa scoata 6.5-7.5 in nici un caz mai mult.
                    Nu stiu cum e in pitesti, dar in Iasi am avut 6,4% in 2 sau 3 zile doar urban.
                    Azi am resetat CB cand am plecat de acasa si pana acum am facut aproape 8 km cu 2 opriri, una de 50 min si una de 15 min cu un consum afisat de CB de 7,6%, singur in masina, in zonele Mircea, kaufland Pod Piatra, Mircea pe pod Alexandru, cantemir, palat, hotel Europa. Am 1.6 atm in roti si vreo 10 litri de benzina in rezervor. Motorul a fost rece aproape tot timpul si am plecat de la un consum de 13,1% primul afisat de CB la 400 m dupa ce am plecat. Nici macar nu am schimbat mai sus de treapta 3 in tot traseul.

                    Originally posted by catalinux View Post

                    P.S.: Personal mi se rupe de parea taximetristilor (nu cred ca ai vrea sa cumperi o masina de la ei dupa ce fac cei 200.000km despre care vorbesti in conditiile pe care tu le consideri bune) pt ca nu sunt taximetrist, deci nu conduc ca un taximetrist.
                    Aici ai gresit. Eu am subliniat faptul ca dupa 200.000 km nu a schimbat nimic in motor si nu am zzis deloc ca am vrut sa cumpar de la ei. Eu nu am considerat bune condtiile, din contra, sunt porniri f dese, se merge cu adevarat subturat si accelerari bruste la turatii mici si nu prea se are grija de masina. Ce am vrut sa se inteleaga e ca in aceste conditii vitrege nu s-a intervenit la motor! Se pare ca nu ai inteles asta.

                    Si ca sa fiu putin off-topic legat de subturat: ai condus vreodata o masina cu cutie automata? Atunci cand masina nu trage din greu, cutia schimba viteza, chiar daca urmatoarea treapta cade si la 1500 ture. Am condus mai multe masini automate, si diesel si benzina, si la un mers linistit majoritatea faceau asa. Intr-o conceptie mai larga, putem vorbi ca o masina este subturata cand este in sarcina si motorul nu face fata la turatia la care e.

                    De exemplu, loganul 1.4(nu am condus, dar eram in masina) e subturat cand urci cu a 4-a la 2300 ture o panta de 8-10% si care contine si curbe, dar nu e subturat cand cobori acelasi traseu cu a 4-a la 1500 ture.

                    La fel si cutia automata, cand simte ca nu e in sarcina schimba in superior, chiar daca cade pe 1500.

                    Comment


                    • mai calmati-va...ca presimt ca se lasa cu ban...

                      Daca citeste cineva cu 1.2 din brasov acest thread...vreau si eu sa il incerc ! Sunt curios si de consum si de comportament.
                      Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                      Comment


                      • Originally posted by Seba View Post
                        mai fir-ar de treaba, 1.6-le tremura la 1800rpm, dar 1.2 nu. cat cuplu ai la 2000rpm, fata de un 1.6? sa tot ai vreo 90Nm, iar eu sa tot am vreo 120Nm. al tau nu tremura, al meu tremura daca-i calc pedala ceva mai brusc. mai da-l in ma-sa de racheta.
                        Vad ca nu ai citit nimic din ce am scris. Ce viteza ai la 1.800 rpm fix in cap in tr. a 5-a la 1.6 ? si iti zic ce viteza am la 1.2 in aceleasi conditii............si dupa o sa iti dai singur seama de ce vorbesc eu..............sau intotdeuna exista varianta sa ne intalnim mai multi si sa testam 1.2, 1.4, 1.6 pentru a si putea demonstra cele spuse............altfel degeaba incarc un clip ca nu poti simti motorul.................

                        In tr. a 5-a la 1.2 accelaratia blana de la 1.800 rpm si motorul nu da semne de tremurat - o cauza poate sa fie si faptul ca are accelaratia electronica si calculatorul decide cat de brusc sa mareasca cantitatea de aer si benzina ce intra in motor

                        Nu am zis nimic de 1.6 16v pt ca nu am condus niciodata (singura motorizare de pe Logan de care nu m-am atins)............asa ca nu stiu cum merge la 1.800 rpm si nu stiu nici ce model de cutie are, cum sunt etajate rapoartele
                        Last edited by no.23; 24 June 2010, 13:26.

                        Comment


                        • Originally posted by catalinux View Post
                          1. Dar tu ai?

                          2. Ai incercat tu si ti-a dat 4.9? (cu 4 persoane, bagaj si AC cum zice toata lumea... a si evident sofer supraponderal)

                          3. Tu ai mers cu Clio (si eu am testat Clio 1.2 acum vreo 2 ani), din pct meu de vedere irelevant. Alta greutate, alta aerodinamica, alta antifonare etc etc etc (nici macare nu stiu sigur rapoartele CV sunt la fel).

