Tii motorul in regimul de cuplu maxim, nu in putere maxima. Sint lucruri dferite, nu ai nevoie de putere mare dar de cuplu ai, in momentul cind soseaua urca chiar si un pic, 2-3 % panta daca esti cu el la 1500 - 2000 esti obligat se schimbi intr-o treapta inferioara. De-astea sint mai comod de condus dizelurile, poti accelera de la 1500 ture fara sa schimbi viteza, cuplul mare este la turatii mici. Dar la benzina daca accelerezi de la 1500 rpm in tr V ce obtii ? Incepe sa tremure toata masina, semn evident al subturatiei si lipsei de cuplu motor ! As fi curios sa te vad cum urci o Poiana Brasov, daca tot pe la 1500 -2000 rpm tii motorul .
1.2 16v Submotorizat?
Collapse
X
-
Si inca ar fi bine daca ar merge cu 60% din putere, aia se obtine prin jurul a 3000 - 4000 rpm. La 1500 rpm se obtine max 20 % din putere ! ( vorbim de benzinare obisnuite, aspirate ... )
Si poti depasi si in tr V, biciclete, carute ... Si mie mi se intimpla, destul de des chiar !
Comment
-
Daca n-ai nevoie de 100% putere n-are rost sa o supraturezi aiurea. La acest motor se merge cam cu 2500 - 3000 rpm. La urcare se poate merge pana la 4000 rpm. Cand aveam 1200 km am urcat pe munti cu ea si s-a comportat destul de bine la 4000 rpm. Oricum nu e o masina pt urcat zilnic pe pante inclinate...doar de coborat...acolo sta mai bineLast edited by Seba; 14 May 2012, 20:43.
Comment
-
Nu se poate supratura, e limitat. Supraturatie este cind treci dincolo de turatia de putere maxima, ceea ce cu un motor stock nu ai cum, decit tunat si scoasa limitarea de turatie maxima. ( ceea ce e o prostie, supraturatia nu aduce nici un avantaj, dincolo de turatia de putere maxima puterea scade nu mai creste )
Oricum 4000 rpm in nici un caz nu e supraturatie, e chiar sub cuplu maxim, adica turatia unde motorul se simte el cel mai bine.Last edited by alfabit; 14 May 2012, 14:23.
Comment
-
se poate supratura (peste 6000), dar doar in anumite cazuri, de ex. turezi tare intr-a 3-a pana aproape de limitare si in loc sa dai a 4-a, nimeresti a 2-a (se mai intampla, in graba, sau cand timoneria e uzata etc). atunci sare de 6000rpm. ideea e sa iti dai seama imediat si sa corectezi.Last edited by zeegermans; 14 May 2012, 14:36.internal combustionizer
Comment
-
-
@zeegermans ; nu poate sari turatia peste 6000 rpm, in nici o situatie ( oare de ce-i zice limitare de turatie ? ) se taie injectia - daca vrei sa-ti bati joc de motor accelereaza-l pe loc, masina stind pe loc, sa vezi cum face cind ajunge la 6000. Eu am probat pe masina altcuiva, dar a scapat saracu Logan cu lagarele intregi si cureaua la locul ei !
Si mi s-a intimplat si mie la Slz sa trec din graba din V in II, nu s-a intimplat nimic decit ca motorului nu-i place sa-i taie benzina ! Incepe sa sara masina ca un iepure beat !
Comment
-
Originally posted by alfabit View Post@zeegermans ; nu poate sari turatia peste 6000 rpm, in nici o situatie ( oare de ce-i zice limitare de turatie ? ) se taie injectia - daca vrei sa-ti bati joc de motor accelereaza-l pe loc, masina stind pe loc, sa vezi cum face cind ajunge la 6000. Eu am probat pe masina altcuiva, dar a scapat saracu Logan cu lagarele intregi si cureaua la locul ei !
Si mi s-a intimplat si mie la Slz sa trec din graba din V in II, nu s-a intimplat nimic decit ca motorului nu-i place sa-i taie benzina ! Incepe sa sara masina ca un iepure beat !
Discutam cu cineva si zicea ca Loganul tatalui sau de 1.4 prinde 180km/h... I-am explicat ca se poate si cum zice el, daca masina e incarcata pe un tren de mare viteza sau in coborare pe o panta similara cu caderea libera dar si asta cu vantu din spate si cu ajutorul bunului D-zeu....
Comment
-
Ca sa obtii performante f bune de la motorul asta nu tre sa il turezi pana la limita. La 4000-5000rpm se comporta excelent la urcarea unei pante f. inclinate. Problema e ca in curbele foarte stranse, unde tre sa mergi incet, daca mergi cu a 2-a si o turezi la 4000rpm, ai vit. cam mare, si sa mergi cu vit.1 la 4000 nu prea cred ca e recomantdat.
Comment
-
Originally posted by alfabit View PostSi inca ar fi bine daca ar merge cu 60% din putere, aia se obtine prin jurul a 3000 - 4000 rpm. La 1500 rpm se obtine max 20 % din putere ! ( vorbim de benzinare obisnuite, aspirate ... )
Si poti depasi si in tr V, biciclete, carute ... Si mie mi se intimpla, destul de des chiar !
Comment
-
submotorizat nu este . poti face transalpina fara prea mari probleme . un smart de generatie mai veche are mari probleme pe acest drum . intrati pe transalpina.biz sa vedeti. eu am mers cand nu aveam mai mult de 2000km la bord si s-a comportat exemplar. nici macar o mica problema . incalzirea apei etc. deci motorul nu este asa de slab cum vor unii sa ne faca sa credem.
Comment
Comment