Consum Logan 1.2_16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by cristy10 View Post
    ...

    cat consuma 1.2 la 1700 de ture?
    In care treapta de viteza?

    Comment


    • Ma, eu nu pricep o treaba: adica aia cu mpi si 1.6 16V au voie sa mearga cu 1500-1700 rpm pentru consumuri de trotineta si 1.2 nu???
      Sunteti rai

      Comment


      • salut am 1,2 de o saptamana am facut 700 km o impresie buna

        [=catalinux;649174]Tipic romanesc frate si ne mai intrebam de ce nu progresam si noi ca natie. Pe un topic de consum s-a discutat despre diferentele dintre 1.2mpi si 1.5dci (pt aia cu 1.2 care visau ca se tin dupa un diesel sa se trezeasca si sa conduca macar dci-ul de 70cp), despre 1.2 vs 1.6 (ce legatura are numai dumnezeu stie - poate ca ahttp://www.loganclub.ro/forum/images/editor/color.gifu tot 16v) si despre orice "nimic" mai putin despre ce trebuia discutat. Apoi putinele raspunsuri la subiect sunt de domeniul filmelor: SF (@no. 23 consuma 4.2), comedie (era cineva ca dadea consumul mediu minim - cum mai vine si asta nu stiu, consumul mediu e mediu), drama (@ovidiu parca il chema care a vandut masina deoarece ii consuma exagerat, mai mult decat 1.4), horror (@octavian care zici ca s-a otravit cu solutie de parbriz de 1.2, asa de inversunat e) si nu in ultimul rand thriller (@rhadoo_ds care schimba la 2000rpm si ruleaza pe la 1700rpm spunand ca nu merge subturat si ca masina nu tremura).

        P.S.: Impresia generala este ca 1.2-ul consuma aproape la fel ca 1.4 (ceea ce ma enerveaza la culme deoarece speram ca motorul asta sa faca mai mult). O sa urmaresc acest topic si sper ca intre timp sa ajung sa fac si eu un drive test cu motorizarea asta.

        P.S.: Dacia da 4.9 extraurban si cu siguranta este un consum dat facut in "laborator" sau in cel mai rau caz cu versiunea cheala (mai usoara, cu mai putin consumatori - fara servo, ac). Cum ajung unii la consum de 4.2 (sau 4.5 sau chiar 4.9) in conditiile in care au si varianta Laureate (mai grea), plus pasageri, plus AC eu nu stiu. Daca pun deoparte reaua credinta nu pot decat sa dau vina pe o "folosire" incorecta a CB sau pe o matematica deficitara.[/QUOTE]

        Comment


        • Asta am semnalat si eu. Un producator testeaza consumul in anumite conditii pe cand consumurile alea magice de 4,2 sau mai stiu eu care, sunt scoase in urma utilizarii autoturismului in situatii exceptonale sau prin folosirea ANORMALA.
          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

          Comment


          • Producatorii nu fac consumul dupa ureche, adica Dacia sa aiba niste criterii si niste teste, Peugeot altele. Sunt niste norme, standarde internationale care se respecta. Sunt simulate anumite conditii din viata reala pe anumite perioade si asa se determina consumul. In general, consumul mediu scos de utilizator este un pic mai mare decat cel declarat de producator deoarece conditiile simulate de ei sunt un pic optimiste. Bineinteles ca se pot scoate si consumuri mai mici decat declara producatorul in anumite conditii dar asta conducand ori mult mai incet / mai putin turat, ori drumul are niste particularitati care favorizeaza consumul (panta, vant din spate, etc). La 1.6 16V cel extraurban este 5.4% dar daca ai chef poti scoate si 4.4% dar si 8%.

            La masinile "normale", consumul declarat de producator este foarte apropiat de realitate. O data cu cresterea capacitatii cilindrice / a puterii, la exploatare normala consumul o sa fie vizibil mai mare decat cel declarat. De exemplu, un X5 3.0d are <8% consum mediu. In realitate, la mers "normal" e greu sa scoti consumul asta, nu stiu cati sunt cei care merg cu 80/100/120 km/h constant cu X5, 50 in localitate cu acceleratii liniare si nu foarte bruste si asa mai departe. Un 10% mediu este mult mai realist.

