If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Am uitat sa precizez: dupa primii 400 m, pana afiseaza CB-ul date la consum mediu afisa 13.1 l/100 km.
Si inca ceva : CB a fost resetat dupa ce am pornit motorul in parcare si nu in mers.
catalin, tu crezi aici ca cine face conspiratii la adresa ta? hmmmmmm
am condus 1.2 - nu devine subturat.....nu tremura ca 1.4 (hac, hac, hac)
consumul este cel declarat de utilizatori, iar daca tu crezi altceva e treaba ta.
as prefera discutii constructive, nu in genul ca am consum pe 10 km sau 50....este irelevant
Ptr mine ar fi relevant cred ca si ptr altii care prospecteaza un 1.2, care este consumul numai urban pe diverse trasee cu sau fara AC sau numai extraurban.
Conduceti prudent....daciotii sunt de obicei cei mai periculosi in trafic - ei cred ca sunt la volanul unei rachete.....
In urma celor afirmate mai inainte am facut un test in dimineata asta pe drum extraurban: in tr.5 la cca.1800 rot. apasat la max. acceleratia motorul nu tremura, nu bilbie, o ia incetisor accelerind, de pe la 2500 rot. se simte acceleratia mai rapid. La cca 3000 rot. pe ceas indica cam 80 km/h in tr.4 si 100 km/h tr.5. Consumul afisat dupa cca 320km parcursi fara resetare CB 6,0l/100km cam 2/3 extraurban.
Parca vorbesc cu peretii . Am specificat clar ca un motor subturat nu inseamna sa tremure. E vorba de regimul de putere la care lucreaza motorul raportat la eficienta arderii combustibilului si transformarii acestuia in lucru mecanic. Daca mergi cu 2000 Rpm, calculeaza in cat timp reactioneaza curbele din grafic la un nivel mediu. Mai pe romaneste, in cat timp reactioneaza motorul pentru a depasi orice imprejurare ivita si care sa necesite macar 70% din puterea pe care o genera. Va imbatati cu apa rece daca sustineti asta ( nu e subturat la 2000 Rpm) prin simplu fapt ca motorul are un cuplu maxim si o putere pe o plaja de turatii mai sus fata decat vreti sa credeti empiric. Daca nu era subturat la 2000 Rpm, puterea maxima ar fi trebuit sa fie pe la vre-o 3500, ori la 16 valve, cuplul e chiar mai sus decat la un 8 valve. Termodinamica elementara, forte inertiale, etc.
Fizica elementara de gimnaziu.
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
2. Ai incercat tu si ti-a dat 4.9? (cu 4 persoane, bagaj si AC cum zice toata lumea... a si evident sofer supraponderal)
3. Tu ai mers cu Clio (si eu am testat Clio 1.2 acum vreo 2 ani), din pct meu de vedere irelevant. Alta greutate, alta aerodinamica, alta antifonare etc etc etc (nici macare nu stiu sigur rapoartele CV sunt la fel).
Ca sa nu mai spun ca tu te bati cu pumnul in piept cu niste reprize, in conditiile in care constructorul da un sprint 0-100 mai bun, o viteza max. mai mare, un cuplu mai mare in favoarea celui de 1.4. Deci de unde e 1.2-ul asta asa viteaz in viziunea ta nu stiu. Ca datorita cutiei mai scurte iti da SENZATIA ca merge o idee mai repede este alta treaba..................
Am.
Eu nu incerc recorduri, dar se poate. 5,8% am scos, dar mers mai tare ca media 110-130, in fc de trafic.
Alta greutate? Alta antifonare? Aerodinamica?
Cred ca n-ai studiat fisele celor doua masini deloc.
Pe reprize nu e senzatie, e realitate ca trage mai bine. Dar tu n-ai de unde sa stii treaba asta.
Binenteles ca este subturat la 1800-2000 rot. ( cam 1/3 din putere si cca. 80% din cuplu max. ). Relevant e faptul ca poti frina in spatele cuiva fiind in tr.5, turatia sa scada la 1800 si sa nu fie nevoie sa retrogadezi imediat pentru ca incepe sa tremure sau sa mearga in suturi.(valabil si pentru alte trepte, 3 sau 4 la mers prin oras) Sunt destui cond. auto comozi care la mersul in oras prefera sa nu schimbe vitezele mergind cu tr. 3 fie ca au 20km/h sau 50-60. Normal ca pentru accelerare trebuie retrogadat astfel sa se intre in plaja de turatii 3000-4000.
Sunt niste neintelegeri in ambele tabere...subturat nu se poate defini, este ceva relativ.
