Eu nu inteleg si pace. De ce are intretinere mai ieftina?
Logan 1.2_16v Vs Alte Motorizari Logan
Collapse
X
-
Originally posted by Shakar View Post6) 1.5 dCi 85CP - cea mai proasta alegere din toata gama de motorizari, consum bun, performante mediocre, intretinere scumpa, cost urias...fiabilitate mai mica, etc, toate pentru 1.5-2 litri la suta in minus ? Macar te amagesti cu un consum ceva mai mic, fara sa realizezi (sau te prefaci) ca restul banilor se duc in alte directii, la intretinere, la achizitie, la reparare, etc.
Cam asa vad eu situatia.
Comment
-
Eu spun că "cearta" pe cea mai bună motorizare nu-şi are rostul!!! Fiecare alege motorizarea atunci când cumpără maşina ţinând cont de nişte "fixuri" care în cele din urmă ne satisfac sau nu!!! Fiecare motorizare are avantajele şi dezavantajel ei. Este o discuţie fără finalitate!!!
Comment
-
Corect,de aceea toti producatorii aleg sa faca mai multe tipuri de motoare,pentru ca suntem al naibii de multi pe planeta asta si oamenii au pareri si nevoi diferite....asa e si cu frigiderul,care e mai bun?poate pentru mine e senzational unu imens ca bag 2 porci si un vitel iar pentru altul e bun unu mic,care sa nu ocupe spatiu,asa si cu astea.
Comment
-
Eu sunt curios de intretinerea la 1.2 16v. La 1.4 e ieftinake, ca sunt multe pe piata, dar la 1.2 cat o costa o distributie? Nu stiu de ce am impresia ca la 1.2 intretinerea e un pic mai scumpa;
dar totusi nu e asta un impediment, eu as alege clar 1.2 daca as avea de ales intre 1.2 si 1.4;Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx
Comment
-
Originally posted by aleXpeed View PostMai vorbim noi cu fiabilitatea aia mai mica la dci de 85. Am scos fix 6l/100km, un mers la neconsum, Bucuresti-Zalau incarcat cu 4 persoane, bagaje full + o masa de lemn pe plafon de dansa la 140. Am schimbat numai la 3500 si spre sfarsit cu 50 de km inainte de destinatie la 4000, este un motor foarte bun, m-a surprins mult consumul asta, ca asa trebuie sa se schimbe vitezele la un diesel, nu la 2000... . Dci-ul de 85 are puterea maxima la 3750 rpm.+ rapoarte mai lungi, eu zic ca e ceva pentru un om (tata) care schimba la 3000 tot timpul, uneori mai sus. Cum e mai bine pentru un om cu sechele grave de 1300, sa ii dai talpa intr-o depasire nasoala pana in maxim 3500 rpm la 1.6 16v (ce e mai sus de 3500 e uzura pentru cei loviti de 1300) sau la dci de 85?Last edited by Shakar; 14 January 2010, 15:44.'08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt
Comment
-
......Intervalele de revizie pentru cele două modele echipate(sandero si logan) cu motorul 1.2 16 V 75 CP sunt de 40.000 km sau la doi ani......
asa am vazut scris in mai multe locuri.eu cred ca e ieftina intretinerea in aceste conditii.nu cred ca schimba motorul la 40000 km?Welcome to the Club, We Have Jackets !
Comment
-
Originally posted by Shakar View PostChestia cu exploatarea proasta e problema la piesa dintre volan si scaun deci nu intra in contul motorului. Cat despre fiabilitate, sa fii destul de sigur ca dizal-urile (ma refer la astea de pe logan) stau mai prost ca benzinarele iar piesele oricum sunt mult mai scumpe. Dupa cum am spus, pentru 1.5-2 litri la suta de kilometri sa ai atatea dezavantaje nu mi se pare deloc roz. Iti trebuie zeci de mii de kilometri numai sa iti recuperezi banii dati in plus, alti cativa zeci de mii ca sa iesi ceva pe plus, asta presupunand ca nu se strica nimic (un injector si te-ai scos), altfel ramai in pierdere. In tot timpul asta ramai cu 20CP in minus, zgomot mai putin placut, perioada mai mare de "degerat" iarna pana se incalzeste motorul, plaja de turatii mult mai mica, intervale intre revizii mai mici, revizii mai scumpe si toate cele. Inca o data, merita ? Eu nu cred.
