Originally posted by piroman22
View Post
it's official: the 18,000 rpm, 2.4-liter V-8 is now on its deathbed in Formula 1, its 12,000 rpm 1.6-liter four-cylinder turbo replacement announced today for the 2013 season. The goal: a "greener" series, cutting fuel consumption by 35 percent.
2 pt poluare ceva mai putina
formula 1 se vrea a devini ceva eco, green, shit pentru a-si atrage mai multi fani/fonduri/sponsori. de aia au introdus si sistemul kers (energie free, regenerativa)
asta pt ca in ziua de azi, marketingul ii spala pe unii pe creier si tot ce e green, eco, bio, led se vinde
de ce crezi ca s-a renuntat la turbo in anii obzeci, in formula 1? sau crezi ca turbo e ceva actual, nemaivazut, nemaiauzit, de viitor? pt ca masinile erau f. dificil de controlat din cauza puterii neliniare, erau f.f.f. multe accidente, motoarele nefiabile. bine, pe atunci limita de putere era aproape dubla fata de ziua de azi in F1.
chit ca vor baga din nou motoare 1.6 turbo, puterea va fi limitata la exact aceeasi valoare ca a motoarelor de 2.4 aspirate, din sezonul asta.
Comment