Logan 1.2_16v Vs Alte Motorizari Logan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by andy79 View Post
    @chip: ma refeream ca daca mergi cum am mers eu cu a 4-a si a 5-a pe pante de 10% nu vei avea frana de motor (cel putin nu una eficienta) si atunci trebuie sa folosesti frana "de picior", si asta destul de des. Pe langa faptul ca aceasta aduce o uzura a franelor si a discurilor franele se incing si eficienta acestora scade (fading). Daca folosesti frana de motor in treptele 2 si 3 atunci consumul creste simtitor (cca 10%). In treapta nu prea ai frana de motor pe pante inclinate (decat poate la 70-80 kmh).
    Retrogradezi pana ai frana de motor suficienta. Frana de motor menajeaza placutele si discurile, ca de aia se cheama frana. Placutele le soliciti excesiv cand cobori cu masina pe liber, cum mai faceau unii la masinile pe carburatie.

    Comment


    • Originally posted by andy79 View Post
      @chip: ma refeream ca daca mergi cum am mers eu cu a 4-a si a 5-a pe pante de 10% nu vei avea frana de motor (cel putin nu una eficienta) si atunci trebuie sa folosesti frana "de picior", si asta destul de des. Pe langa faptul ca aceasta aduce o uzura a franelor si a discurilor franele se incing si eficienta acestora scade (fading). Daca folosesti frana de motor in treptele 2 si 3 atunci consumul creste simtitor (cca 10%). In treapta nu prea ai frana de motor pe pante inclinate (decat poate la 70-80 kmh).
      Daca folosesti frana de motor, chiar daca e turat motorul, consumul este 0%. Deci consumai chiar mai putin daca tineai motorul intre 2000 si 3500-4000 RPM decat daca mai scade si sub 1500RPM unde nu mai este frana de motor => consuma benzina.
      '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

      Comment


      • Totusi, asa cum am scris si la consum, am coborat prin Cheile Bicazului in conditii de iarna, in frana de motor treptele 1 si 2, viteza maxima 20 kmh, (nu aveam cauciuri de iarna, nu ABS, frana de serviciu era inutilizabila datorita aderentiei care tindea spre 0) si a consumat 5 litri pe 40 de km, deci peste 10 %...

        Comment


        • Nu stiu ce rapoarte ai tu dar la noi la 1.2 16v daca merg cu tr1 sau tr2 cu 20km/h am sub 1500 rpm, deci cum spunea cineva mai sus sub 1500 rpm consuma indiferent daca esti bagat sau nu in viteaza.

          Daca zici ca nu aveai ABS presupun ca nu ai nici C.B. Si atunci pe o distanta de ~40km e foarte greu de estimat consumul din cauza ca e prea mica distanta si poti avea o eroare de +/- 2L

          Am mai postat eu un experiment, pt cei care nu cred..
          Am coborat acelasi deal de 2x, iarna la -15 grade.
          O data scos din viteza, si o data bagat in viteza (peste 2000 rpm).
          Cand am coborat bagat in viteza mi s-a racit motorul pana jos (2 liniute).
          Cand am coborat cu motorul la relanti jos aveam tot 4 liniute la temp.

          Deci cand am coborat bagat in viteza e ca si cum am oprit motorul, asa de repede s-a racit.
          Last edited by Chip; 9 April 2010, 17:16. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • ieri am experimentat frana de motor in a 3-a pana la 4250 RPM, intre Piatra Fantanele si Vatra Dornei si am ajuns in Dorna cu un consum de 3,8 %, mers regulamentar, 4 persoane in masina. Tot drumul e in coborare usoara si numai prin localitati, si in a 4-a la 55 km/h imi arata 3,6%-3,8%, si s-a stabilizat la 4% in Dorna.

            E sanatos pt motor frana de motor pana in 5000 RpM ? Ma gandesc daca are aceeasi ungere cu ulei fata de o accelerare pana la aceeasi turatie.

            Comment


            • stai linistit ca are ungere.motorul se invarte ,uleiul e barbotat ,plus ca si pompa de ulei se invarte si ea.se unge iexact ca atunci cand o calci pe coada.
              Welcome to the Club, We Have Jackets !

