@rhadoo_ds : Pe aceste distante si la consumurile afisate ai folosit si aerul conditionat ?
Consum Logan 1.2_16v
Collapse
X
-
Originally posted by amigos View PostConsumul tau nu este semnificativ si nici nu se incadreaza in datele producatorului.
Am fost si eu Iasi-Barlad (si mai departe pe urma) cu plecare la 4 dimineata (intr-o zi de vineri, trafic foarte lejer) si am scos 5,4% fara sa o calc peste 110km/h. Asa ca datele tale sunt facute in conditii anormale. Chiar am vazut de multe ori postarile tale si am mers tot traseul asta cu CB pe consum, si pot sa-ti spun ca niciodata nu a scazut sub 5% consumul. De acasa pana la motel am avut consum de 6% asa ca nu e cine stie ce adaos la urcarea Buciumului.
Sa nu-mi spui acum ca masina mea consuma mai mult decat trebuie iar a ta e specie mai putin flamanda.
altfel spus eu stiu, pot si vreau sa conduc economic.
eu nu stiu cum conduci(si nici nu te judec) dar dupa consumul tau tu nu conduci ca mine.
nu inteleg la ce referi prin conditii anormale. tu crezi ca eu postez 'la misto'.
am filmat si drumul odata ca sa nu zica lumea ca am fentat vreo ceva.
asa ca te rog explica ce inseamna conditii anormale ca sa nu existe dubii.
si va rog nu mai postati upa ideea 'daca nu pot eu, nimeni nu poate' pentru ca dezinformati.
Originally posted by Ampt View Post@rhadoo_ds : Pe aceste distante si la consumurile afisate ai folosit si aerul conditionat ?
pe iasi-birlad, 4 adulti, bagaj si ac tot timpul am scos 4,9% v medie ~59 km/h.
Comment
-
Conditii anormale adica conditii de exploatare altele decat cele din carte. Mai exact mers mult cu viteza de 80 km/h in afara localitatii, lasata pe liber unele portiuni bune, mers in treapta a V-a la viteze mult sub 70 km/h (pe portiuni drepte si vale). Iar asta nu inseamna condus ci bataie de joc pentru motor. Poate candva iti vei da seama cat dauneaza un astfel de "mers economic" masinii. Sunt ferm convins ca vei avea inaintea mea probleme la cutia de viteze, injectoare, supape, samd. Dar ... fiecare isi intretine masina cum crede mai bine. Personal prefer sa consume 1 litru mai mult dar sa mearga motorul in conditii cat mai optime. Un 5.5% la un benzinar consider ca e foarte bine. Ce ma nemultumeste un pic este consumul urban, dar astea-s vremurile, cu masini multe.Last edited by amigos; 30 July 2011, 22:16.
Comment
-
Amigos, daca vrei sa scoti consum redus, folosesti frana de motor, adica nu mai apesi acceleratia, lasi masina sa mearga din inertie si dai inferioara cand mai scade turatia si vrei sa incetinesti din timp. Cand o lasi pe liber consuma in regim de ralanti.
Si eu am scos consum intre 4,8 si 5,3 la drum intins mers cu 75-90, si nu se chinuie deloc motorul, schimbi la 2500-3000 si n-are ce sa se infunde, fiind benzinar oricum ii mai dai cate o forja si n-are EGR si alte minuni care sa se infunde.
La mine, mers preponderent in oras nu a sarit mai mult de 6,8 % si a vazut si peste 4000 de ture. Eu personal sunt multumit.
Comment
-
@ amigos ,esti prieten cu mine de azi !! nici eu nu cred consumurile lui Rhadoo_ds pe sectoarele Iasi - Barlad. Ba din contra ,eu i-am propus sa ne plimbam impreuna pe ruta Iasi- Vaslui cu toate costurile aferente suportate de mine doar pentru demonstratia legata de consum.
@ Rhadoo_ ds ,ramane valabila vechea mea propunere ,stii tu.
Mare atentie la mersul cu 70 - 80 Km / h pe tronsoane de drum unde baietii cu masini tari merg cu 110 -130 km /h .
Comment
-
in ~ 22300 km nu a picat nimic si sunt sigur ca nu o sa pice inaintea altora.
in oras nu am mai vazut de mult consum peste 6.7 si crede-ma amigos ca e posibil sa merg mai tare ca tine in oras.
altfel spus, daca as fi avut consumurile voastre pana acum (adica cam cu 1 litru in plus la 100 km) as fi consumat cu 220 litri de benzina mai mult (adica as fi cheltuit cu 1100 ron mai mult pentru aceleasi distante pacurse).
acum hai sa mergem punctual:
- nu stiu ce carti citesti dar nu am vazut nicaieri in legislatie sa scrie ca e interzis sa mergi cu 80 - 85 - 90 km/h pe un sector de drum cu viteza maxima de 90 km/h si pe care sunt lucrari de imbunatatire a carosabilului ( Crasna - Birlad)
- nu merg pe liber cu masina in afara localitatii din motive de siguranta si de consum(care e mai mare decat in frana de motor)
- unde si in ce carte scrie ca daca mergi cu a 5-a sub 70 km/h in vale daunezi cu ceva motorului? sa nu vb despre subturat pt ca m mai zis de multe ori, si nu numai eu, ca mersul subturat tine de conditiile de drum. altfel spus poti fi subturat cu a 4a in panta la 2500 ture si poti sa nu subturat in rampa cu a 5a la 1700 ture.