                          Ca sa nu mai spun ca tu te bati cu pumnul in piept cu niste reprize, in conditiile in care constructorul da un sprint 0-100 mai bun, o viteza max. mai mare, un cuplu mai mare in favoarea celui de 1.4. Deci de unde e 1.2-ul asta asa viteaz in viziunea ta nu stiu. Ca datorita cutiei mai scurte iti da SENZATIA ca merge o idee mai repede este alta treaba, asa si in berlina la 80 zici ca ai cel putin dublu dar senzatia nu este totuna cu realitatea. Din pct meu de vedere ambele motoare sunt la fel de neperformante si pt mine este interesant doar aspectul consumului, acolo unde credeam ca 1.2 sta semnificativ mai bine ca 1.4, dar din ce am citit de la posesori se pare in "real life" lucrurile nu sau chiar asa.
                          eu cred ca iti da cu virgula, cu tot respectul, ca tot vorbeam de matematici....

                          Unde ai vazut tu ca in "real life" ca 1.2 nu sta mai bine ca 1.4 la consum? Sau probabil semnificativ mai bine la tine inseamna cu mai mult de 2 litri pe suta?

                          Eu zic ca pana cand nu mergi cu 1.2 (si eventual sa merg si eu cu 1.4 sa nu ne mai aprindem....)

                          Comment


                          • Haide ca am facut si munca "de mina" de a suprapune graficele postate de @no.23 (daca are cineva altele mai bune il rog sa le posteze) in Photoshop. Din pct-ul meu de vedere rezultatul este absolut interesant si contrazice "simturile" multora. Acum sunt absolut convins ca din pct de vedere dinamic (daca se poate vorbi de dinamica la motoarele astea) 1.2 este sub 1.4. Consumul ramane singurul semn de intrebare si ne putem elucida doar daca posesorii de 1.2 inceteaza sa mai reseteze CB-ul din 5 in 5 km si o sa avem si noi un CONSUM MEDIU adevarat pe 100-200km parcursi in mediul urban.

                            L.E.: Acum inteleg de ce este @octavian atat de extaziat, pt ca intre 5000-6000rpm (aolo unde ruleaza el) 1.2-ul sta mai bine atat pe cuplu cat si pe viteza
                            Attached Files
                            Last edited by catalinux; 24 June 2010, 13:47.
                            sigpic

                            Comment


                            • misto ideea cu suprapunerea graficelor.
                              Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                              Comment


                              • Hai sa vorbim pe date reale

                                Voi incerca sa tin un jurnal cu consumul urban pana cand voi fi nevoit sa ies in afara orasului.

                                Azi dimineata am resetat CB si am parcurs azi 21,1 km in timpii urmatori:
                                - Resetat CB la 9.10 – parcurs 2 km – pauza 40 min (trepte 1,2,3)
                                - 9.50 – parcurs 2 km – pauza 15 min (trepte 1,2,3)
                                - 10.05 – parcurs 4.3 km – pauza 5 ore (trepte 1,2,3,4)
                                - 15.00 – parcurs 4.3 km – pauza 3 (trepte 1,2,3)
                                - 18.00 – parcurs 4.3 km – pauza 15 min (trepte 1,2,3,4)
                                - 18.25 – parcurs 4.3 km – terminat ziua. (trepte 1,2,3)

                                Se poate observa ca nu s-a mers foarte mult cu motorul incalzit.

                                S-a circulat in zonele Mircea (trecut pe sub calea ferata de 2 ori dinspre Mircea [cine e din Iasi si din zona stie ca mai tot timpu, si mai ales la orele alea se sta bine pana ajungi la semafor]), Pod Piatra, Cantemir, Pod Ros, Sf. Lazar, Elena Doamna, Stefan cel Mare, sf. Andrei.

                                Datele problemei sunt urmatoarele:
                                - masina doar cu sofer (105 kg)
                                - ~ 9 litri benzina in rezervor + rezerva la locul ei (roata de rezerva)
                                - nimicuri prin masina in cantitate neglijabila
                                - 1.6 atm in roti
                                - vreme mohorata, umed pe jos pealocuri

                                Datele oferite de CB sunt cele din imaginile atasate.

                                Rog respectuos si pe catalinux sa incerce sa faca acelasi lucru(desi e vb de orase diferite) ca sa ne putem face cat de cat o idee comparativa intre 1.2 si 1.4, sa vedem daca e multumit de rezultat.
                                Attached Files
                                Last edited by rhadoo_ds; 24 June 2010, 18:46.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google