              Comment


              • "Daca zici ca nu aveai ABS presupun ca nu ai nici C.B. Si atunci pe o distanta de ~40km e foarte greu de estimat consumul din cauza ca e prea mica distanta si poti avea o eroare de +/- 2L"


                Pai estimarea am facut-o cu "meniul secret" al bordului, sau cum am mai aflat ca i se spune "autotestul bordului"....plus ca in acest timp a scazut exact 1 liniuta (care are cam 5 litri)...dar daca voi spuneti ca sub 1500 de ture consuma oricum...cred ca asta tre sa fi fost expilcatia...oricum suntem cam de mult off topic

                Comment


                • Eu de ceva vreme circul numai in afara. Bine, mi prind si portiunile de intrat si iesit in oras. Sa zicem un consum mixt dar cu pondere de 75% din km facuti in afara orasului.
                  Am ajuns la un consum de 6,2%. Cred ca se apropie de ce da fabrica, poate putin mai mult cu 0,5l %.

                  Incerc sa merg cit mai mult constant si folosind treapta 5 si cind nu pot restul treptelor (evident). Masina se simte bine la 90-100km/h. AM peste 2200 km facuti.

                  Comment


                  • @andy79

                    Iti dau un exemplu cu care sper sa te lamuresc de ce trebuie calculat consumul la sute de km nu zeci.

                    Sa zicem ca am facut 50km si am consumat 4L (dupa meniul secret, ca tot asa fac si eu ca nu am C.B.) Rezulta un consum de 8L/100km.
                    In meniul secret nivelul este afisat in L, fara zecimale. Deci la un nivel real de 3.99 L in rezervor in bord tu poti vedea 3L sau invers, la 3.01L real in rezervor poti vedea 4L in bord. Indiferent cum se face afisare si care sunt pragurile, plecam din start cu o eroare de masurare de +/-0.99L.

                    La exemplul dat mai sus, 50km, am vazut o diferenta de 4L in meniul secret.
                    Asta inseama ca pot fi 3L sau 5L, nu am de unde sa stiu.
                    Consumul rezultat pentru 3L este de 6L/100kim iar pentru 5L este de 10L/100km.
                    Cam asa se propaga o eroare mica de masurare cand vorbim doar de cativa zeci de km.

                    Daca repetam rationamentul dar pentru 500km cu un consum de 40L indicati de plutitor
                    rezulta min 39 si max 41 L consumati de unde si consumurile: 7.8L/100km si 8.2L/100km. Adica mult mai aproape de 8.

                    Sper ca se intelege ca nu prea am avut rabdare

                    Comment


                    • 1.2 16V vs alte motorizari Logan....probabil ajunge putin mai repede ca 1.4 MPI la top speed dar in rest nu stiu ce impresie sa am despre motorizarea asta .....

                      Comment


                      • Consum mai mic, taxe mai mici, poluare mai redusa. Nu crezi ca e mai bine?

                        Iar la viteza nu cred ca ai nimerit-o cu marca.

                        Comment


                        • Sunt de acord cu tine ....in afara de consum ...sa fim seriosi ia dai in "gura" calumea sa vezi cum urca la 7 imediat consumul! eu stiu de la mine de la diesel ...daca mergi cu 80-90 multi km si constant imi consuma 3.8 ,daca ii dau cu 150 ajunge la aproape 7 !deci totul depinde cat ai talpa de mare (mai pe scurt)!

                          Comment


                          • Evident dar la acelasi stil de condus consuma mai putin. Doar asta este relevant intr-o comparatie, nu 1.2 talpa vs 1.4 condus batraneste.
                            '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                            Comment


                            • De acord cu tine. Secretul e sa nu mergi cu mai mult de 90km/h si sa mergi cit mai constant. Daca ma intrebi pe mine 150km/h pe drumurile noastre cu D aci a e nebunie curata. Eu prefer 90km/h care e o viteza ce iti permite sa ai timp de reactie.

                              Nu cred ca iti consuma mai putin la aceeasi viteza cu 1,4. Probabil ca la 110km/h 1,2 consuma ceva mai mult ca 1,4.
                              Last edited by andrei_nsts; 13 April 2010, 22:36. Reason: Automerged Doublepost

                              Comment


                              • Sunt curios cum merge 1.2 asta ...1.4 e "mort pentru patrie" pe pante!presupun ca 1.2 (cu 16 V) ar trebuii sa traga mai bine ...acum nu stiu ...imi dau cu parerea ca nu am condus unul niciodata!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google