Fii tu ferm convins ca voi avea probleme la cutia de viteze din cauza mersului economic ca e clar atunci.Last edited by rhadoo_ds; 31 July 2011, 08:17.
Comment
-
@piroman22: stiu ce inseamna frana de motor si chiar o folosesc des. Problema la frana de motor e ca trebuie intai sa ajungi la o anumita viteza ca sa poti folosi frana de motor si cam ce consumi la acceleratie castigi la deceleratie, deci mare avantaj nu este fata de un mers constant, nu in trepte acolo unde se poate evident.
@rhadoo_ds: puteam sa jur ca vei veni cu acest gen de replici. Nu am spus ca e interzis sa mergi cu 80 km/h afara, problema e ca incurci circulatia cateodata (de exemplu unu vine regulamentar 100 km/h din spate si trebuie sa incetineasca pentru ca nu poate face depasirea deoarece ii vine din fata masina, mai ales pe iasi-vaslui unde este doar cate o banda pe sens)
-poti sa juri ca la vale nu o scoti din cand in cand pe liber sa mai ia un pic viteza ca apoi sa-i dai iar frana de motor?
-nu am zis ca-i subturat la 70km/h, mai ales la vale
Comment
-
Da da daa, sunt multe situatii (am prins de nenumarate ori) unde unu' cu 70-80/h maaaxim face coloana in spatele lui, nu pt ca majoritatea ar fi mers cu 200/h, ci ~100-110/h cum merg majoritatea (exceptie cei care merg la consum, majoritatea Logan).
Si eu ma astup cand prind d-astia.
Si totul pentru 0,5 litri economie.
Comment
-
Originally posted by amigos View Post@piroman22: stiu ce inseamna frana de motor si chiar o folosesc des. Problema la frana de motor e ca trebuie intai sa ajungi la o anumita viteza ca sa poti folosi frana de motor si cam ce consumi la acceleratie castigi la deceleratie, deci mare avantaj nu este fata de un mers constant, nu in trepte acolo unde se poate evident.
@rhadoo_ds: puteam sa jur ca vei veni cu acest gen de replici. Nu am spus ca e interzis sa mergi cu 80 km/h afara, problema e ca incurci circulatia cateodata (de exemplu unu vine regulamentar 100 km/h din spate si trebuie sa incetineasca pentru ca nu poate face depasirea deoarece ii vine din fata masina, mai ales pe iasi-vaslui unde este doar cate o banda pe sens)
-poti sa juri ca la vale nu o scoti din cand in cand pe liber sa mai ia un pic viteza ca apoi sa-i dai iar frana de motor?
-nu am zis ca-i subturat la 70km/h, mai ales la vale
Ca sa nu zic ca masina vede 4500 ture la cel putin 100 km si nu pe distante scurte - fie in sarcina fie in frana de motor.
Deci nu imi fac grjia pt calamina. Ca sa nu zic ca de vreo 7 plinuri nu a mai vazut benzina de 95.
Ramane sa vb la 50000 km.
Comment
-
am incercat odata dar s-a resetat singur cb dupa 600 km.
Asta ar fi consum mediu cu adevarat daca jumatate ar fi urban si jumatate extraurban.
Altfel daca din 4000 km sunt 400 urban si restu 3600 extraurban, nu cred ca e un consum mediu cu adevarat.
Cred ca e destul de greu sa faci 4000 km jumi-juma pt ca nu poti presupune precis tot timpul care vor fi nevoile de deplasare.
La urma urmei, eu am cumparat o masina care sa nu consume multi bani. Consumul de combustibil e o parte din scopul final. Restul partilor sunt date de cheltuielile cu taxe/asigurari/accesorii.
La ultimul calcul imi iesise ~ 0.41 Ron/ km in 22000 km, in conditiile in care benzina costa ~5600, restul fiind celelalte cheltuieli(asigurari.taxe.accesorii.revizii.spalar i.cauciucuri.impozite).
Consumul de combustibil avand o pondere mare in acest calcul reprezinta un loc de unde pot economisi.
Poate la voi stau altfel treburile si nu sunteti suficient de motivati sa conduceti economic, in schimb preferati sa castigati timp. Eu prefer sa iau ceva la copil decat sa dau bani in peco.Last edited by crististreulea; 29 August 2011, 09:53.
Comment
-
Originally posted by rhadoo_ds View PostPoate la voi stau altfel treburile si nu sunteti suficient de motivati sa conduceti economic, in schimb preferati sa castigati timp. Eu prefer sa iau ceva la copil decat sa dau bani in peco.
Comment
-
Consumul mediu nu se calculeaza 50-50 ci mai mult extraurban (e usor sa iti dai seama, daca faci media aritmetica a consumului declarat de producator, extraurban si urban nu o sa iti dea consumul mediu declarat de el, cel mediu fiind ceva mai mic decat media celor 2). Printr-un consum pe multe mii de km nu calculezi neaparat consumul mediu al masinii ci consumul mediu la stilul tau de condus si la traseele care le faci cel mai des si consider ca asta e relevant. Eu am nimic impotriva ca mergi la consum, fiecare merge cum vrea si sincer sa fiu de cand benzina costa cat costa am mai rarit ocaziile de forja si consumat combustibil inutil. E drept ca nu merg nici cu 80 dar ma invart prin jurul limitelor de viteza. Am consum mediu pe aproape 6000 km de 6.6%, consider ca este mai mult decat ok.'08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt
Comment
Comment