Poti merge normal la 1750RPM sau subturat la 2500RPM, depinde de situatie. In TR4/5 la 1750RPM tinut 100% constant, este normal, nu sughita, nu tremura, nu se aude urat, merge frumos. Bineinteles ca daca apesi cu nesimtire pe acceleratie se schimba treaba, deci ori accelerezi foarte usor, ori retrogradezi. De asemenea, si la 2500 poti fi in caz de suturare, mergi cu TR5 @ 90 km/h (2500 RPM) si urci o rampa si tu apesi maxim acceleratia => subturare.
Ca sa nu mergi subturat trebuie doar gasit raportul optim intre turatie si cat apesi pe acceleratie, daca motorul nu are putere acolo degeaba ii dai tu gaz. La 2000 rpm in niciun caz nu este subturat motorul daca tu doar mergi constant sau accelerezi liniar, foarte lent. Indiferent ca e 1.2, 1.4 sau 1.6 8/16V.
@no23: rapoartele cutiei la 1.6_16v sunt aceleasi ca la 1.4mpi, nu pot sa-ti spun clar viteza, ca am kilometrajul "tiganit". dar avand roti cu 8% mai mici pe diametru, cred ca avem per ansamblu acelasi raport turatie/viteza. masina mea are 1170 de kilograme, a ta banuiesc ca vreo 1100. e totusi o diferenta de 30Nm in favoarea mea (cam 30% din maximul posibil la tine) si a mea merge ca o troaca daca o accelerez in tr5 la 1800rpm, iar a ta nu. tre' sa fac un drive-test musai cu 1.2, desi mi-e clar ce-o sa iasa. dar na, de amorul artei...
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Ii rog pe posesorii de 1.2 sa faca un mic test - accelarare brusca de la 1.700 - 1.800 rpm din tr. a V-a si sa posteze impresiile legate de demaraj, impresia de subturare - insa testul sa se faca pe drum plan.
Parca vorbesc cu peretii . Am specificat clar ca un motor subturat nu inseamna sa tremure. E vorba de regimul de putere la care lucreaza motorul raportat la eficienta arderii combustibilului si transformarii acestuia in lucru mecanic. Daca mergi cu 2000 Rpm, calculeaza in cat timp reactioneaza curbele din grafic la un nivel mediu. Mai pe romaneste, in cat timp reactioneaza motorul pentru a depasi orice imprejurare ivita si care sa necesite macar 70% din puterea pe care o genera. Va imbatati cu apa rece daca sustineti asta ( nu e subturat la 2000 Rpm) prin simplu fapt ca motorul are un cuplu maxim si o putere pe o plaja de turatii mai sus fata decat vreti sa credeti empiric. Daca nu era subturat la 2000 Rpm, puterea maxima ar fi trebuit sa fie pe la vre-o 3500, ori la 16 valve, cuplul e chiar mai sus decat la un 8 valve. Termodinamica elementara, forte inertiale, etc.
Fizica elementara de gimnaziu.
Taci mai prostule, ca aici nu se subtureaza nimic. Ce stii tu? Nu te-a invatat mama ta sa nu vb singur neintrebat? Deja-vu?
Parca vorbesc cu peretii . Am specificat clar ca un motor subturat nu inseamna sa tremure. E vorba de regimul de putere la care lucreaza motorul raportat la eficienta arderii combustibilului si transformarii acestuia in lucru mecanic. Daca mergi cu 2000 Rpm, calculeaza in cat timp reactioneaza curbele din grafic la un nivel mediu. Mai pe romaneste, in cat timp reactioneaza motorul pentru a depasi orice imprejurare ivita si care sa necesite macar 70% din puterea pe care o genera. Va imbatati cu apa rece daca sustineti asta ( nu e subturat la 2000 Rpm) prin simplu fapt ca motorul are un cuplu maxim si o putere pe o plaja de turatii mai sus fata decat vreti sa credeti empiric. Daca nu era subturat la 2000 Rpm, puterea maxima ar fi trebuit sa fie pe la vre-o 3500, ori la 16 valve, cuplul e chiar mai sus decat la un 8 valve. Termodinamica elementara, forte inertiale, etc.
Fizica elementara de gimnaziu.
Termodinamica e prin clasa a X-a, mecanica prin clasa a IX-a, iar gimnaziul se termina intr-a VIII-a! Ce sa mai cred?
Arderea se face eficient pina la cuplu maxim (poate chiar si dupa) doar ca difera cantitatea arsa si de aici puterea obtinuta; dar sa spui ca nu arde eficient...
Iar fizica generala in ce clasa se face ?)))...nu de alta dar e nevoie doar de cateva notiuni. Eficienta vine in urma produsului, in speta puterea motorului si raspunsul acestuia la "pedala"
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
va rog frumos...infiintati un nou subiect - 1.2 ptr ingineri - discutii la nivel inalt - daca vreti sa dovediti ca sunteti destepti, sau cat de destepti sunteti.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment