azi am mers cu trotineta pana la Cornu,Manastirea Cornu.Am avut ceva emotii cu ea la urcare.S-a facut in treapta 2a ..Destul de inclinata rampa..Am fost 3 adulti si un bebel.In total vreo 220 kg fara bagaj.Daca nu ai pretentii e buna..
1.2 16v Submotorizat?
Collapse
X
-
Originally posted by Cezar View PostConsuma cel mai putin, dar in sarcina serioasa, inclusiv drum cu inclinatie.
Asa, la carat caroseria, Seba a punctat ce trebuie.
@dias: este mult mai economic sa schimbi mai repede treptele si sa ai o turatie mica, decat sa le lungesti. Si acum sa facem o logica babeasca:
- rpm multe = miscari multe ale pistonului
- miscarea pistonului rezulta din arderea combustibilului
- deci miscari multe = mult combustibil ars.
Corect dias?
Asadar, de ce sa o turez pana-n 3300 ca sa pot schimba treapta? La ce am nevoie de cuplul ala maxim? Car rulota dupa mine?
naspa ca nu are consum instant, te ajuta mult sa vezi consumul in fiecare treapta la o anumita viteza
Comment
-
Eu ma gandesc la 1.4-ul meu care in 15.000 de cand il am a vazut de vreo 100 de ori 5500 de ture, bine, doar eu in ea si in depasiri sau doar de distractie, iar la urcare in a 4-a turat 2500-3000.
Sincer nu stiu cum puteti sa mergeti cu ele in a 5-a la 60, a mea parca huruie in conditia asta.
Comment
-
nici eu nu prea reusesc sa inteleg faza cu a cincea la 60 km/h,. la dieselul meu atunci abia are 2500 rpm in a treia si daca merg ptim mai alert de abia ii dau a patra. sau daca merg la consum, merg cu a patra la 2000 de ture la 60. a mea nu are cum sa vada a cincea in bucuresti. fac eu ceva gresit ?
Comment
-
Din ce ti-a scris colegu' mai sus poti deduce logic ca benzinaru' 1.2 are turatii mai multe la aceeasi viteza fata de dci(sa zicem la 80 kmh cum ai specificat tu). Nu trebuie neaparat sa mergi cu un benzinar sa-ti faci o parere legata de turatii & shit, cred ca daca petreci un pic de timp pe forum afli si cum se desface motorul la Logan.
Comment
-
Originally posted by Octavian View Post1500 rpm pe tr V e deja exagerat, chiar constant mers, chinui motorul (pt ca e cuplul f mic) si rezulta un consum mai mare decat daca ai merge cu tr IV la 50-55/h.
Fa proba si mai discutam.
Cel mai putin consuma undeva pe intervalul 1800-2200 rpm (ma ref la treptele IV si V).
Nu mai chinuiti motorasu cu turatii d-astea de dizal in moarte clinica...
Nici eu nu as merge in halul ala cu o masina, fie diesel, fie benzina, ci doar am exprimat o idee.If it ain't broke, don't fix it!
Comment
-
hai sa facem si o comparatie tot cu un motor de 1.2(cel de pe lodgy): la 1500rpm are cuplul maxim!
stiu ca motorul ala are 115 cai si e turbo, dar tot 1.2!
asa ca de ce nu se poate merge cu loganul de 1.2 la 50-60km/h?
ps: stiu ca aceasta comparatie e un pic fortata!
nu are treaba dieselul cu ce vb noi aici!
Comment
-
Nu are nicio treaba ce spui tu mai daniele, cu 1.2 de pe lodgy. Ala are turbo, aia e ceea ce face diferenta de 180 de grade intre motoare. Si nici cu ala nu e bine sa mergi de-amboulea pentru ca daca la un aspirat mergand subturat cel mult infunzi catalizatorul, mersul subturat pentru un turbo = moarte.Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
Motorul trebuie tinut aproape de turatia de cuplu maxim, asa ca daca facem comparatii de-astea, lodgy 1.2 motor turbo cuplu maxim ( 190 Nm ! ) la 1500 rpm, ei bine acolo poti sa stai cu el, la D4F 1,2 tine-l spre 4250 rpm sau macar minim 2500 - 3000 rpm, si-asa are un cuplu lesinat tare, 105 Nm.
Hai sa nu comparam motor turbo benzina cu injectie directa proiectat in secolul nostru cu un motor din secolul trecut ! Ca D4F e de prin anii 1990 proiectat !
Comment
Comment