topic dedicat consumului de carburant pt posesorii de 1.2_16v
Consum Logan 1.2_16v
Collapse
X
-
Incep eu, ca sa nu existe suspiciuni.
Masina e in rodaj momentan. Am maxim 350 km facuti. Consumul urban se situeaza in jurul valorii de 6,8-6,9-7% (2 persoane in masina).
Consumul extraurban a fost tot 6,8%. Practic la plecarea din Bucuresti era 12% si a coborit pina la 6,8%.
Sint curios cit va ajunge dupa cei 1000 km perioada rodajului.
-
Consumul mediu urban e situat in jurul valorii de 7%. Cei 7% erau valoarea in care era inclusa si stationarea in 2 etape cu tip cumulat de 40 de minute. In timpul deplasarii computerul afisa valoarea de 6,8%.
Adica mai pe romaneste am pornit masina, am mers. Computerul arata 6,8%. M-am oprit prima data cu motorul pornit si valoarea a crescut la 6,9. Am pornit iar, valoarea s-a pastrat in mers tot la 6,9%.
La ultima oprire unde am stationat iar in jur de 20 de minute consumul a crescut la 7%.
Pe drumul de intoarcere catre casa de la 7% a scazut iar la 6,9%.
Nu stiu daca e adevarata valoarea vehiculata de calculatorul masinii. Cea mai corecta masuratoare e sa umpli ochi rezervorul si sa mergi 100 de km, apoi sa il umpli ochi iar si sa faci o socoteala dupa kilometraj.
Afara la 90-100km/h a fost de 6,8%. Asta e cea mai mica valoare inregistrata de mine momentan.
Comment
-
la 90-100 km consum de 6,8l extraurban e mare.cred ca e mai degraba mixt la tine.daca vrei sa vezi ce mediu in afara localitatii reseteaza cb la iesirea din localitate.si un 1,6 16v la vitezele alea papa sub 6l.ata cred ca ar trebui sa consume o idee mai putin.Last edited by margelatu; 13 January 2010, 18:09.Welcome to the Club, We Have Jackets !
Comment
-
Problema e alta, nu stiu daca intelegi exact.
Daca tie iti place sa arunci banii pe benzina pentru 10 cai in plus si sa platesti taxe mai mari asta nu inseamna tehnologie si ecologie.
Sau te pomenesti ca esti mai in top cu modul tau de a vedea lucrurile ca strategie de viitor fata de cei de la Renault?
Te pomenesti ca in viziunea ta un 1,4 si 8 valve de 75 de cai cit are un Logan nu va fi batut niciodata de 1,1 de 55 de cai?
Parerea mea e ca da.Last edited by andrei_nsts; 13 January 2010, 21:01.
Comment
-
Ideea e ca fiecare isi alege masina (sau asa ar trebui) in urma unei analize. Pentru mine conteaza mai mult intretinerea, consumul si taxele reduse ca si costuri.
Exista pe piata modele mult mai performante cu putere mai mare si consum mai mic. Insa pretul lor e in jur de 13.000 de euro. Nu merita sa inevestesc atita intr-un fier care in 4 ani ajunge la jumatate din valoare la revinzare.
Comment
-
Consum extra urban 5L/100km, urbam 7.5L/100km.
Oricum se pot obtine consumuri foarte mici extra urban dar nu merita timpul pierdut pe drum.. eu am ales o solutie de compromis si un consum acceptabil (cam 5.5L/100km)
Daca stai cu motorul pornit fara sa faci km in oras poate sa treaca de 8L/100km
Comment
-
stop! daca nu aveti de comentat la subiect, va rog sa va abtineti. a fost ultima data cand va rog. posturile ampixulea vor fi sterse, cine calca in strachini, ia vacanta. c-asa vreau eu. nu warn, nu nimic. vacanta, direct. am mai zis si pe alt topic, de cateva zile nu va mai recunosc...v-a prins pseudo-gripa, ce naiba aveti?Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Acum am ~3700 km, nu neg faptul ca s-ar putea consumul insantaneu sa ajunga si la 12 dar in medie e 7.5 . Eu nu am computer de bord, folosesc meniul secret ca sa vad cati litri mai am in rezervor.
De obicei merg intre 2000 si 3000 rpm.
La vale nu scot din viteza, folosesc frana de motor. De exemplu daca am vale, 40km/h si NU vreau sa incetinesc, dau tr.5 ca motorul sa opuna mai putina rezistenta (dar fara sa scada rpm-ul sub 1000) si merge ca scos din viteza.
La orizontal merg cu 2000 - 2500 rpm (shcimb la 2500 rpm)
La deal schimb la 3000 rpm. iar daca am masina plina merg cu ea intre 2800 si 3000 rpm. (acum depinde si de deal, uneori chiar si cu masina plina urc o panta usoara si cu 2000 rpm).
Daca vreau o depasire scurta: intre 3000 si 5000 rpm (foarte rar trec de 4000)
Acum iarna cand stau cu motorul pornit in parcare sa o dezapezesc am un consum medium cam de 8+
Oricum consum mic ar trebui sa ai de pe acum... dupa rodaj eu nu am simtit sa consume mai putin, ba din contra, am inceput sa imi placa sa mai turez si sa o mai calc (nu mai am restrictii) si consuma poate mai mult. Daca mergi ca un mos, fara sa pleci cu demaraj de la semafor, si sa franezi din timp (bagat in viteza) cred ca poti obtine un consum mai bun.
Vad ca tu esti din in bucuresti.. eu conduc in Iasi si nu stau foarte des bara la bara.
Si mare grija cu statul pe loc cu motorul pornit, consumul atunci e de infinit L/100km care intervine in media ponderata pe care o face computerul de bord.
Ca sa vezi daca e ok consumul si daca e reglata bine, mai bine fa teste in afara:
Optimul dupa parerea mea e mers cu tr.5 ~70km/h @ 2000 rpm (daca am deal... retrogradez nu am ce face.. sau imi iau avant din timp ca sa urc cu tr5 >2500rpm)
La vale obligatoriu tr5 si doar cand am nevoie sa accelerez, retrogradez.
Daca mergi cu 90 100, 110 deja consum creste dar nu ar trebui sa depaseasca 5.5 L/100 km.
Comment
Comment