Recuperare costuri - masina a costat 8800 euro in martie 2009 cand un Prestige dci cu airbaguri laterale si vopsea metalizata era 11.200, a fost masina de reprezentanta. Deocamdata are aproape 45.000, vedem in urmatorii 4 ani la cat ajunge, iar cu revizia sincer sa-ti spun, totul se schimba tipic romaneste, in fata blocului (bineinteles, in afara de distributii, ambreiaje sau ce ar putea sa fie mai major), nu ne trebuie garantie, oricum e o prostie garantia caci Loganurile sunt tancuri pe roti, n-au cum sa pice ca vechile dacii.
Daca l-ar fi interesat pe tata caii putere isi lua 16v si ii punea gaz sa se oftice romanii ca "se strica motorul" dar nu a vrut pentru inca un drum in plus la GPL, bani aiurea si plus de asta lenevea un 16v mult, asa cu dieselul o tureaza cum trebuie, oricand pot sa i-o duc sa o remapeze dar sunt curios cat tine stock, este arhimultumit de cum trage, ca nu e ca 1.4 (normal ca el nu tura mai sus de 3500 si nu baga piciorul in ea).
Nu sunt fan diesel deloc, eu sunt mai tampit de fel, prefer benzinarele cu GPL, orice masina as avea pe benzina i-as pune GPL, fie Tico, fie Logan 1.2, 1.4, 1.6, 1.6 16v fie BMW fie Mitsubishi EVO, tot pe gaz nene, trage la fel, sa vad eu acolo ca bag 50 de litri de carburant cu 1 milion si este ok. Sunt curios la stilul meu de mers ce consum as avea cu un 1.2.
Comment
-
Ma bag si eu in discutie. Inainte sa cumpar masina am facut o trecere in revista la ce pot sa iau de aproape 8000 de euro. In lista mea a fost si o motorizare diesel. Am vorbit cu un amic care e inginer la un service Dacia si mi-a spus ca diesel-ul merita daca fac 60.000km pina in 2 ani, sa pot schimba injectoarele pe garantie.
Mi-a spus ca motorina de la noi e luata de la rusi si are sulf in ea. Si cum mai "patrunde" apa prin ea iese acid sulfuric care strica injectoarele.
Afara nu e problema asta cu motorina si din cauza asta motoarele au viata lunga.Last edited by andrei_nsts; 14 January 2010, 22:07.
Comment
-
Spune-i inginerului tau sa mai puna mana pe carte. In nici-un caz nu poti obtine acid sulfuric din combinarea apei si a sulfului (aflat in legatura chimica cu un compus organic). Acidul sulfuric se obtine prin dizolvarea trioxidului de sulf (SO3) in apa. Pentru a obtine SO3 trebuie sa oxidezi Dioxidul de sulf (SO2), care la randul lui se obtine prin prajirea priritei (Sulfura de fier) sau oxidarea hidrogenului sulfurat (H2S). Si ca toata treaba sa fie si mai oabla, oxidarea dioxidului de sulf (SO2) la trioxid de sulf se face in mediu catalitic (adica iti trebe o substanta cu rol de catalizator). Catalizatorul poate fi dioxidul de azot (NO2) sau oxidiul de vanadiu (V2O5). Ca si concluzie, in vecii vecilor nu poti obtine acid sulfuric din combinarea motorinei cu apa. De altfel, cele doua substante (motorina si apa), nici nu se combina intre ele.
Comment
-
Eu am spus ce mi-a povestit omul. Ca procesul e cu catalizator sau nu asta ma depaseste oricum.
Asta nu insemmna ca iti contrazic teoria.
Una peste motoarele diesel mai cad in jur de 50.000km. Cum aceleasi motoare circula si in Franta sau Germania si nu patesc nimic ma gindesc ca ceva trebuie sa le provoace probleme.
Comment
-
Cica astea de 85 cp au si alte injectoare, eu unul nu am vazut dci de 85 cu fum/ulei fie ca e Logan sau Megane. Gata cu offtopicul, eu unul la un 1.2 i-as pune GPL si iesi mai castigat decat 1.5 dci de 85 cp, ma refer ca si cost de intretinere, achizitionare, buget de carburant caci de fiabilitate cred ca sunt la fel, repet, n-am vazut dci de 85 cp cazut, numai de 65 si 70, dar cu 1.2 ar iesi in pierdere la un drum lung, intr-o depasire (masinile sa fie incarcate), reprize, aici clar se duce dci-ul. Nu inteleg de ce nu pun GPL din fabrica atat pe 1.2 16v cat si pe 1.6 16v, nu cred ca ar fi problema de fiabilitate.
Comment
Comment