cu 1.4 poate e ok tr 5 la 60km dar la 1.2 nu-mi place cum face motorul la 60km in tr 5 (sar toate suruburile de pe masina) plus ca motorul e conceput sa schimbi economic intre 3000 si 4000... are cuplul maxim la 4250 nu la 3000 ca 1.4 sau 1.6 8v
1.2 16v Submotorizat?
Collapse
X
-
Cam trasa de par afirmatia . Tot pe la 2500-2700 trebuie sa schimbi ca sa fii economic cu 1.2.
Sunt si eu in clubul celor care baga a 5-a pe la 60 km/h cam la 1800 ture dar eu doar mentin viteza nu castig viteza cu treapta asta. Accelerarea se face in treptele inferioare. Pana acum e ok, vedem mai departe.
Comment
-
In sfarsit, un raspuns pe care voiam sa-l aud.
Pentru mine, subturat = schimbat a V-a la 50 km/h si incercand de aici sa accelerezi pana +100 km/h, in modul asta crezand ca se face economie de combustibil si nu se "omoara" masina, cu toate ca ea vibreaza din toate incheieturile.
Mergand constant in treapta a V-a in intervalul 1500-1800 rpm, nu consider ca se merge subturat.If it ain't broke, don't fix it!
Comment
-
Originally posted by vasile78 View PostDeci ca sa fie 1.2-ul econom trebuie sa schimbi la 3000-4000 RPM?
Comment
-
inca unul care crede fals ca aproape d eturatia de cuplu maxim, masina consuma cel mai putin. din incercari, am vazut ca pe la 1800-2200rpm se consuma cel mai putin, atat cu 1.4, 1.6 si 1.6_16v. n-as crede ca 1.2 consuma cel mai putin la 3500-4000. adica la 130km/h consum mai putin decat la 110km/h?Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
- Likes 1
Comment
-
Consuma cel mai putin, dar in sarcina serioasa, inclusiv drum cu inclinatie.
Asa, la carat caroseria, Seba a punctat ce trebuie.
@dias: este mult mai economic sa schimbi mai repede treptele si sa ai o turatie mica, decat sa le lungesti. Si acum sa facem o logica babeasca:
- rpm multe = miscari multe ale pistonului
- miscarea pistonului rezulta din arderea combustibilului
- deci miscari multe = mult combustibil ars.
Corect dias?
Asadar, de ce sa o turez pana-n 3300 ca sa pot schimba treapta? La ce am nevoie de cuplul ala maxim? Car rulota dupa mine?
Comment
-
exact Cezar! si cu cat turatia e mai mare cu atat suge mai multa benzina!(doar e aspirat)
si in carte scrie sa schimbi cat mai repede!
sunt de acord sa schimbi mai sus, dar in sarcina! ex: greutate pe masina, deal, etc!
dar daca drumul e drept, nu vad o problema in a schimba la 2000rpm!
va anunt daca mi se aprinde becul de noxe in caz ca se infunda catalizatorul!
Comment
-
In orice carte, cursuri motoare termice de la facultatea de transporturi se arata ca turata de functionare stabila a unui motor termic este intre turatia de cuplu maaxim si turatia ce putere maxima.
De aceea se urmareste obtinerea turatiei de cuplu maxim cit mai mica si turatia de putere maxima cit mai mare, motorul sa poata fi tinut lejer intre aceste doua turatii.
Explicatia e logica si usor de inteles, cu cunostinte minime de fizica - mecanica
De aceea un dizel cu turatia de cuplu mica este mai lejer de condus si nu trebuie facute asa multe schimbari de viteze ca la un benzinar, care trebuie tinut cu turatia mai sus ca nu trage la turatii mici.
Comment
-
Originally posted by Niki View Post................................
Mergand constant in treapta a V-a in intervalul 1500-1800 rpm, nu consider ca se merge subturat.
Fa proba si mai discutam.
Cel mai putin consuma undeva pe intervalul 1800-2200 rpm (ma ref la treptele IV si V).
Nu mai chinuiti motorasu cu turatii d-astea de dizal in moarte clinica...
Comment
-
a mea, daca schimb a 5-a la 1500 rpm, genereaza benzina, zau.
eu in luni diferite de mers, ba subturat, ba supraturat n-am vazut mari diferente la consum, in oras, pentru ca la multe semafoare, porniri/opriri, diferenta e chiar f. mica. verificat si pe cb si la pompa. de ce sa chinui motorul cu turatii prea mici si sa ma injure toti ca las 500 metri intre mine si masina din fata?
economia care se observa e doar extraurban, mers constant la turatie micuta.internal combustionizer
Comment
-
Da, se poate merge si la 1500 rpm in tr V, dar la un cuplu debil de 105 Nm / 4250 rpm , la o cit de mica tendinta de urcare a drumului, o rampa chiar de 3 - 4 % te obliga sa schimbi in IV.
Motor mic, cuplu mic, turatie ridicata de cuplu maxim, masina de 1 tona la gol, 1,2 tone rulant, definitia standard a masinii submotorizate, si mai vrem sa mergem la 1500 rpm.
Asta nu trebuie tinuta sub 2500 rpm minim, de preferat cam 3000 rpm in mod normal .
Motoarele mici au unele avantaje, dar aceste avantaje aduc cu ele si dezavantaje, pe care trebuia sa le sesizati si sa le evaluati in momentul in care ati facut asa o achizitie. D4F e foarte bun, a fost gindit pentru Twingo si alte asemena Renouri clasa supermini in nici un caz pentru Logan, la masa ei de peste 1.2 tone in mers. Dar trebuia si un motor de ~75 hp si nu au avut ce sa-i puna, 1.4 /8v n-a iesit la norme euro5 si l-au pus pe asta d 1.2 / 16vLast edited by alfabit; 13 May 2012, 14:24.
Comment
-
Originally posted by Octavian View Post1500 rpm pe tr V e deja exagerat, chiar constant mers, chinui motorul (pt ca e cuplul f mic) si rezulta un consum mai mare decat daca ai merge cu tr IV la 50-55/h.
Fa proba si mai discutam.
Cel mai putin consuma undeva pe intervalul 1800-2200 rpm (ma ref la treptele IV si V).
Nu mai chinuiti motorasu cu turatii d-astea de dizal in moarte clinica...In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
Comment