            Sa nu mai vorbim de un RS6 (5.0 V10 / biturbo) care are < 14% consum mediu declarat sau Ferrari California cu 13%.
            Last edited by Shakar; 26 June 2010, 12:37.
            '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

            Comment


            • Ma voi sunteti culmea, sa mor daca nu. Daca blamati si injurati pe cineva, atunci luati-va de CB. Voi chiar nu intelegeti ca nu batem campii. Am atatsat atatea poze si filmuelte si parca zilnic o luam de la capat. Tot o dati in idei ca nu se poate si nu se poate, de parca noi(aia care au scos consum mic si pe care nu ii credeti) avem cel mai mare interes sa va mintim pe voi. Am inteles ca nu ne credeti, nu o mai ardeti pe dealuri ca nu se poate si nu se poate. E parerea voastra, foarte multi care comenteaza nici nu au condus un logan 1.2 si chiar nu inteleg de ce comenteaza. Eu nu am condus 1.4 si nu am zis nimic de el ca consuma mult, consuma putin, se ineaca sub 2000 ture sau altceva.
              Nu mai vorbiti pana nu incercati pe pielea voastra!

              @darksid3 : Cu tot respectul, daca tu intelegi prin urmatoare succesiune de comenzi o folosire anormala a masinii, te rog frumos sa am anunti:

              Plecam de la premiza ca masina are tot ce are nevoie ca sa functioneze normal.
              1. Pornesti motorul
              2. Apesi ambreiajul si cuplezi treapta 1
              3. Debraiezi usor si accelerezi USOR pana la 2100 ~ 2200
              4. Apesi ambreiaj si schimbi din treapta 1 in treapta 2
              5. Accelerezi USOR pana la 2200~2300 si schimbi in treapta 3
              6. Accelerezi USOR pana la 2600~2700 si schimbi in treapta 4
              7. Accelerezi USOR pana la 2600~2700 si schimbi in treapta 5
              8. Accelerezi USOR pana la 2500~2600 si se mentine constant
              cu adaptare a vitezei si a treptelor de viteza astfel incat:
              - in pante sa nu se coboare sub 1800~2000 ture, turatie la care se schimba in inferior pana la o treapta in care urcarea pantei nu presupune "chinuirea" motorului
              - in rampe se foloseste frana de motor pe cat posibil pentru a evita folosirea franei de picior si/sau se lasa pe liber cand nu exista nici o situatie care poate genera un anumit pericol sau situatie care nu poate fi evitata.

              Conduc prudent pentru ca am o familie de care trebuie sa am grija si nu am absolut nici o placere sa accelerez (brusc sau tare sau oricum numai usor nu) pentru ca mai apoi sa trebuiasca sa franez inutil [fac referire in special la traficul urban].

              Te rog frumos sa imi spui cum conduceti voi normal, daca mersul de mai sus ti se pare ANORMAL!

              Multumesc pentru intelegere!

              Comment


              • 1.Cand schimbi la 2700 unde pica acul turometrului?
                2. In panta motorul nu trebuie sa aibe sub 2500 (asta insemnand minim) altfel iti consuma mai multa benzina decat cu el mai turat
                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                Comment


                • undeva la 1900 - 2000 .... e cam in functie de treapta ...

                  LE : Ce e anormal in stilul de condus descris?
                  Last edited by rhadoo_ds; 26 June 2010, 15:19.

                  Comment


                  • rhadoo_ds a exemplificat f. bine ideea de condus 'linistit' - metoda pe care aplic si eu cand nu am motive de 'talpa'.....................asa am condus cand mi-a iesit consumul de 4.2 - cel pe care majoritatea il contesta

                    Comment


                    • La un benzinar acul nu are voie sa cada la 1900-2000 Rpm (asta e suburat)...asa se merge cu un diesel caruia ii pica acul exact in zona de cuplu maxim. Asta e si ideea, sa folosesti motorul in zona jumatatii turelor din maxim. Voi chiar nu va explicati consumul mai micdecat cel dat de producator? Credeti ca nu ar fi pus aia un consum mai mic oficial?
                      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                      Comment


                      • Eu zic sa comparam mai intai cate turatii are motorul de 1.4 si cate are cel de 1.2 la ralanti....

                        Comment


                        • Nu are relevanta...pe fisa tehnica 1.2 16v are cuplul mai sus...deci trebe turat ceva mai mult
                          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                          Comment


                          • nu ar fi pus .... Ca asa nu mai iesea decat la foarte putini consum apropiat de cel declarat si atunci s-ar fi ajuns sa se scoata si consumul mediu din meniul cb.

                            S-a tot discutat de subturat si rasdiscutat .... Daca tu consideri ca si la 1900 - 2000 ture e subturat, e clar incotro se indreapta discutia.

                            Toata discutia despre subturat ma face sa ma gandesc ca unii dintre voi schimbati peste 3500 in oras ca sa nu fie subturati .... Pai asa nu o sa scoateti in veci nici consumul dat de producator. Consumul minim nu e in zona de cuplu maxim la nici un motor pe benzina - poate doar la turbo sau compresoare, dar nu am condus si nu am de unde sa stiu ....

                            Si legat de diesel .... Am condus un passat 1.9 de 131 cp peste 20 000 km, si acolo schimbam tot timpul sa cad peste 2200 din motive de protectie a turbinei.

                            Condu un 1.2 si mai vb dupa, poate te convingi - ca si altii sper - ca la 1900-2000 ture motorul nu e subturat. (decat daca iti place sa o calci poate poti considera asta).

                            Si ca sa vorbim de productor si datele date de el, am trimis mail la Vocea Clientului legat de subturat, recomandare schimbare treapta si mi s-a spus ca la benzinare se schimba la 2500 ture iar mersul subturat se caracterizeaza prin vibratii puternice ale motorului.... Si tu zici ca daca schimb la 2700 e subturat.

                            Cred ca am face un mareeee bine intregii comunitati sa definim odata pt totdeauna termenul de subturat pe care sa il foloseasca toti in termen corect.

                            Cu respect!

                            Asta ca sa nu vorbim de transmisie ....
                            Daca 1.2 are treptele mai scurte (pinioanele mai mici), inseamna ca e nevoie de mai putina putere pentru a misca masina. [e ca la bicicleta, desi sunt sigur ca stiti deja]
                            De unde si rezulta faptul ca nici un utilizator de 1.2 nu simte masina subturata la 1700 - 1800 ture. Si tu spui ca la 1900 - 2000 e subturata.

                            Cum am mai zis, condu un 1.2, o sa incerc si eu sa conduc un 1.4 si apoi ne intalnim si vorbim din nou ... ca asa ... nu ajungem nicaieri, cu tot respectul.
                            Last edited by rhadoo_ds; 26 June 2010, 18:12. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • Uite aici o descriere : http://all-reviewz.blogspot.com/2010...-subturat.html

                              Eu cred ca am fost foarte clar: Cat timp motorul nu se utilizeaza in parametrii normali, si consumul va fi anormal. Avem de-aface cu o motorizare cu puterea maxima la peste 5000 Rpm si cuplu maxim la 4250 Rpm. Nu inteleg ce e asa greu de apreciat. D-aia si consumul ala care e mai mic decat cel trecut oficial.

                              PS: Aia de la VC au raspunsurile desenate pe tabla. Au dovedit de multe ori prin raspunsurile de 2 lei.
                              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                              Comment


                              • citez din sursa data de tine :

                                "... Pentru a evita efectele negative asupra motorului si pentru a obtine un consum de combustibil rezonabil, se recomanda schimbarea in treapta superioara la cel putin 2500rpm, preferabil 2700-2800rpm, in timpul rularii urbane. ..."

                                Deci ce spuneai despre mersul meu subturat?

                                Sau mai ai si alte surse?

                                (Te asigur ca motorul meu in 4000 si ceva de km a vazut de cel putin 10 ori 5500 ture in sarcina si nu in frana de motor in 2, 3 si 4, cu benzina de 99 si de 95, intocmai pentru a preveni depunerile de calamina, dar asta nu inseamna ca merg tot timpul asa .... )

                                LE : Am mai zis-o si o mai zic: Pentru un consum mic trebuie sa:
                                - cunosti pe unde trebuie sa mergi din A in B pentru a evita traficul aglomerat
                                - sa anticipezi traficul pentru a nu accelera inutil
                                - sa accelerezi foarte usor
                                - sa folosesti frana de motor pe cat posibil (sau mersul pe liber)

                                Diferentele mari de consum dintre masini cu aceleasi motoare sunt date de SOFER. Fiecare circula cum vrea, si eu am ales sa circul calm. De aici si consumurile postate.

                                Cu respect!
                                Last edited by rhadoo_ds; 26 June 2010, 18:35.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google