Eu n-am sustinut niciodata ca 1.2 e prost si 1.4 e bun, sau ca 1.4 e racheta si 1.2 e lesinat. Dar daca citesti pe aici pe forum si vezi ca sunt postate consumuri care fac de ras si un diesel, sub 5% (4, 4.5% etc) si afirmatii de genul: 1.2 se misca mult mai bine, e mult mai sprinten, e 100% mai bun decat 1.4 te iei cu mainile de cap si te gandesti "pe cine vror sa minta?".
1.2 16v Vs. 1.4 8v
Collapse
X
-
astia cu 1,2 aveti si voi turatia si viteza asta?
te "umpli"de nervi la ce scriu uniiAttached FilesLast edited by romeo-alex; 31 May 2011, 20:58.
Comment
-
@nepotu123: ce am zis eu si ce ai inteles tu!
Am spus ca schimbi la turatie maxima si daca intr-a I-a ai 5000 ture cand dai a doua retrogradeaza turatia la vreo 3000 ture si de acolo practic iar pleci la 5500. Apoi cand dai a III-a turatia coboara si pleci iar de pe la 3000 ture si te duci in 5500, samd. Iar de la 3000-5500 cuplu este in scadere la 1.6 si urca mai greu in viteza, fata de cum ar urca de la 2000 la 3000. E vorba de eficienta motorului, care nu e la fel, la diverse turatii.
1.2 e clar mai puturos in plaja 0-3000 ture, dar la liniuta nu prea mergi in aceasta plaja si din cauza asta sustin ca 1.2 nu e chiar asa puturos cum sustin unii pe aici. Poate de data asta ai inteles ce am scris.
@romeo-alex: daca vrei iti pun si eu o poza cu 150km/h la 3000 ture! crezi ca ar fi edificatoare? o poza e doar o poza pentru mine. nu e greu sa o fac in photoshop.Last edited by amigos; 31 May 2011, 21:32.
Comment
-
Altceva nu am de facut decat sa merg pe E85!
Sunt dispus sa facem filmari cu orice tip de logan (benzina, diesel) undeva langa Iasi, daca sunt amatori si daca gasim o zona pretabila la astfel de eveniment.
@nepotu123: teoria mea confirma si ca soferul conteaza la fel de mult ca masina, pentru ca daca nu stie sa schimbe cand trebuie nu obtine performanta maxima. Daca te duci ca inecatul pina la maxim nu vei ajunge pilot niciodata. Cursele nu se castiga apasand acceleratia pana la 5500 rot.
Comment
-
si 1.4 si 1.2 si 1.6, toate de la 3000 in sus incep sa traga mai bine pentru ca atunci motorul produce din ce in ce mai mult putere si se apropie de turatia la care se obtine puterea maxima. Incearca sa pleci din treapta 2-a de la 1000 rpm pana la 6000 rpm cu pedala la fund, sa vezi ca pana la 3000 rpm trece mult mai mult timp decat de la 3000 pana in limitare.
Fa o proba de sprint sau liniuta spune-i cum vrei, tu schimbi pana in 5500 rpm, la 5000 sau mai jos unde consideri tu, iar celalalt schimba peste 5500 si spune-mi ce iese.Last edited by Nepotu123; 31 May 2011, 21:57.
Comment
-
@nepotu si 1.4 si 1.2 si 1.6, toate de la 3000 in sus incep sa traga mai bine pentru ca atunci motorul produce din ce in ce mai mult putere si se apropie de turatia la care se obtine puterea maxima. Incearca sa pleci din treapta 2-a de la 1000 rpm pana la 6000 rpm cu pedala la fund, sa vezi ca pana la 3000 rpm trece mult mai mult timp decat de la 3000 pana in limitare.
Fa o proba de sprint sau liniuta spune-i cum vrei, tu schimbi pana in 5500 rpm, la 5000 sau mai jos unde consideri tu, iar celalalt schimba peste 5500 si spune-mi ce iese.
ai perfecta dreptate
Comment
-
Gresesti categoric. Intra tu intr-o depasire cu 2000, 3000, 4000 ture si vezi cand o poti face si cand nu. Ai sa vezi ca la una motorul va parea lesinat, la una va trage bine iar la una motorul va bazai foarte tare dar nu prea vrea sa inainteze. Uita-te pe o diagrama de putere si vezi ca, cresterea nu e liniara. Vezi cu cat creste puterea intre 3000 si 4250 si intre 4250 si 6000. E diferenta intre aceste intervale.
Unii vor sa faca depasire cu 1.2 la 2500 rot si apoi vin si spun ca e lesinat ca nu au putut depasi pe unul cu 80km/h.Last edited by amigos; 31 May 2011, 22:17.
Comment
-
Originally posted by Nepotu123 View Postsi 1.4 si 1.2 si 1.6, toate de la 3000 in sus incep sa traga mai bine pentru ca atunci motorul produce din ce in ce mai mult putere si se apropie de turatia la care se obtine puterea maxima. Incearca sa pleci din treapta 2-a de la 1000 rpm pana la 6000 rpm cu pedala la fund, sa vezi ca pana la 3000 rpm trece mult mai mult timp decat de la 3000 pana in limitare.
...........................
De la 2500 la 4000 rpm acceleratia e mai buna decat pe 4000-5500.
Adica timpul e mai scurt pe 2500-4000 decat pe 4000-5500 rpm. Adica exact acolo unde ai cuplu la volanta mai bun.
1.4 test facut pe tr II.
Comment
-
Puterea motorului creste odata cu cresterea turatiei. Motorul tau 1.2 16v obtine puterea maxima la 5500 rpm, atunci ai aia 75 cai. Se vede cu ochiul liber uitandu-te la ceasuri ca dupa 3000 rpm incepe sa traga din ce in ce mai bine si e si logic daca ai idee sau vrei sa intelegi cum functioneaza un motor aspirat pe benzina.
Comment
-
De exemplu la 1.2 intre 3000 si 4250 ture puterea creste cu 17.5 kw, iar intre 4250 si 6000 ture puterea creste doar cu maxim 10 kw. Asta-i cel mai clar exemplu ca randamentul puterii este maxim intr-o anumita plaja de turatie.
La 1.6 intre 2000 si 3000 ture puterea creste cu 15kw, iar intre 3000 si 4000 ture puterea creste cu doar 11kw.
Ce spui tu este doar faptul ca puterea este mai mare la 5500 fata de 4500 rot de exemplu. Dar nu asta era problema de rezolvat.Last edited by amigos; 31 May 2011, 22:28.
Comment
-
Originally posted by Nepotu123 View Post..........................
Octavian___32: daca dai in ele si le duci la limita 1.4 trage putin mai bine decat 1.2-ul cu toata cutia lui mai scurta care o tot preaslaviti si face din 1.2 monstru. ...........................
Avantajul la 1.4 e ca pleaca mai bine de pe loc, dupa care se termina. Dupa ~80/h nu se misca mai bine, oricat ai da in el (stock).
Originally posted by Nepotu123 View Post................ Se vede cu ochiul liber uitandu-te la ceasuri ca dupa 3000 rpm incepe sa traga din ce in ce mai bine si e si logic daca ai idee sau vrei sa intelegi cum functioneaza un motor aspirat pe benzina.
Diferenta de timpi e clara.
Comment
Comment