If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Interesant ar fi sa participe si colegi cu alte motorizari, pe acelasi traseu, in coloana, 2-3 zile la rand chiar daca distantele sunt scurte, se poate face o medie coerenta de consum pt fiecare motorizare.
Rhadoo - sa nu te miri daca o sa iti spuna cineva ca 1.6 16v consuma mai putin decat 1.2 16v incepand de pe la 110 km/h. La 130 km/h cu siguranta 1.2 16v e submotorizata si consuma mai mult.
La fel, daca incarci Loganul ca porcu', sunt convins ca 1.2 16v nu mai e deloc economic, iar in plus tragi de ea intr-un mare fel ca sa te misti "normal".
1.6 16v mi-am luat fiindca m-am dat cu 1.4 si parca abia ma miscam. Nu stiu ce ar fi trebuit sa fac la o depasire. Probabil ca trebuia de fiecare data sa lipsesc acceleratia de podea.
Inainte am avut masini diesel, la care cuplul motor se simtea foarte "benefic".
Cuplul motor mai mare ofera un confort la condus, care se vede in special la drumurile lungi. Nu sunt necesare retrogradari atat de dese in treptele inferioare, iar atunci cand masina e foarte incarcata, comportamentul dinamic este mai putin afectat decat la o masina cu motor mic.
1.2 16v cred ca e OK in oras, iar in afara pana la 100 km/h. Si asta fiindca motorul nu poate foarte mult pentru caroseria Loganului, motiv pentru care si a 5-a e mai scurta. Motorul asta pe Twingo, cred ca e foarte OK. La Logan, e sandramaua cam mare/greoie.
Mergi cu un 1.6 16v, gestionand cu blandete acceleratie, si ai sa constati un confort la condus, pe care nu il regasesti la 1.2 Iar consumul nu e deloc de speriat, asa cum ai crede.
Sunt total de acord cu ce spui tu. Vorbesc la modul cel mai serios.
Ideea e ca a fost nevoie sa incarc masina cu marfa la un moment dat, si mi-am schimbat stilul de mers atunci (schimbam pe la 3800-4000) si nu s-a facut deloc de ras motorasul. Evident aveam un consum mai mare, dar nu de speriat (pana in 5,6%).
Motorul asta l-am ales pt ca stiam ca o sa consume mai putin pana in 100km/h si in oras, stiind ca voi fi nevoit foare rar sa umplu masina.
Sunt curios ce inseamna masina incarcata cu marfa la tine...eu spre ex. incarc masina cu aproximativ 400 kg marfa de obicei (am avut si mai mult) plus 2 persoane adulte ,inca 150 kg, si pot sa spun ca reusesc sa merg normal si in aceste conditii si cu depasiri cand este cazul si nu ii incurc nici pe ceilalti participanti la trafic , cat despre consum acesta este in jur de 9 pe gpl rezonabil din pct meu de vedere.Ce as vrea sa punctez este faptul ca nu cred ca m-as descurca omeneste in aceleasi conditii cu motorul de 1.2.
Daca iti spun ca in uzul cotidian, totul in regim URBAN, in 2 saptamani, in Iasi, mers cu masina zilnic la munca(Mircea - Independetei zona Petre Andrei), Spital Sf. Parascheva (de pe independentei) {mers zilnic aproape}, masina pornita in fiecare zi, am scos un consum de 7.0%<pe 213 km urban only >, consum sub 7,6 % dat de producator.
deduc: 7% pe traseul ala in Iasi nu se poate scoate decat daca se merge la o ora cu trafic mai linistit, asta nu stiu cand e, probabil noaptea.
Are multe semafoare, multe intersectii, pante, mergi din sprit mult.
Cu 1.4 am mers noaptea prin Iasi si pe drum liber a fost 7.8%. N-o fi 1.2 asta vreun motor minune, sa se pise benzina in rezervor. Pe traseul respectiv, de mai sus, un 1.4 primavara merge cam cu 10%, daca nu mai mult. 3 litri in minus pentru un 1.2 16V deja e greu de crezut, un 9% era mai credibil.
... poti merge cu 50 si pe DNE daca asa consideri ca esti in siguranta si asa cere drumul ...
Parpales, de Paste am plecat la tara 5 persoane adulte in masina cu o medie de 75 kg fiecare => 375 kg + portbagajul full de bautura, bagaje, etc care cred ca aveau de voie 100 de kg + rezervorul plin => ~520 de kg ...... masina avea rotile din spate bagate sub aripi, pornirea de pe loc era absolut normala (nu inteleg cand va aud ca nici nu porneste fara sa ajunga la vreo 5000 rpm), la mers si accelarat normal pana in 3000-3500 totul frumos, mai putin demarajul cu pedala la fund care era afectat .......... nu am mers peste 80 deoarece drumul pe care am mers are destule gropi si mi-a fost frica sa nu loveasca aparatorile spate pe jos (era cam 2 palme si ceva intre ele si asfalt) ......... nu am fost deloc dezamagit
Si consum ai scos incarcat asa? Eu tot la fel cu masina cocosata cu 1.4 mpi am scos 5.7% cu o medie de 83 km/h pe traseul Tg-Jiu-Rovinari-Filiasi-Craiova.
Cat despre mersul cu incarcatura cred ca vorba "greu la deal cu boii mici" e cea mai buna pentru a descrie situatia .
Daca iti spun ca in uzul cotidian, totul in regim URBAN, in 2 saptamani, in Iasi, mers cu masina zilnic la munca(Mircea - Independetei zona Petre Andrei), Spital Sf. Parascheva (de pe independentei) {mers zilnic aproape}, masina pornita in fiecare zi, am scos un consum de 7.0%<pe 213 km urban only >, consum sub 7,6 % dat de producator.
deduc: 7% pe traseul ala in Iasi nu se poate scoate decat daca se merge la o ora cu trafic mai linistit, asta nu stiu cand e, probabil noaptea.
Are multe semafoare, multe intersectii, pante, mergi din sprit mult.
Cu 1.4 am mers noaptea prin Iasi si pe drum liber a fost 7.8%. N-o fi 1.2 asta vreun motor minune, sa se pise benzina in rezervor. Pe traseul respectiv, de mai sus, un 1.4 primavara merge cam cu 10%, daca nu mai mult. 3 litri in minus pentru un 1.2 16V deja e greu de crezut, un 9% era mai credibil.
La consumul ala am zis si pe unde am mers, si iti spun sincer ca nu merg cu masina decat intre 8 dim si 8 seara.
Da ce zici de faptul ca ce am mers ieri si azi am consum in oras de 6.7 %.
Nu am stat sa fac consumul (nu am CB - datele ar fi fost eronate daca intram in meniul secret, dat fiind ca masina era destul de lasata). Drumul parcurs de tine este ca in palma, eu m-am dus din Craiova spre Balcesti (drum betonat - infect), dupa care am iesit de pe drumul principal pe unul comunal, care este neasfaltat si pe deasupra am mai urcat o coasta cu inclinatia (nu exagerez) 10 %, unde am urcat cu a 2-a de jos (si tot au patinat rotile pe grohotis).........per total am fost multumit de comportamentul masinii incarcate
@ dragunov ,la ce ora ai traversat Bucurestiul de la Est la Vest? Nu de alta,dar or crede cititorii ca iti consuma in jur de 5/100 si in Bucuresti !
...
Am intrat in Bucuresti de pe A2 pe la 16:30 si am ajuns acasa pe la 17:15 - traficul a fost aglomerat doar pe la Unirii, in rest s-a mers bine - probabil nu apucase lumea sa iasa de la munca
cam la cati km se lasa motorul la 1.2 e5 si daca se simte o scadere a consumului ? intrebare pt. cei care au depasit deja 5000 6000 km .
Eu am 17000 Km dar e euro 4. Am facut schimbul de ulei si filtru ulei + aer la 10000 si parca apoi a inceput sa se miste mai bine si sa consume ceva mai putin + un zgomot mai placut si mai mic al motorului (nu folosesc ulei Dacia sau ELF). Acum ma apropii de prima revizie la an si parca nu sunt mari diferente fata de cum era masina la 10000 Km.
roy, te-am scutit de la a pierde banii pe benzină. Selgros iaşi până în kaufland vaslui am scos 4.3%.(inclusiv urcarea bucium) . Fă tu o medie să vezi cam cu ce consum trebuie să mă întorc să iasă 4.9. Numai că trebuie să mai astepti pt dovezi până ajung în iaşi. Adică duminică.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment